Nejen komentátoři TV stanice Sport 5 byli zaskočeni pomalou jízdou Citroenu DS3 WRC Pettera Solberga na Power stage. Nyní přichází oficiální vyjádření.

"V pátek odpoledne se vyskytly problémy ve spojení se servisem, což mělo za následek naše zpoždění a ohrožovalo včasný příjezd do časové kontroly následující RZ. Z tohoto důvodu jsme spěchali a jeli rychleji, než je povoleno. Policejní hlídka, která nás zastavila, naměřila rychlost 112 km/h v úseku, kde je povoleno maximálně 80 km/h."

"Nebylo o čem diskutovat, okamžitě jsem uznal svou vinu a hlídka mi dle platných předpisů zabavila řidičské oprávnění. Jako každý jiný šofér jsem mohl pokračovat v řízení vozidla po dobu následujících 48 hodin. Což v našem případě znamenalo do 14:00 v neděli. Ne déle!

"V tu chvíli bylo jasné, že poslední RZ – Power stage, bude muset absolvovat za volantem Chris. Náš tým se pokusil vyjednat výjímku, ale tato nebyla, přes veškeré snahy, udělena."

"Jednoznačně přiznávám svou chybu, za kterou jsem zaplatil pokutu. Tento postih platí pouze v rámci Švédska. Stejně jako ostatní řidiči ze zahraniční, zde nebudu smět řídit po dobu jedno až dvou měsíců. Oprávnění pilotovat vůz na dalších podnicích WRC není nijak vázáno na popisovaný incident."

Petter Solberg

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply