Letošní Rallye Monte Carlo je dějištěm jednoho historického návratu. Známý belgický soutěžní a okruhový jezdec Marc Duez startuje s atraktivním vozem Porsche 996 GT3 v rámci nové kategorie RGT. Znamená to nejen návrat slavné značky Porsche na tratě nejslavnější soutěže světa, ale i návrat sportovních GT vozů do seriálu mistrovství světa.
Legendární německá značka Porsche se sice většinou angažovala na okruhových závodech, ale v rally také zanechala nesmazatelnou stopu. Na sklonku sedmdesátých let byla na alpských silnicích nad Monte Carlem neporazitelná. Tovární jezdci Waldegaard, Larrousse, Elford a P. Toivonen obsadili v letech 1968 – 70 třikrát za sebou první dvě příčky s modely Porsche 911 T a 911 S. V roce 1978 Rallye Monte Carlo překvapivě vyhrál Francouz Jean-Pierre Nicolas se soukromým Porsche 911 SC. S nástupem skupiny A ve druhé polovině osmdesátých let byly sportovní vozy GT ze seriálu MS vyřazeny. Sporadicky se objevovaly pouze v národních šampionátech, především v Německu, Španělsku, Francii a Belgii.
Šestapadesátiletý Marc Duez (narozen 18. 4. 1957) není za volantem porsche žádným nováčkem. Na začátku osmdesátých let doma bojoval o prestižní belgický titul za volantem Porsche 911 RS. Na kontě má například vítězství na prestižní Rally Ypres 1982, započítávané s nejvyšším koeficientem do mistrovství Evropy.
Od roku 2005 sporadicky startuje se soudobými modely Porsche 911 GT3 a 996 GT3. U příležitosti domácí Legend Boucles de Spa se vrátil i do kokpitu klasické „devětsetjedenáctky“.
Jezdecká kariéra Dueze je ovšem mnohem bohatší. Je jedním z mála univerzálních pilotů, který byl stejně úspěšný v rally i na okruzích. Na kontě má například sedm vítězství na čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu a ve Spa nebo starty v Le Mans. V automobilových soutěžích patří k jeho největším úspěchům čtvrtá příčka na Tour de Corse 1991 s Toyotou Celica GT4. Jezdec ze Spa byl také továrním jezdcem týmu Prodrive (BMW M3) a Seat (Cordoba WRC).
V současnosti je aktivním představitelem belgické automobilové federace RACB, podporuje národní jezdeckou akademii a okruhy. Pravidelně se účastní soutěží historických vozů. Loni například startoval na Eifel Rally Festivalu s Opelem Ascona 400.