Nejpopulárnější anonymní pilot světa, The Stig, se posadil za volant Protonu Satria Neo Super 2000. Spolujezdcem byl Stigovi jeho kolega z pořadu „Top Gear“ Richard „Hamster“ Hammond.

Dva kousky PROTON Satria NEO S2000 si „střihly“ epizodku v nejsledovanějším motoristickém pořadu světa, britském Top Gearu. Stalo se tak 30.1.2011 v rámci Ashes Special show.

Ptáte se, proč zrovna značka Proton, která zpravidla nedojíždí ani první den závodu? Popravdě výkon a spolehlivost není tím hlavním, co dostalo PROTONy před kameru. Hlavním důvodem je britská společnost MEM, která žluté speciály připravuje a zajišťuje starty ve FIA APRC a IRC.

Proton

PROTON se objevil v posledním, pátém kole, speciální show, ve které se závodilo v různých motoristických disciplínách. Tato finální sekce proběhla na speciálním okruhu se smíšeným povrchem v Cornbury Parku v Oxfordshire. Fanouškům rally tato lokace nebude neznámá, v roce 1999 se zde konala jedna z rychlostních zkoušek Rally Great Britain.

V závěrečném souboji nastoupil v PROTONU Satria NEO S2000 The Stig navigovaný Richardem Hammondem, proti australské dvojici Pizzati – Page. Asi nebude překvapením, že náskok 15s, se kterým Australané odstartovali, nebylo pro Stiga těžké smáznout. V posledním duelu tak zvítězila posádka Top Gear, čímž potvrdila vítězství v předchozím kole Ashes show.

„Bylo skvělé pracovat s tímto týmem. Což dovršilo vítězství britských barev. Hoši si to v autech fakt užívali. Pro mě bylo naprosto jedinečné vidět Stiga za volantem Satria Neo S2000.“ Šéf PROTON Motorsportu Chris Mellros

Mno pokud se to uchopí za správný konec, může být i Protonem sranda, co? Nicméně tvrdím, za současného technického stavu žlutých šípů, by v ostrých podmínkách rally přišel Stig velmi rychle o pověst nejrychlejšího anonyma planety.

Proton

Vraťme se ale zpátky do reality. Stiga nahradí v kokpitu Protonu Alister McRae a Chris Atkinson, stane se tak při zahajovací soutěži APRC – Malajské rally (1. – 3. dubna)

Pro zajímavost, Top Gear, pořad z produkce BBC, sleduje jen v UK přes sedm milionů televizních diváků. Mimořádné oblibě se těší také u nás.

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply