Malý crossover Nissan Juke nepatří mezi žádné krasavce. Existují však metody, jak vylepšit charisma tohoto mrňouse minimálně o 200%. Stačí mít veleúspěšného brášku Nissan GT-R a kopec liber k tomu.

Nissan GT-R netřeba představovat. Silný supersport s nádherným zvukem se těší mimořádné oblibě driftérů, milovníků tuningu, ale našel si cestu také na rallyové tratě. U nás startuje s tímto vozem v pohárových soutěžích Jiří Jirovec (onboard video ZDE).

A teď otázka: Co vznikne, když spojíte Nissan Juke a Nissan GT-R?
Odpověď: Nejsilnější kompaktní crossover na světě!

Teda že by získal na kráse, to ani omylem. V některých detailech spíš naopak. Z pohledu emocí, adrenalinu a rychlé jízdy však výsledek mile překvapil. Pod vedením týmu odborníků z Nissan Technology Centre for Europe (NTC-E) prodělal Juke náročnou transplantaci. Lví podíl na vývoji nese RML – Ray Mallock Limited, společnost která se zabývá úpravou vozů pro motosport. Výsledkem je unikátní vůz. Stoprocentně provozuschopný ve dvou exemplářích – s pravostranným a s levostranným řízením.

Pod kapotou má Juke-R vidlicový šestiválec objemu 3,8 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Udávaný výkon 390 kW (530 k) a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 4 s. Hnané jsou všechna čtyři dvacetipalcová kola, kvůli kterým bylo třeba aplikovat rozšířené blatníky. Úpravami prošly nárazníky. Přední dostaly větší otvory pro chlazení, na zadním našel své místo efektní difuzor. Sportovní charakter zvýrazňuje přítlačné, na dvě části rozdělené, křídlo nad pátými dveřmi.

Interiéru GT-Rko „věnovalo" některé přístroje, mezi nimi sedmipalcový displej. Ikonická středová konzole inspirovaná motocyklovými nádržemi zůstala zachována. Sportovní parametry naplnily dvojice závodních sedadel s pětibodovými pásy a ochranná klec dle řádů FIA.

Nissan Juke-R

Další osud Nissanu Juke-R závisí na zájmu veřejnosti. Zaboduje-li, není vyloučeno jeho zařazení do výroby. Tuto alternativu živí také intenzivní a chytře vedená kampaň, která běží na Facebooku, videoserveru Youtube a na oficiálních stránkách. To hlavní, foto a video z „výroby" Nissanu Juke-R, si můžete prohlédnout na našich stránkách.

Video seriál – díly 1. a ž 7.

 

 

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply