V předchozím článku představené Ferrari FF, stejně jako ostatní potenciální značky, bohužel technické požadavkům třídy RGT nevyhovuje. Dá se však předpokládat, že se předpisy v budoucnu změní.
Třída RGT
Po několikaletém čekání konečně dostaly zelenou atraktivní sportovní vozy GT. V rámci nové třídy 4 mohou startovat na mezinárodní scéně ve všech seriálech FIA. Problém je ovšem v tom, že technickým předpisům žádný existující soutěžních GT vůz nevyhovuje a ze současné produkce by mohl být homologován pouze Lotus Exige. Snad toto šalamounské rozhodnutí brzy dozná zásadních změn.
⇥
Problém je ovšem v tom, že technickým předpisům žádný existující soutěžních GT vůz nevyhovuje a ze současné produkce by mohl být homologován pouze Lotus Exige.
Technická specifikace RGT připouští jen automobily s jednou poháněnou nápravou, se sériovým atmosférickým motorem o výkonu maximálně 400 koňských sil s restriktorem sání 43 mm (nebo dvěma restriktory 31 mm). Nejvyšší rychlost je omezena na 180 km/h. Předepsaná hmotnost 1200 – 1400 kg, přičemž musí být splněna podmínka poměru hmotnosti a výkonu min. 3,5 kg/ 1 k. Není povolena sekvenční převodovka, počet rychlostních stupňů je omezen na šest. Podvozek musí být standardní, brzdy sériové. Jedinou výjimkou je dodatečné chlazení brzd hadicí o průměru do 10 cm. Jedná se v podstatě o sériové sportovní vozy upravené v rámci skupiny N.