Peugeot 208 R5 má za sebou první ostré kilometry, do prodeje půjde v návaznosti na úspěšný béčkový model 205 T16 s označením 208 T16.
Peugeot oficiálně na autosalonu v Ženevě představí finální verzi modelu 208 ve specifikaci R5. Nově bude vůz označen v návaznosti na historické úspěchy francouzské značky Peugeot 208 T16.
Peugeot 208 R5, který byl v září představen na pařížském Motor Show, má za sebou první porci testovacích kilometrů. Peugeot 208 R5 je prozatím první funkční ´vlaštovkou´ nové formule R5.
Hlavní milníky projektu Peugeot 208 R5:
– 6. listopadu: kompletace prvního vozu 208 R5
– 7. prosince: první start motoru v dílnách Peugeotu Sport, Velizy, nedaleko Paříže
– 15. prosince: první test
Test se uskutečnil na šotolině, na jihovýchodě Francie v okolí Riboux. Dvojice Bryan Bouffier – Xavier Panseri jezdila čtyři dny. Volba šotolinového povrchu byla pro Peugeot logická. Většina komponentů se bude používat na obou površích (asfalt, šotolina), proto chtěla vůz vyzkoušet na technicky náročnějším z nich.
„Máme za sebou poslední důležitý krok,“ přiznal technický manažer Alexis Avril. „Samozřejmě nás nyní čeká ještě hodně práce na dalším vývoji. Ta bude zahrnovat hlavně nutnost zaměřit se na výdrž a odolnost vozu. Potom se můžeme zabývat laděním detailů. Chceme mít za sebou více než 10 tisíc kilometrů na testech a závodech, na obou površích, než vůz půjde do prodeje.“
V následujícím období se Peugeot Sport zaměří na vyladění podovozku a chodu turbomotoru, což jsou hlavní komponenty, které budou rozhodovat o úspěchu či neúspěchu nového vozu.
Bryan Bouffier: „Auto na mě působilo jako výtečný komplet. Jsem spokojen s jeho vyvážením, za volantem jsem si cítil výtečně. Má skvělý základ, osobně oceňuji i motor. Ten už nyní nabízí skvělý kroutící moment.