RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Historie: Plechová sobota na Valašské rally 2005
    Závody

    Historie: Plechová sobota na Valašské rally 2005

    Roman FluxaBy Roman Fluxa14.4.2018Updated:17.4.2018Žádné komentáře3 Mins Read

    Do distribuce míří třetí letošní číslo magazínu RALLY, ve kterém mimo jiné vyzpovídal Zdeněk Weiser bývalého úspěšného soutěžáka Miroslava Caise. Zlínský jezdec užívá „soutěžáckého“ důchodu a naplno se věnuje rozvoji talentu osmnáctiletého syna Erika.

    Při vzpomínkách na úspěšnou kariéru samozřejmě došlo na krize a havárie. Na jednu z nejtěžích v kariéře vzpomíná Miroslav Cais v rozhovoru takto:

    Druhou velkou havárii jsem měl s Lancerem Evo 7 na Valašské rally 2005, kde jsme se tahali o třetí místo. Ve sjezdu z Cábu u Vsetína, se nám ve vysoké rychlosti spakovalo auto a třikrát jsme se otočili kolem osy. Cesta je tam dost široká, tak jsme si říkali, jenom ať skončíme dole ve svodidlech. Trvalo to strašně dlouho, až jsme nakonec zadkem vozu nacouvali do obrovského stromu. Strom pronikl dovnitř auta a ocitl se mezi mnou a Pavlem. Bylo to hrozné. Měli jsme tehdy obrovské štěstí, to nad námi někdo nahoře stál…

    Shodou okolností jsem byl v roce 2005 poblíž místa havárie a pořídil několik snímků. Napadlo mě zalistovat v archivu magazínu RALLY a připomenout si jeden z nejdramatičtějších ročníků valašské soutěže. Neuvěřitelný průběh událostí v kategorii produkčních vozů komentoval tehdy Zdeněk Weiser v krátké glose.

    Plechová sobota na Valašské rally 2005

    Dramatická bitva ve skupině produkčních vozů se pro mnohé změnila v thriller, ne-li horor. Během jediné hodiny havarovali čtyři přední jezdci, kteří se dají s jedinou výjimkou označit za ostřílené domácí borce.

    Dějství první, RZ7, sjezd z Dušné

    Mirek Cais, loni třetí muž PV, jede po první etapě ve vteřině s Jandíkem a snaží se odolat náporu Arazima. Vědomě riskuje. Ve vysoké rychlosti se při dobržďování v mírné levé zatáčce jeho lancer na zbytcích posypu utrhl, otočil o 180° a po 200 metrech narazil pravou zadní částí do stromu. Posádce se naštěstí nic nestalo, ale tým musí vynechat obě následující plánované soutěže, aby dal vůz do pořádku.

    Dějství druhé, RZ8, Troják

    Nedaleko od místa, kde v roce 2004 vylétl do potoka Tomáš Vojtěch. Přes cestu teče voda tajícího sněhu, která není označena v rozpisu. Vedoucí jezdec sériových z čtyřkolek Tibor Cserhalmi na mokru uklouzl, chvíli s vozem zápasil, ale nakonec vylomil kolo a musel vzdát.

    Dějství třetí. RZ9, Kelč

    Po tříkilometrové „palbě“ naplno jsou před obcí Zámrsky rychlé protahováky. V mírné levé zatáčce přes horizont (cca. 150 km/h) ztratil kontrolu nad svým vozem Mirek Jandík, mistr sk. N v roce 2003. Vylétl ze silnice, trefil statný strom po pravé straně, následovalo několik salt, polámal pár menších trnek a zdemolované mitsubishi zůstalo ležet napříč silnice. Za ním jedoucí Arazim se vraku dokázal jen stěží vyhnout. Na autě je odhadem za půl milionu škody, na prestižní Rally Matador Tatry si Jandík musí auto půjčit.

    Dějství čtvrté, tamtéž

    Vložka je po Jandíkově havárii zastavena. Vladimír Barvík si uvědomuje, že postoupil na třetí příčku. Nervózně obchází kolem vozu, telefonuje a čeká, až bude moci vyrazit na trať. Na vychladlých pneumatikách havaruje asi 150 metrů za osudným místem.

    Vypadalo to jako po bitvě na Moravském poli, domácí naděje byly kompletně zdecimovány. Nejlepším jezdcem nejslavnějšího rallyového regionu v zemi se stal až jedenáctý Silvestr Mikulaštík. Aby toho nebylo málo, HC Hamé je později na hlavu poraženo ve finále hokejové extraligy …

    Text: Roman Fluxa, Zdeněk Weiser / foto: Roman Fluxa, archiv RALLY

    crash Miroslav Cais Mitsubishi Lancer EVO Valašská rally
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.