Start kultovního amerického závodu Pikes Peak International Hill Climb se nezadržitelně blíží. Jednou z dalších hvězd na startu bude Walter Röhrl.
Závod do vrchu "Pikes Peak" je druhým nejstarším motoristickým kláním v Americe. Poprvé se v Coloradu závodilo v roce 1916, letos se uskuteční 90. ročník "závodu do oblak". Hlavní závodní program se uskuteční v neděli 8. července 2012, ale s doprovodným programem bude Colorado žít tímto závodem celý týden.
Vlastní závod měří 12.42 míle, nabízí 156 zatáček s cílem na vrcholu Pikes Peaku. Letos se závodí v 16 kategoriích, objevit by se mělo kolem 200 motocyklů a automobilů.
Současný rekord drží s časem 9:51.278 Japonec Nobuhiro Tajima (2011), jenž letos rovněž nechybí na startu.
Toyota se prezentuje na Pikes Peaku
Toyota Motorsport GmbH (TMG) se stejně jako Mitsubishi soustředí na úspěch v kategorii elektromobilů.
Po loňském rekordním čase na jedno kolo na okruhu Nürburgring Nordschleife (9,1 minuty, kategorie elektromobilů) s vozem TMG EV P001, připravuje německý tým pro americký start nový model TMG EV P002. Vůz bude pilotovat japonský multišampion Fumio Nutahara, tým využije pneumatik Yokohama.
Speciálu TMG EV P002 je pro Pikes Peak předpovídána maximální rychlost 240 km/h, při kroutícím momentu 900 Nm a využití výkonu 350 kW.
Vůz TMG EV P002 má za sebou úspěšný květnový test na francouzském okruhu Paul Ricard. Rozměry TMG EV P002 jsou 4,10 m (délka), 1,04 m (výška) a 1,79 m (šířka).
Walter Rohrl míří po letech opět "do oblak"
Velkou pozornost bude poutat exhibiční jízda Waltera Röhrla s vozem Audi Sport Quattro S1. Půjde o shodný vůz, se kterým v Americe startoval v roce 1987.
Videa z roku 1987:
Mitsubishi Motors na Pikes Peaku 2012
Mitsubishi Motors neztrácí soutěžního ducha. V kategorii elektromobilů se zúčastní legendárního amerického klání Pikes Peak 2012. Speciál Mitsubishi i-MiEV Evolution nebude pilotovat žádné "béčko", hned dvojnásobný vítěz Dakaru z let 2002 a 2003 Hiroshi Masuoka. Druhý vůz dostane k dispozici domácí Beccy Gordonová.