Prodrive ve spolupráci s BMW Motorsport připravuje vylepšenou evoluci přeplňovaného motoru MINI 1.6. Do akce povolalo špičkového motoráře Jasona Hilla.
Ačkoli MINI nemá zatím jasný plán na příští sezonu, zahájili inženýři z Prodrive práce na úpravách přeplňované šestnáctistovky. Cílem je zvýšit konkurenceschopnost pohonné jednotky MINI JCW v nadcházejícím roce.
S Jasonem Hillem v čele
Vedením týmu motorářů v Prodrive byl pověřen Jason Hill. A že to myslí v Prdrive vážně, potvrzuje dosavadní Hillova kariéra. Za posledních osm let připravoval motory všech závodních vozů Aston Martin. Připravil pohonnou jednotku pro vítěze Le Mans – Ferrari 550 a pro vítěze BTCC vůz Ford Mondeo. Zatím poslední Hillovou „zakázkou“ byla příprava motorů pro nadcházející ročník Rally Dakar 2013. Jason Hill pracuje v Mnichově s inženýry v BMW Motorsport, kde probíhá vývoj přeplňovaného motoru 1.6, který používá jak MINI, tak také vozy BMW World Touring.
„Motor MINI je velmi silný a disponuje dostatečnou rezervou pro další zlepšení. Provedli jsme jeho kalibraci. Díky špičkové technice jsme mohli připravit a již implemntovat nový program pro lepší práci turba a kontrolu transmisí. Kromě těchto již provedených úprav chystáme další mechanické zásahy, které nejpozději do začátku nové sezony výrazně vylepší vykonnost motoru.“ Jason Hill
Vývoj motoru – klíč k úspěchu
Cesta k úspěchu MINI John Cooper Works WRC vede jednoznačně přes pohonnou jednotku. Vylepšení agregátu získalo jasnou prioritu. Tuto skutečnost potvrzuje šéf týmu MINI WRT Dave Wilcock.
„Podvozek je v pořádku. O tom jsme se mohli přesvědčit na šotolinových podnicích. Rovněž karoserie funguje bez problému. Je tedy jasné, že pokud zapracujeme na motoru, musí to být vidět v dosažených časech. Jsme si vědomi možností současného agregátu, teď je naším úkolem „dostat“ to z něj ven. Jsem přesvědčený, že jsme na dobré cestě, vyhrát náš první podnik MS.“ D. W.
Wilcock určitě nemluví do větru. S Hillem jej pojí dlouholetá pracovní zkušenost.
„S Jasonem jsem pracoval v jednom týmu více než 10 let. Pokud jsme kdy měli nějaký trumf, pak to byly právě motory. Vždyť závody, jako je Le Mans, patří mezi nejtěžší zkoušky pro závodní vozy. A Jasonovy motory v této zkoušce zvítězily hned třikrát.“ D. W.