Třetí ročník stále populárnějších českých „Legend“, Rallye Praha Revival, odstartoval z Václavského náměstí. Startovní listina, která čítá téměř 150 posádek, má letos silný mezinárodní akcent.

Přesto je tradičním „tahákem“ revivalu bohatá účast špičkových českých jezdců z různých motoristických disciplín. Většina z nich pověsila závodní přilbu na hřebík už v minulém století, ale benzin jim koluje v krvi stále. Představme si ve zkratce alespoň ty, kteří jsou spojeni s érou legendárních „stotřicítek“.

Václav Blahna

Startovní číslo 1 veze na dveřích Opelu Kadett GSi opět Václav Blahna, který se může pochlubit nejbohatší sbírkou mistrovských titulů v rally. Bývalý tovární jezdec týmu Škoda oslavil nedávno 65 narozeniny, ale soutěživý duch ho neopouští. Jako člen Barum týmu dokázal v letech 1974 a 75 porazit mladoboleslavské jezdce v „jejich“ domovské třídě A2-1300 a tak AZNP příbramského jezdce raději přetáhlo na svoji stranu.

Blahna má na kontě například historicky první vítězství Škody 130 RS na Rallye Škoda 1976 nebo dvě osmá místa na řecké Rally Acropolis.

S dvoulitrovým Opelem Kadett GSi závodil v devadesátých letech.

Milan Zapadlo

Druhým extovárním jezdcem Škody ve startovní listině je Milan Zapadlo. Také on prožil svá nejúspěšnější léta soutěžní kariéry za volantem legendární „stotřicítky“ a z nejtěžší evropské soutěže MS v Řecku rovněž přivezl body (za devátou příčku). Jeho jezdecká kariéra je kratší a sbírka titulů chudší než ta Blahnova, zato byla mnohem dramatičtější. S prototypem Škody 130 RS skupiny A5 vybojoval mistrovský titul v roce 1977.

S funkcí vedoucího sportovního oddělení AZNP přešel na časově méně náročné okruhy. V osmdesátých letech se do rally vrátil jako soukromník. Letos startuje se zapůjčenou Škodou 1000 MB s číslem 11, ale na příští ročník připravuje vlastní vůz.

Václav Pech st.

Třetím bývalým „fabrickým“ jezdcem je Václav Pech starší, dnes známý především jako otec Pecha juniora, který startuje v MMČR s atraktivním Mini JCW S2000. Plzeňský jezdec zahájil kariéru jako spolujezdec Leo Pavlíka, ale brzy se sám posadil za volant.

Úspěchy ho přivedly až do kádru továrního týmu Škoda, kde jezdil pět sezón. Dařilo se mu zejména na zahraničních soutěžích v rámci Poháru míru a přátelství socialistických zemí, kde byl na šotolině se Škodou 130 RS téměř neporazitelný. V devadesátých letech pokračoval ve sbírání titulů v rallyekrosu. Posádka Pech – Šimek je přihlášena s „bavorákem“ BMW 2002 (číslo 23).

Tomáš Hank

Pravidelným účastníkem revivalů je Tomáš Hank ze Špindlerova Mlýna, který vyrazí na trať se svým tradičním spolujezdcem Neubauerem se Saabem 9000 (číslo 21). I když byl vždy ryzím soukromníkem, v sedmdesátých a osmdesátých letech se dokázal mnohokrát zamíchat do bitvy o stupně vítězů.

Za zmínku stojí například bronzová příčka z Rallye Šumava 1981. S koncem homologace „stotřicítky“ se z tratí automobilových soutěží vytratil. Na motoristický sport ovšem nezanevřel. Pouze z finančních důvodů přestoupil do finančně méně náročných závodů do vrchu.

Václav Arazim

Konec éry „stotřicítek“ zažil i Václav Arazim (startovní číslo 43), který donedávna představoval s produkčním mitsubishi absolutní špičku skupiny N. Podobně jako Pech zná rally i z pohledu „mitfáry“. Soutěžní kariéra litvínovského jezdce a spolujezdce už trvá neuvěřitelných 40 let. V devadesátých letech přesedlal nejprve na tehdy populární Ford Escort Cosworth a od roku 1998 byl věrný japonské značce se třemi diamanty.

V Praze startuje se svým věrným spolujezdcem Juldou Gálem se Škodou 130 LR, se kterou jezdili v polovině osmdesátých let ve žlutočerných barvách Chemopetrolu Litvínov.

Share.
Leave A Reply