Na prosincové Essen Motor Show představil Opel Motorsport plán na postupný návrat na výsluní. Značka začíná od Adama, tedy od pohárové verze kompaktního vozu. V plánech na nadcházející tři roky je ovšem nejen plnohodnotná verze Adama R2, ale i soutěžní vozy kategorií R3 a R5, postavené na bázi nové generace Corsy.

První informace o návratu značky Opel do rally jsme přinesli před několika týdny (článek "Opel se vrací do rally" najdete ZDE).

Dnes podle kalendáře slaví Adamové svůj svátek, využijeme tedy příležitosti a představíme ambiciozního "juniora" podrobněji.

Opel Astra a Opel Adam

Opel Adam Rallye Cup

Speciál určený pro značkový pohár pořádaný v rámci seriálu ADAC Rallye Masters. Jedná se o kompaktní „malorážku" s národní homologací vycházející z kategorie R2. Adama, osazeného atmosférickým motorem o objemu 1,6 litru a výkonu 145 koní, připravuje firma Hozer Motorsport. Její majitel Ronald Holzer patřil na přelomu osmdesátých a devadesátých let k absolutní německé soutěžácké špičce. Tehdy závodil především s Lancií Delta Integrale. Vůz, jehož cena činí 25 tisíc eur, je určen především pro mladé elévy nejkrásnější motoristické sportovní disciplíny.

V rámci poháru bude zvlášť hodnocena kategorie juniorů do 27 let. Její vítěz dostane pro sezonu 2014 k dispozici vůz plné specifikace R2.

Pohonnou jednotkou kompaktního soutěžního minivozu Opel Adam Rallye Cup je osvědčený šestnáctiventilový motor 1,6 ECOTEC s variabilním časováním ventilů. Speciální řídicí jednotka Bosch zvyšuje jeho výkon na 145 koní při 6500 ot/min, maximální krouticí moment dosahuje hodnoty 160 Nm při 4700 ot/min. O přenos na přední nápravu se stará pětistupňová sekvenční převodovka Sadev spolu se samosvorným diferenciálem.

Podvozek je osazen tlumiči pérování Reiger v asfaltové i šotolinové verzi. K dispozici jsou šestnáctipalcová, respektive patnáctipalcová (pro nezpevněný povrch) kola EVO Corse. Na předních kolech jsou namontovány čtyřpístkové kotoučové brzdy Brembo o průměru 305 mm, vzadu stačí pr. 264 mm.

Důležitá je přítomnost hydraulické ruční brzdy a regulátoru brzdového tlaku zadní nápravy. Samozřejmostí je kompletní bezpečnostní výbava včetně anatomických sedadel Sparco. Pouhé 3,7 metru dlouhý vůz váží 1030 kg.

Německo sází na značkové poháry

Renault

Opel není jedinou značkou, která chce přitáhnout německé amatérské a začínající soutěžní jezdce. V příštím roce startuje pod záštitou importéra Renaultu Twingo R1 Trophy. Za umístění v rámci 6 započítávaných soutěží a za celkové výsledky si účastníci rozdělí celkem 50 tisíc eur. Vůz upravený na bázi modelu Renault Twingo Gordini RS je nabízen za atraktivní cenu 21 tisíc eur. Šestnáctistovka disponuje výkonem 133 koní a přestavba údajně trvá 200 hodin.

Citroën DS3 R1

Citroën

V rámci prestižního německého mistrovství DRM se představí i další nový značkový seriál pod názvem Citroën DS3 R1 Trophy. Populární „déestrojky" připravuje přímo Citroën Racing. Ve srovnání s konkurenčními vozy od Opelu a Renaultu se jedná o nejslabší vůz (cena 25 tisíc eur, výkon 125 k, pětistupňová převodovka).

Prominentní účastnicí trofeje je sestra Seppa Wieganda Tina.

Poprvé se za volantem citroënu představí na dubnové Rallye Erzgebirge nedaleko našich hranic. Tento seriál bude součástí osmi evropských národních šampionátů. Vítěz každé Citroën DS3 R1 Trophy dostane k dispozici tovární vůz pro Rallye Monte Carlo 2014.

Sdílet

O autorovi

Komentáře