RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Prokop s Hrůzou po I. etapě
    Nezařazené

    Prokop s Hrůzou po I. etapě

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ10.2.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře5 Mins Read

    „To náročnější (a nebezpečnější) nás teprve čeká,“ říká Martin Prokop po prvním dnu Rally Sweden

    III. etapa – neděle


    II. etapa – sobota


    I. etapa – pátek

    11.2.2012 – Posádka Martin Prokop – Zdeněk Hrůza sezatím ve Švédsku drží na bodovaných pozicích

    První etapa Švédské Rally, druhého podniku letošního Mistrovství světa v automobilových soutěžích, byla pro Czech Ford National Team ve znamení nejen sněhu, ledu a teplot, které soupeřily s hodnotami aktuálně naměřenými v šumavských lesích. To vše lze koneckonců ve Skandinávii očekávat. Novinkou bylo inenzívní zapojení komunikačních technologií. Dva klíčoví členové týmu totiž s vysokými horečkami namísto svého postu v týmovém zázemí okupovali postele ve zajetí vysokých teplot. Šéftechnik Ivan Matoušek ze své nedobrovolné izolace v karlstadtském hotelu udílel telefonicky pokyny sehrané partě mechaniků.

    Týmový manažer Quirin Muller „evakuovaný" do domácího ošetřování , se snažil usměrňovat českou posádku textovými zprávami. Dost možná mu však horečka při pohledu na dosahované mezičasy spíše stoupla – po avizovaném opatrném začátku nebylo ani stopy a Ford Fiesta WRC Prokopa s Hrůzou od počátku atakoval bodovanou desítku.

    „Kdepak, pořád jsme jeli s poměrně velkou rezervou a respektem, absence manažera neměla vliv" usmíval se Martin Prokop. „V technických pasážích jsem ve svém stylu cítil velké rezervy. Zkusili jsme jej v odpolední sekci trošku pozměnit a hned to byla jiná káva. Prostě se s „véercéčkem" stále učím."

    A o tom, že Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou své učení neflinkají, svědčí výsledky v rychlostních zkouškách odpolední sekce – dva osmé, jednou dokonce sedmý čas! Do druhého dne tak vstoupí na velmi lichotivém devátém místě, jen 8,1 vteřiny za domácím Sandellem s Mini WRC. Bude se opakovat těsný souboj z Rally Monte Carlo, kde česká posádka do poslední RZ soupeřila s Portugalcem Araujem také s MINI?

    „Těžko říct. Do cíle je ještě opravdu moc daleko a nejdůležitější bude neudělat žádnou zásadní chybu," dodává co-pilot Zdeněk Hrůza. „Dnes totiž chybka znamenala hodiny nebo dolování auta ze závěje. Zítra a v neděli, na testech, kde je led a minimum sněhu, může znamenat hodně nepříjemný konec." A rychlostní průměry překračující stokilometrovou hranici na silničkách pokrytých sněhem a ledem mu dávají za pravdu.

    Česká dvojice vyrazí do druhé etapy především s cílem postupně snižovat svou průměrnou ztrátu na špičku, kterou tvoří jezdci továrních týmů. „Po dnešku ztrácíme v průměru 1 sekundu na kilometr. To vůbec není špatné. Ale každá umazaná desetinka nás potěší a ukáže, že jdeme správným směrem," vysvětluje Martin Prokop. A co atak dosud nejlepšího českého výsledku na Švédské Rally, kterým je osmé místo Romana Kresty z časů, kdy byl továrním jezdcem Fordu? „Na to zatím vůbec nemyslíme, jsme po dnešku utahaní jako koťata! Ale kdo ví? Třeba v nás v závěru „bouchnou saze". Koneckonců, SMS manažera máme daleko a je tady děsně špatný signál…," připouští s úsměvem česká naděje ve WRC Martin Prokop.


    Před startem

    8.2.2012 – Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou jsou připraveni na vstup do „ledového ringu", zákeřné viry však v týmu řádí dál. Zmrzlé a zasněžené cesty v severských lesích se stanou dějištěm další bitvy o mistrovské body ve WRC

    Lékařům se přece jen podařilo postavit na nohy Martina Prokopa, kterého jen pár dnů před odletem do Skandinávie skolila těžká viróza a tak se Czech Ford National Team mohl vydat v čele s vyčerpaným pilotem vstříc druhému dějství Mistrovství světa v rally. Zákeřná virová infekce ale se členy týmu zdaleka neskončila. Jeho manažer Quirin Muller opustil Švédsko již v neděli se čtyřicetistupňovými horečkami. V úterý se změnil z hotelového v nemocniční pokoj šéfinženýra týmu Ivana Matouška….

    „Je to naprosto nezvyklá situace. Budeme v závodě se Zdeňkem tak trochu sirotci. Já sám jsem ještě dost zesláblý. Přece jen jsem díky horečkám a nemožnosti přijímat stravu ztratil zhruba 5 kilo během pár dnů. Ne že by to nebylo zapotřebí, jen ten způsob byl kapánek brutální…", říkal český pilot po nedělním testu. Na tom se tým snažil nalézt optimální nastavení a posádka nejlepší techniku jízdy s jejich Fordem Fiesta RS WRC na ledovém povrchu.

    „Chtělo by to ještě trošku více kilometrů. Původně jsme plánovali i testovací start na jednodenní Finnskog rally, kde bychom získali i určité porovnání s konkurencí, ale Martinova nemoc nám jej znemožnila. Začít trošku opatrněji, ale můžeme být rádi, že jsme vůbec tady. Ještě pár dnů navíc v horečkách a mohli jsme snažení konkurentů sledovat nanejvýš na internetu," dodává spolujezdec Zdeněk Hrůza.

    Nemocí decimovaný tým nečeká lehký úkol – 360 kilometrů rychlostních zkoušek na území Norska a Švédska. Zatímco páteční testy jsou lemovány typickými sněhovými bariérami, sobotní a nedělní tratě jsou záludné menší sněhovou pokrývkou. „To , co je v pátek relativně bezpečná sněhová bariéra, to může být v dalších dnech balvan, o který auto málem „rozpůlíte". Problém je v tom, že je to vše stejně bílé," líčí úskalí tratě český pilot.

    Rally zahájí ve čtvrtek kvalifikační RZ, která určí startovní pořadí do vlastního závodu a dá první nápovědu o šancích české dvojice.

    „Kromě časů na rychlostních zkouškách budeme bedlivě sledovat i zdravotní stav našich mechaniků. Jestli ta virová bestie totiž skolí i je, tak to bude jako v rallyovém pravěku. Dorazíme do servisu a sami se v tom budeme nějak intuitivně vrtat. A to bude teprve malér!," směje se při neobvyklé představě Martin Prokop.

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.