RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?
    • Rally Vyškov 2023
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl
    • Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace
    • BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák
    • Barum Czech Rally Zlín 2023
    • Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Rally Vyškov 2023

      16.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023

      27.8.2023

      Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

      17.8.2023

      Škoda Fabia RS Rally2 / Kurka-Vajík by Rallye Design

      15.8.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»Pikes Peak Hillclimb 2013
    Závody

    Pikes Peak Hillclimb 2013

    By Redakce RL.CZ25.6.20136 Mins Read

    Sébastien Loeb s Peugeotem 208 T16 Pikes Peak zdolal 20 kilometrů k vrcholu Pikes Peak v čase 8 minut 13,878s. Nejenže tak vyhráli nejvýše položený závod světa, ale především dosáhli nového rekordu závodu.

    Závod

    Účastnící 91. Pikes Peak International Hill Climb to měli letos těžké. Už s předstihem se dalo tušit, že jakýkoli výkon zůstane ve stínu toho Loebova. I kdyby Francou nedojel…

    Zbytek startovního pole však byl doslova vymazán poté, co se závod stal jasnou kořistí Sebastiena Loeba. Jednoduché to všaqk devítinásobný mistr světa v rally neměl. Vyrazit totiž mohl až poté, co odstartovalo všech 83 závodníků na motorkách, kteří se závodu účastnili ve svých kategoriích. Osvobozující start nakonec přišel v 11:30 a Sébastien Loeb se svým Peugeotem 208 T16 Pikes Peak mohl vyrazit.

    „Neměli jsme vůbec žádné přesné informace, kdy budeme startovat, a já viděl, jak se kolem vrcholu stahují mraky. Měl jsem docela obavy, protože jsme se báli deště.“ S. L.

    Obávaný déšť se opozdil a francouzský šampion tak mohl nebezpečí této unikátní trasy vzdorovat za optimálních adhezních podmínek. Cílem projel Sébastien Loeb se svým speciálem 208 T16 Pikes Peak po téměř dokonalé jízdě. Výsledný čas činil 8 minut 13,878s. Dosažená hodnota překonala o více než minutu a půl dosavadní rekordu Rhyse Millena (9 minut 46,164s). Millen dojel za Loebem druhý v čase 9 m 2,192s, tedy i on překonal svůj rekordní zápis. Je však třeba zmínit fakt, že trať letošního ročníku již postrádala šotolinový úsek a byla až do cíle kompletně vyasfaltována. I tak dokázal Loeb „naložit“ Millenovi 49s…

    „Myslel jsem si, že bych mohl zajet čas tak 8’20, možná 8’15, ale toto překonalo moje představy. Na startu jsem cítil opravdu velký tlak, protože tento závod je vrcholem osmiměsíční práce celého týmu Peugeot Sport i jeho partnerů Red Bull, Total a Michelin. Váhal jsem, jestli do toho jít naplno nebo zajet čas na jistotu, ale jakmile jsem vyrazil, nemohl jsem jet jinak než na hranici možností vozu.“ S. L.

    Jen pár minut po příjezdu 208 T16 Pikes Peak do cíle se na vrcholu spustil déšť, který vystřídaly kroupy a místy dokonce sněžení. Originální způsob, jak oslavit historický úspěch, další v řadě těch, které si Peugeot z Colorada již odvezl – v roce 1988 zásluhou Ariho Vatanena a v roce 1989 díky Robbymu Unserovi, který byl s francouzským týmem přítomen i letos.

    Elektromobily

    Mezi speciály s elektrickým pohonem splnil svou misi Nobuhiro „Monster“ Tajima. Otřílený matador a držitel několika předchozích rekordů na PPIHC tuto třídu vyhrál v čase 9:46.530. Druhé místo obsadil bývalý tovární jezdec Mitsubishi Hiroshi Masuoka se speciálem MiEV Evolution II (10:21.866). Bronz vybojoval Masuokův týmový kolega Greg Tracy (10:23.649).

    Absolutní TOP10 pořadí PPIHC 2013:

    1. Sebastien Loeb 8:13.878 (kat. Unlimited)
    2. Rhys Millen 9:02.192 (Unlimited)
    3. Jean-Philippe Dayraut 9:42.740 (Unlimited)
    4. Paul Dallenbach 9:46.001 (Time Attack)
    5. Nobuhiro Tajima 9:46.530 (Electric)
    6. Mark Rennison 9:46.634 (Unlimited)
    7. David Donner 9:53.581 ( Time Attack)
    8. Spencer Steele 9:57.513 (Unlimited)
    9. Carlin Dunne 10:00.694 (Exhibition Powersports)
    10. Jeff Zwart 10:13.856 (Time Attack)


    Kvalifikace

    Loeb na úvod potvrdil své kvality

    Sébastien Loeb s vozem 208 T16 Pikes Peak konečně vyrazil na spodní část trati v rámci kvalifikačních jízd, které určují pořadí na nedělním startu.

    Při jednom ze dvou pokusů dosáhl francouzský šampión čas 3:26:153, což byl nejlepší výsledek těchto kvalifikačních jízd. O 17 vteřin porazil nejrychlejšího soupeře, Francouze Romaina Dumase. Tento rozdíl je však nutné brát s rezervou: někteří závodníci kategorie Unlimited se na rozdíl od týmu Peugeot Sport teprve začínají s tratí sžívat, v čemž budou mít možnost pokračovat ještě další dva dny. Sébastien byl s jízdami spokojený:

    „Mám z toho lepší pocit než včera, protože trať je o něco čistší. Zabojoval jsem a přiblížil jsem se k vlastním limitům. Autu stále důvěřuji.“ S. L.

