500 koní, motor o objemu 4 litrů, omezená série 600 ks, cena přesahující v přepočtu 4,5 miliónu korun, to je lahůdka Porsche 911 GT3 RS 4.0

Automobilka Porsche uvede v červnu na trh novou variantu veleúspěšného modelu 911 GT3 RS. V limitované sérii 600 ks přebírá nové „ereso“ kompletní a osvědčenou výbavu předchůdce, který se stal ikonou závodních tratí. Řada GT3 se nyní posouvá o stupeň výš.

Osvědčené křivky 911ky vymazlili designéři ke sportovní a estetické dokonalosti. Povedená karoserie ukrývá za zadní nápravou uložený skvost nejcennější, atmosférický kapalinou chlazený plochý šestiválec o objemu 4,0 litru. Z předchozí verze GT3 RS se použila mimo jiné kliková hřídel, kované písty a titanové ojnice. Motor v aktuálním provedení dosahuje maximální výkon 368 kW (500 k) při 8250 min-1 (točivý moment 460 Nm při 5750 min-1).

To pravé sportovní peklo ale nastane až na trati. 911 GT3 RS 4.0 disponující manuální šesti-stupňovou sportovní převodovkou, zvládá sprint z 0 na 100 km / h za 3,9 s a z 0 na 200 km / h za méně než 12 sekund.

Bílý odstín Carrara White se stane jedním z charakteristických znaků novinky. Interiér vozu ladili inženýři s ohledem na co nejmenší váhu použitých prvků. Kromě karbonových sedaček nalezneme uhlíková vlákna na dveřních výplních, přístrojové desce a dalších doplňcích. Alcantara v černo-červené kombinaci pokrývá volant, řadící páku a již zmíněná sedadla. Nebyl by to super sport bez patřičné výbavy. Pro účely sportovní jízdy disponuje GT3 paketem „Clubsport“, zahrnujícím integrovaný ochranný rám, hasící systém, sportovní pásy a tlačítko na odpojení baterie.

První kousky mají být k mání na začátku prázdnin. Zájemce v ČR bude zajímat cena, která je předběžně stanovena na 4,5 mil. korun.

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře