Čtyři dny před začátkem 39. ročníku Rally Bohemia se do Nového Města pod Smrkem sjeli francouzští, maďarští a čeští specialisté techniky motoristického sportu, aby dokončili poslední přípravy vozu Peugeot 207 S2000 před jedním z nejnáročnějších a nejdůležitějších závodů českého rallyového mistrovství.
Na bohemce s profesionálně připravenou 207 S2000
Závodní speciál Peugeot 207 S2000 podstoupil na dnešním testování v Novém Městě pod Smrkem profesionální nastavení elektroniky řídící motor. Celou operaci provedl za asistence týmů Peugeot Delimax Total a Tagai Racing Technology Dominique Peres, specialista z francouzské společnosti Sodemo, která je výrobcem závodních motorů a partnerskou společností divize Peugeot Sport.
⇥
Pavel Valoušek: „Od dnešních testů spojených s nastavováním elektroniky si slibujeme zlepšení jízdních vlastností vozu, lepší řiditelnost a trakci,… a také zlepšení našich výsledků. Na letošní Bohemce bych chtěl navázat na loňské umístění a na předloňský jízdní výkon. Nastavit vůz na zdejší specifické tratě není lehké, protože jsou uskákané, složité, s častou změnou rytmu a spoustou zatáček. Jsou nepřehledné a nevyzpytatelné, přesto je mám moc rád a považuji Rally Bohemia za jednu z nejlepších a nejkrásnějších závodů českého šampionátu."
⇥
Lukáš Kostka: „Rally Bohemia jsem jel loni poprvé. Tratě jsou opravdu specifické. Loni se ale jelo za extrémních klimatických podmínek, kdy takřka nepřetržitě pršelo. Letos se může jet za sucha a pro mě to tak může být úplně jiná soutěž. Nejvíc se těším na dlouhou a náročnou trať erzety Sychrov."
Vůz Peugeot 207 S2000, posádka i celý tým jsou připraveni podat na této významné rallye s mimořádně silným zastoupením konkurence nejlepší výkon a obhájit svoji pozici mezi českou rallyovou špičkou.
Cílem bude opět atakovat stupně vítězů a dnešní testování by mělo tým k jeho dosažení ještě více přiblížit, jak komentuje hlavní technický inženýr týmu Jaromír Švec:
⇥
„Při každé soutěži se posouváme o kousek dál, získáváme další data, další zkušenosti a ty se co nejvíc snažíme následně zúročit. Více pracujeme s nastavením, s pneumatikami/ ,… dnes tu testujeme ještě podvozkové komponenty, protože i s podvozkem jsme ještě neudělali vše, co je v našich možnostech. Každý chceme vyhrát, s místy pod stupni vítězů se nehodláme spokojit, a proto jsme se rozhodli investovat do nastavení elektroniky provedeným tou nejpovolanější osobou z firmy, která tento konkrétní motor vyrobila. Pomůže-li nám počasí a štěstí, může být na Bohemce náš cíl na dosah." J. Š.