    Šéf projektu Pikes Peak v rámci týmu Peugeot Sport Jean-Christophe zdůraznil, že tato první pozice je důležitá zejména ze strategického hlediska:

    „Ten, kdo z kvalifikačních jízd vyjde jako nejrychlejší, vyrazí jako první z kategorie Unlimited v den závodu na trať, což považujeme za výhodu, protože počasí je většinou příznivější ráno a pak má tendenci se trochu zhoršovat. Čím dřív člověk v neděli závod absolvuje, tím lepší by měl mít podmínky.“

    Čas předpokládaného startu Sébastiena Loeba s vozem 208 T16 Pikes Peak bude znám až v pátek v 17:00 (tzn. v noci z pátku na sobotu středoevropského času). Ve čtvrtek a v pátek si budou závodníci moci během dalších testovacích jízd vyzkoušet dvakrát horní část trati.


    Info před startem

    150 závodníků přihlášených do závodu bude mít od středu do pátku možnost vyzkoušet si jednotlivé části trati během časně ranních testů. Ve středu se bude ve spodní části trati konat kvalifikační jízda pro 13 účastníků kategorie Unlimited, na základě které bude určeno pořadí na startu.

    Přímý přenos lze sledovat na redbull.tv, nedělní závod odstartuje přibližně v 8:00 (tj. cca v 16:00 v ČR), jako první proběhne závod motocyklů. Kategorie Unlimited se dostane na řadu později a pořadí na startu bude zveřejněno v pátek.

    Program:

    – 25. června: oficiální testovací jízdy (5:30-8:30 místního času)
    – 26. června: kvalifikační jízdy pro kategorii Unlimited (5:30-9:00 místního času)
    – 27. června: volné jízdy (5:30-9:00), Den pro novináře v Muzeu PP (14:00-16:00)
    – 28. června: volné jízdy (5:30-9:00), Fan Fest (17:00-22:00 místního času)
    – 30. června: 91. Pikes Peak International Hill Climb (očekávaný čas kategorie Unlimited: 11:00-13:00, tj. 19:00 ČR)

    Sébastien Loeb a Peugeot 208 T16 Pikes Peak ve startovních blocích

    Už je to oficiálně potvrzeno: start Sébastiena Loeba a týmu Peugeot Sport byl dnes v Colorado Springs schválen. Peugeot 208 T16 Pikes Peak o výkonu 875 koní úspěšně prošel etapou technických kontrol, což mu zajistilo účasti v 91. ročníku „Závodu do oblak“, který se koná v neděli 30. června. Vzhledem k tomu, že u kategorie Unlimited jsou technické předpisy velmi volné (jak již název kategorie napovídá), týkaly se technické kontroly především toho, zda vůz a výbava pilota splňují bezpečnostní normy.

    Sébastien je sice nejúspěšnější závodník v rallye, ale to mu nedává volnou vstupenku na Pikes Peak. Francouzský šampión se musel rovněž zúčastnit brífinku pro začátečníky, což je etapa, která je povinná pro všechny, kdo se závodu účastní poprvé.

    Sébastien Loeb „Už je cítit ve vzduchu atmosféru závodu. Pikes Peak je pro mě zcela nová zkušenost a i když mám za sebou testovací jízdy, nevím, co můžu od závodu očekávat. Je to jen jeden výstup nahoru a žádná druhá šance neexistuje. Auto bylo naštěstí až dosud prostě fantastické!“

    Pilot i vůz jsou připraveni přijmout výzvu stát se „Kings of the Peak“, a to přesně 25 let poté, co zde Peugeot pokořil rekord s Ari Vatanenem a bájným modelem 405 T16.

    Dnes ráno Sébastien provedl poslední vylaďování vozu na okruhu v Colorado Springs, kde měl tým Peugeot Sport svou základnu během celé přípravy na závod. Mechanici na základě testů prováděných minulý týden vůz zcela demontovali a zase postavili. Sébastien prověřil fungování všech systémů. Provedená seřízení by se do závodu již neměla měnit.

    Peugeot Pikes Peak Hill Climb Sébastien Loeb USA
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák30.3.2023

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    By Ivo Nowi Novák12.3.2023

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    By Ivo Nowi Novák17.2.2022

    Peugeot 205 T16 Grand Raid – lev pouště znovu zařval!

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Rally Vyškov

      Celý den
      02/09/2023
      Rally Vyškov

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko
      http://www.rallyvyskov.cz/

      RALLY VYŠKOV 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Celková …[Read more]

    3
    45678910
    1112131415
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      15/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    16
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      16/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    17
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      17/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    1819202122
    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      22/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    23
    • Futures Contproduct Rally Morava

      Celý den
      23/09/2023
      AMK Ecce Homo Šternberk

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko
      http://www.rally-morava.cz
      Rally Jeseníky 2018

      Futures Contproduct Rally Morava 2023

    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      23/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    24
    252627282930 
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    16.9.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Rally Vyškov 2023

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Fotogalerie rally
    17.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.