RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»IRC»Orsák si užil Monte spíše jako divák
    IRC

    Orsák si užil Monte spíše jako divák

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý24.1.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře2 Mins Read

    Jaroslav Orsák měl před sebou při druhém startu na proslulé Rallye Monte Carlo velkou výzvu. Do náročné soutěže nastoupil poprvé v jezdecké kariéře za volantem dvoukolky. Zbrusu nový Citroën DS3 R3T ho ale zradil už ve druhé zkoušce.

    Posádka Orsák – Vajík odjížděla do dějiště nejstarší soutěže světa ještě před seznamovacími jízdami, aby si vyzkoušela svoji novou zbraň. Citroën DS3 s moderním přeplňovaným motorem 1.6 litru však měl problémy s řídicí jednotkou, a tak se plánovaný páteční test neuskutečnil. Nakonec se svezl až v těsně před startem, pouhých 20 kilometrů pochopitelně nebylo mnoho. „S autem jsem nebyl sžitý a rozhodli jsme se, že se v klidu rozjedeme a začneme pořádně závodit až po dvou erzetách," naznačil strategii šestadvacetiletý jezdec.
    Bohužel už před polovinou úvodního testu začal do kokpitu pronikat dým. „Déestrojka" má okna z plexiskla, která nejdou stahovat, takže nebylo jednoduché v takové situaci pokračovat. Posádka zpomalila a opatrně dojela do cíle. Naštěstí se potvrdilo podezření, že se jednalo jen o drobnou závadu syrového vozu – izolaci kolem výfuku. Proto na trať druhé zkoušky Burzet už „Jarin" vyjížděl se záměrem nasadit ostré tempo. Na třetím kilometru v levé vracečce ovšem náhle ztuhlo řízení a bylo jasné, že je zle.

    ⇥

    „Okamžitě mi došlo, že jsme přišli o posilovač řízení. Debatovali jsme s Karlem, zda vzdáme nebo se pokusíme dojet bez serva až do cíle. Jednalo se o nejdelší vložku soutěže o délce 41 km! Zvládli jsme to, i když mi spolujezdec v ostrých vracečkách musel pomáhat s volantem. Když jsme otevřeli kapotu motoru, našli jsme prasklý klínový řemen. Navíc jsme zjistili, že zřejmě nějaký kámen poškodil i napínací kladku," popisoval zdroj potíží Orsák.

    Po výměně řemene se poškozená kladka rozpadla, a protože je stejně poháněna i vodní pumpa, motor se začal přehřívat a v jízdě se nedalo pokračovat. „Bylo to pro nás velké zklamání, protože jsme se na soutěž pečlivě připravovali. Loňské deváté místo pro nás bylo velkou motivací, navíc druhý den začal padat sníh, na kterém se nám daří. Štěstí nám nepřálo, ale soutěž jsme si užili aspoň jako diváci. Zbývající dva dny jsme objížděli zkoušky v roli diváků. Potkali jsme podél trati spoustu českých fanoušků, poklábosili a byla sranda."

    Jako náplast za technické problémy tým Ret Racing Orsákovi nabídl, že s Citroënem DS3 R3T může absolvovat náhradní soutěž IRC. Zatím není jisté, zda valašský jezdec zvolí asfaltovou nebo raději šotolinovou trať.

    IRC jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.