Soutěžní posádky mají za sebou první den seznamovacích jízd Portugalské rally.

Harmonogram továrních týmů obsahoval trénink pěti z osmi úseků, které se pojedou v první a třetí etapě. Zbylé tři vložky druhého dne a shakedown čekají na špičku zítra.

Trať Portugalské rally je téměř identická s loňským ročníkem. Absolutní novinkou je okruhová superspeciálka v Lisabonu, kterou posádky absolvují na úvod závodu ve čtvrtek večer.
Nevyzpytatelnou se může stát i poslední zkouška soutěže Santana da Serra (31,04 km). Nejenže to bude nejdelší test závodu, ale jako "Power Stage" v ní půjde o bonusové body.

Lídr šampionátu Mikko Hirvonen z týmu Ford Abu Dhabi popsal současné pocity slovy:

"Podmínky jsou vynikající, jako nikdy předtím. Po předchozích deštích je řada míst vlhkách, a tak uvidíme, jaké podmínky budou při závodě.
Jedinou zkouškou, jejíž podklad se mi zda trochu měkký je závěrečná Power Stage. Možná bude na řadě pasáží hodně rozbitá. Osobně bych na závěr preferoval kratší test. Na tomto úseku to bude až příliš velké riziko výpadku kvůli třem bodům."

Úřadující mistr světa a vítěz z Mexika Sebastien Loeb (Citroën Total World Rally Team) reagoval:

"Power Stage je opravdu mnohem delší než na předchozích dvou závodech, je velmi technická, takže nesmírně obtížná. Ale jinak je to tady klasika – technické a divácky atraktivní tratě."

V Portugalsku se pilně testovalo

Před začátkem seznamovacích jízd se většina týmů snaží naplánovat poslední testy. Nejinak tomu bylo i před zahájením Vodafone Rally de Portugal, která odstartuje v závěru tohoto týdne.

Citroën Total World Rally Team testoval nedaleko Fara čtyři dny, každý z jezdců Loeb a Ogier shodně polovinu. Portugalsko odstartuje pro speciály Citroën DS3 WRC sérii evropských šotolinových podniků (vyjma Jordánska) v první polovině sezony.

Nedaleko centra soutěže testoval i Ford Abu Dhabi Rally Team. Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala jezdili pět dní, s cílem navázat na výsledek z úvodního závodu ve Švédsku.

Víkend patřil soukromníkům. Ford Fiesta RS WRC si vyzkoušel úřadující portugalský šampion Bernardo Sousa.

„Najezdil jsem asi padesát kilometrů. Poznávání WRC bylo velmi zajímavé a podnětné. Velký rozdíl proti S2000 je v motoru, s turbem je auto mnohem výkonnější. Chci dojet až do cíle. Uvidíme, kde se asi budeme pohybovat," popsal Sousa.

Portugalská rally bude debutem vozů Mini John Cooper Works Super 2000. Oba jezdci rovněž o víkendu zkoušeli své vozy na portugalské šotolině. Brazilec Daniel Oliveira a domácí start Armindo Araujo. Bohužel test domácí hvězdy byl zkrácen kvůli problémům s motorem.
„Snažili jsme se zapracovat na optimálním nastavení vozu, ale brzy jsme museli skončit kvůli problémům s motorem. Tým se snaží najít problém, naštěstí máme pro soutěž k dispozici rezervní agregát," přiznal Araujo.

Share.
Leave A Reply