Kris Nissen, šéf týmu VW Motosport, se dostal pod palbu novinářů poté, co oznámil nominaci jezdců pro závěrečný podnik WRC Wales Rally GB.
Nissen změnil zaběhlé schéma nominací, které spočívalo v nasazení domácího jezdce na příslušném podniku. Ve Finsku startoval za tým Lindroos, v Německu Riedemann a Lemes ve Španělsku. Pro Anglii tým překvapivě nominoval jezdce z Holandska a Německa.
„K tomu uvedu je to, co jsem již řekl v minulosti. Volkswagen chce mít v týmu talentované piloty, kteří se stanou novým Loebem nebo Solbergem. Zkrátka jezdce, kteří jednou získají titul absolutních světových šampionů. Kvalita a talent jsou mnohem důležitějšími faktory, než národnost. Pochopitelně nemůžu popírat, že jsme německá značka, na což jsme náležitě hrdi, a je naším úkolem zvýšit popularitu rallysportu v naší zemi. Proto potřebujeme co nejrychleji zjistit, se kterými jezdci můžeme pro následující sezony počítat. Sledujeme Hermanna Gassnera, dali jsme další příležitost Christianu Riedemannovi a v Anglii chceme vyzkoušet dalšího talentovaného mladíky Seppa Wieganda. Jak jsme již dříve oznámili, na základě doporučení FIA Academy nasazujeme také Kevina Abbringa z Holandska," uvedl Nissen.
Na adresu britských jezdců, jejichž nominace se pro Wales očekávala, Nissen uvedl:
„V našem seznamu pochopitelně figurují také jezdci z Velké Británie. Nejpozději na jaře příštího roku také některé vyzkoušíme na některém z testů. Jména jsme neoznámili záměrně z důvodu, kdybychom se rozhodli tyto jezdce neangažovat pro jejich nedostatečné kvality. Mladí jezdci musí chtít něčeho dosáhnout, stát se nejlepšími. Každého jezdce posuzujeme individuálně a zjišťujeme, jak náročný a rychlý bude jeho další rozvoj. A také kolik toho má již za sebou. Pokud startujete v národním šampionátu v privátním týmu a vyhráváte, jste zřejmě dobrý jezdec. Což ale zdaleka neznamená, že jste se něčemu naučili. Nemáte zkušenost s týmovými inženýry, s továrními testy a pochopitelně chybí konfrontace s velkými penězi. Navíc naši „domácí" piloti mají zkušenosti převážně s asfaltovými soutěžemi. Bylo by nefér, postavit mladíky bez zkušeností například vedle Andrease Mikkelsena. Není proto snadné, nalézt vždy jezdce stejné národnosti, jako místa konání rally."
Nissen také zopakoval jasné cíle týmu. „V této otázce máme absolutně jasno. V roce 2013 hodláme vstoupit do MS jako kvalitní a konkurenceschopný tým, o rok později vyhrát první podnik a v roce 2015 získat titul MS. Věříme, že nejlepší cestou ke splnění tohoto plánu je angažování minimálně jednoho mladého jezdce, který, nebo která, získá naši maximální podporu."
„Sebastian Vettel byl velmi mladý, když přišel do Red Bull, stejně tak Lewis Hamilton u McLarenu. V rally jsou takovým příkladem Sebastienové Ogier a Loeb. Tohle je správná cesta. Ve Volkswagenu chceme mít našeho „juniora" který nám bude věřit a my budeme věřit jemu. Proces výběru však chvíli potrvá."
⇥
Kris Nissen: "V tuto chvíli neplánujeme vznik privátního týmu ani produkci vozů pro tyto účely. VW se při svém vstupu do WRC objeví pouze se třemi továrními vozy!"
Závěrem odkryl šéf týmu VW Motosport plány pro nadcházející sezonu:
„První závody v roce 2012 absolvujeme na Monte Carlu, v Mexiku a Argentině. První testy pola WRC plánujeme na únor. Plán startů obnáší celkem šest startů s našimi stávajícími vozy Škoda. Pro zbytek sezony bychom se domluvili s automobilkou Škoda na startu minimálně jednoho vozu. Během roku bychom měli najít jezdce, který bude následně schopen absolvovat celou sezonu. Může se také stát, že budeme mít k dispozici dva kvalitní jezdce. Otázkou pak bude, zda nasadíme další vůz, nebo se budou tito jezdci střídat. Rozhodně neudělám rychlé a ukvapené rozhodnutí, které bude stát tým spoustu času a peněz, abychom zjistili, že tato volba nebyla správná. V roce 2013 chceme mít k dispozici dva jezdce. Pochopitelně ty nejlepší! A jednoho juniora. V tuto chvíli neplánujeme vznik privátního týmu ani produkci vozů pro tyto účely. VW se při svém vstupu do WRC objeví pouze se třemi továrními vozy!" uzavřel sebevědomě Nissen.