Nejmodernější technika bavorského BMW přestavěná do podoby závodních speciálů pro dálkové rally. To jsou vozy BMW X3 CC a MINI All4 Racing.

V I. díle seriálu o týmu X-raid jsme představili základní fakta. Pokračování věnujeme posledním evolucím závodní techniky MINI a BMW, kterou tým nasadil na letošní Dakar rally.

Prapor nově založeného týmu X-raid zvedl v roce 2002 model BMW X5. Jen několik měsíců od představení zvítězil s tímto vozem Gregoire de Mevius na Baja Germany. V roce 2005 došlo ke střídání generací, při kterém BMW X5 vyklidilo pole pro agilnější a lehčí model X3 CC. Pět let sbírala hlavní zbraň X-raidu vavříny na soutěžích po celém světě. Na konci loňského dostal tento vůz "parťáka" se stejnou DNA – MINI All4 Racing.

Na Dakar rally 2012 si MINI vede fantasticky. Po osmi etapách patří MINI první, třetí, čtvrtá, sedmá a patnáctá příčka průbězné klasifikace kategorie automobilů.


Úspěchy vozů X-raid MINI a BMW

2002

BMW X5, Gregoire de Mevius, Baja Germany – 1. místo

2003

BMW X5, Luc Alphand, Dakar rally – 1. místo, kategorie Diesel a 8. místo absolutně

2004

BMW X5, Luc Alphand, Dakar rally – 1. místo, kategorie Diesel a 4. místo absolutně
BMW X5, Khalifa al Mutaiwei, Cross Country Baja World Cup – celkový vítěz

2005

BMW X5, Miguel Barbosa, Portuguese Off-Road Championship – celkový vítěz
BMW X3CC, Guerlain Chicherit, Dakar rally – 9. místo absolutně
BMW X3CC, Nasser Al-Attiyah, Dakar rally – 6. místo absolutně

2008

BMW X3CC, Nasser Al-Attiyah, Baja Saudi Arabia, Italy a Spain – 1. místo
BMW X3CC, Filipe Campos, Portuguese Off-Road Championship – celkový vítěz
BMW X3CC, Nasser Al-Attiyah, Cross Country World Cup – celkový vítěz
BMW X3CC, Nasser Al-Attiyah, Cross Country Baja Cup – celkový vítěz

2009

BMW X3CC, Leonid Novitskiy, Dakar rally – 8. místo absolutně
BMW X3CC, Guerlain Chicherit, Cross Country World Cup – celkový vítěz
BMW X3CC, Filipe Campos, Portuguese Off-Road Championship – celkový vítěz

2010

BMW X3CC, Leonid Novitskiy, Cross Country World Cup – celkový vítěz
BMW X3CC, Stéphane Peterhansel, Dakar rally – 4. místo absolutně
MINI All4 Racing – představení

2011

BMW X3CC, Stéphane Peterhansel, Dakar rally – 4. místo absolutně
MINI All4 Racing, Abu Dhabi Desert Challenge – 1. vítězství


Technická specifikace MINI / BMW

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

   MINI All4 Racing  BMW X3 CC

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

  MINI All4 Racing BMW X3 CC
šasí Heggemann Autosport Heggemann Autosport

Motor a transmise

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

typ diesel RS08 dieselový BMW šestiválec 3.0l – Twinturbo
výkon 315 koní 315 koní
točivý momen 700 Nm / 1900 ot. 700 Nm / 1900 ot.
restriktor 38 mm 38 mm
maximální rychlost 181 km / hod. 182 km / hod.
objem 2993 cm3 3000 cm3
převodovka 6-ti rychlostní (Sadev) 6-ti rychlostní, sekvenční (Sadev)
spojka AP Racing AP Racing
diferenciály Xtrac Xtrac
restriktor 38 mm 38 mm
brzdy kotoučové AP, 320 mm x 32 mm
vzduchem chlazené vpředu /
vzduchem a vodou chlazené vzadu
kotoučové AP, 320 mm x 32 mm
vzduchem chlazené vpředu /
vzduchem a vodou chlazené vzadu
pneu BF Goodrich, 245/80R 16 BF Goodrich, 245/80 R 16

Rozměry

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

délka 4333 mm 4650 mm
šířka 1998 mm 2000 mm
výška 1966 mm 1850 mm
rozvor 2906 mm 2906 mm
rozchod 1736 mm 1736 mm
hmotnost (bez náplní) 1900 kg 1900 kg
nádrž 420 l 420 l

Složení posádek

MINI All4 Racing

302 Stéphane Peterhansel / FRA – Jean-Paul Cottret / FRA
304 Krzysztof Holowczyc / POL – Jean-Marc Fortin / BEL
305 Nani Roma / ESP – Michel Périn / FRA
309 Ricardo Leal dos Santos / POR – Paulo Fiuza / POR
312 Leonid Novitskiy / RUS – Andreas Schulz / GER

BMW X3CC

322 Alexander Mironenko / RUS – Sergey Lebedev / RUS
325 Boris Garafulic / CHL – Gilles Picard / FRA
327 Stephan Schott / GER – Holm Schmidt / GER

Video

MINI All4 Racing

BMW X3 CC

 

pokračování: Díl III. – Posádky týmu X-raid

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply