Před 73 lety spatřil světlo světa originál „Beetle. Lidové vozítko, kterému nikdo neřekne jinak než „brouk“.

Volkswagen neponechal nic náhodě a pro jistotu naplánoval představení redesignované legendy rovnou na třech místech najednou. Ve světové premiéře tak mohli spatřit omlazeného "brouka" ve stejný čas lidé na autosalonu v Shanghaii a v metropolích Berlíně a New Yorku. Na akci spolupracuje německé automobilka s hudební stanicí MTV, která přenáší koncerty z premiéry živě pod názvem World Stage. Ještě dlužíme jména interpretů, v NY zahrají Black Eyed Peas, v Berlíně v klubu EWerk vystoupí belgické duo 2manydjs.

Originál spatřil světlo světa v roce 1938 a nesl prosté označení "Volkswagen". Od té doby se prodalo na 21,5 milionů "brouků". Svou stopu zanechal také v rally. Naposledy jsme jej mohli vidět na Lavanttal rallye 2011. VW Bettle nahrazuje model New Beetle, který je v prodeji od roku 1998. V roce 2005 představená studie Beetle Ragster ukázala možný směr dalšího vývoje tohoto vozu.

Pokud někomu připadal předchozí New Beetle jako nákupní taška pro movitější paničky, novinka tyto deziluze razantně potlačuje. V proporcích je velmi srozumitelně zakódován sportovní charakter vozu. Snížená celková výška, delší převisy, nižší čelní sklo a pro agresivnější vzhled implantované zadní křídlo. V interiéru čtyři sedačky a možnost volby výbavy Beetle, Design a Sport. Bi-xenonové přední světlomety, zadní LED svítilny, panoramatické střešní okno, satelitní navigace a třeba taky bezklíčkové otevírání dveří. Milovníky hudby potěší unikátní zvukový systém o výkonu 400W, vyvinutý ve spolupráci renomovaných značek Fender a Panasonic.

Základní benzinovou jednotku 1,2 TSI (77 kW/105 k) doplní provedení 1,4 TSI (118 kW/160 k). Pro sportovně založené řidiče je připravena motorizace 2,0 TSI (147 kW/200 k) s elektronickým XDS diferenciálem použitém v golfu GTi. Vznětové motory zastupuje dvojice 1,6 TDI (77 kW/105 k) a 2,0 TDI (103 kW/140 k). V prodeji se má objevit "brouk" na podzim 2012.

Představení VW Beetle provází velmi povedený reklamní spot s prvky rallysportu:

 

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply