Závěr Valašské rally 2002 poznamenala nepříjemná událost. Obrovskou smůlu a malou sportovní tragédii si prožili v samém závěru Jindra Štolfa a Mirkou Cvrčkovou.
pokračování II. dílu (závěr)
I přes další jezdecké zaváhání, tentokrát v populárním „vracáku“ poblíž hráze přehrady Bystřička, se během druhého průjezdu nejdelší zkouškou soutěže podařilo Trinerovi přeskočit Pecha na druhé místo za suverénně vedoucím Tomášem Hrdinkou.
Největší otázkou, na níž měly dát odpověď výsledky dvou zbývajících RZ, tak bylo, zdali se podobná věc podaří i některým jezdcům na Tovotách seřazených od čtvrtého do sedmého místa absolutního pořadí. Největší šance na postup vpřed a boj o „bednu“ měli v danou chvíli Štěpán Vojtěch a Jan Kopecký. Jelikož mladší z bratrů Vojtěchových dokázal svého soupeře na obou úsecích porazit, byl to on, kdo se mohl radovat ze zisku třetího místa. Kopeckému se podařilo alespoň předstihnout bojujícího Pecha a inkasovat body za čtvrtou příčku.
Naprosto suverénně si během sobotní etapy počínala vedoucí posádka klasifikace Formule 2 Štolfa – Cvrčková. Nejenže neohroženě kralovala své kategorii, ale kontrolovala také osmou příčku absolutně, tedy umístění hned za zády pilotů s vozy specifikace WRC.
Její pozici již nemohla ohrozit ani zmíněnou poruchou funkce středního diferenciálu handicapovaná vedoucí posádka skupiny N Arazim – Gál, před kterou se v závěru soutěže propracovali letos velmi dobře a spolehlivě jedoucí manželé Chvojkovi (Ford Escort RS Cosworth).
Neuvěřitelné…
Ale každá rally končí až v cíli. Neuvěřitelně krutá hříčka osudu tentokrát dolehla na ty, kteří si to za svůj výkon, poctivý boj a sympatické vystupování zasloužili asi ze všech nejméně.
V servisní zóně zařazené těsně před cílem soutěže zkolabovala Miroslava Cvrčková, spolujezdkyně Jindřicha Štolfy. Přivolaný doktor rozhodl o nutnosti okamžitého transportu do nemocnice, kde postižená strávila několik hodin pod lékařským dohledem.
Peugeot 306 Maxi se startovním číslem 3 se tak na valašskomeziříčském náměstí objevil pouze s jedním ze členů své posádky, která proto nemohla být za žádných okolností klasifikována…
Vzhledem k tomu, že technické problémy odsunuly během sobotního dne z čelní pozice kategorie Formule 2 posádku Sedláček – Rybníkář, patřilo vítězství mezi piloty „dvoukolek“ Jiřímu Volfovi a Petru Novákovi (Škoda Octavia 2.0). Druhou příčku přisoudil vývoj soutěže dvojici Peták – Benešová, která zatím bojuje o body za volanty přeci jen hůře připravených pronajatých vozů a již se těší na objednaný Peugeot 206 Kit Car postavený ve francouzských dílnách. Bronz získali vítězové třídy N3 Vlašín a Ševčík (Citroen Xsara VTS).
Štolfova smůla posunula do první desítky Křečka s Hanzlíkem (Ford Escort RS Cosworth), naopak, těsně za jejími branami zůstali i tentokrát Liška a Jugas (Toyota Celica GT-4). Za jejich zády se seřadily posádky bojující o další body do tabulky skupiny N.
Již od dopoledne mezi nimi chyběli Trajbold se Zelinkou, které z nadějně rozjeté soutěže vyřadila porucha diferenciálu jejich vozu. Jen o dva úseky dále pak s nefunkční převodovkou odstavili své Mitsubishi Komárek a Roupec.
Stříbro v kategorii produkčních vozů uhájili až do cíle Tuček s Tesařem, takže Jandík a Chrastecký se tentokrát museli spokojit se třetí příčkou. Vedle kvalitního Tučkova výkonu má svůj díl na tomto faktu i zlínským jezdcem přiznaný momentální pokles formy a nejspíš také zatím přeci jen malý sortiment a poněkud nižší kvalita pneumatik Matador, na nichž Jandík absolvoval většinu soutěže. Vývoj těchto púchovských plášťů je stále ještě v poměrně rané fázi, podle slov jezdce však slovenské pneumatiky skýtají poměrně slušný potenciál.
Tvrdý souboj se v závěru soutěže rozhořel o pozici těsně za stupni vítězů klasifikace skupiny N. Horkou chvilku při dopadu jejich vozu po skoku za jedním z horizontů na trati RZ8 si prožili Tošovský s Krečmanem, body za čtvrté místo mezi produkčními vozy ale nakonec patřily právě jim. O nicotných devět desetin vteřiny pátí dokončili letošní „Valašku“ Petr Poulík a Jaroslav Novák.
Galerie Valašská rally 2002 od Petra Frýby
Výsledky
XXI. Slovnaft – Valašská Rally
1. HRDINKA – GROSS, STYLLEX PROSPORT, SUBARU IMPREZA WRC, 1:26:33.1
2. TRINER – HŮLKA, Seat Sport Czech, SEAT CORDOBA WRC, + 1:32.2
3. Š. VOJTĚCH – ERNST, TSV TOTAL , TOYOTA COROLLA WRC, + 1:47.7
4. KOPECKÝ – SCHOVÁNEK, Matador Pneu Sport, TOYOTA COROLLA WRC, + 1:53.1
5. PECH – UHEL BARUM, RALLY TEAM, FORD FOCUS WRC, + 2:11.4
6. T. VOJTĚCH – Š. PALIVEC, TSV TOTAL, TOYOTA COROLLA WRC, + 2:19.5
7. TROJAN – MOŽNÝ, JOKA TEAM, TOYOTA COROLLA WRC, + 2:40.2
8. CHVOJKA – H. CHVOJKOVÁ, CHVOJKOVÁ HANA, FORD ESCORT RS COSW., + 5:09.2
9. ARAZIM – GÁL, HELLA motorsport, MITSUBISHI LANCER EVO VII, + 5:53.7
10. KŘEČEK – HANZLÍK, Mogul Team FORD ESCORT RS COSW., + 6:01.6