Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Lifestyle»Nepovolené „odlehčení“ …
    Lifestyle

    Nepovolené „odlehčení“ …

    By Redakce RL.CZ20.6.20117 Mins Read

    … aneb jak to vlastně bylo na Hustopečích s Valdou… (nová rubrika Odlehčené čtení R4)

    Od soutěže v Hustopečích hýbe českou odbornou rallyovou veřejností událost, která nenechala chladným nikoho… A protože jsme národ opravdových odborníků na politiku, fotbal i rally, k Valdově penalizaci a následném odstoupení se mezitím vyjádřil snad každý. Každý Čech už teď přesně ví, co měl Valda udělat, co mělo udělat vedení Delimax rally týmu, co měli udělat sportovní komisaři, a kvůli komu to ve skutečnosti minulý týden stávkovali odboráři …

    Tento příběh je smyšlený a jakékoliv podobnosti s reálnými osobami jsou dílem v podstatě čistě náhodným.

    „Chtělo by to konečně získat objektivní názor zkušeného soutěžáka, někoho, kdo se ho nebojí vyjádřit a ještě k tomu uvést svoje skutečné jméno,“ neslo se naší redakcí. „Ale neměl by to být někdo z čela startovního pole, protože by pak mohl být obviněn, že patří ke klanu „Krestovců“, „Pechovců“, „Valouškovců“ či jiných občanských nátlakových sdružení. Naším zájmem rozhodně není zahlcení všech rallyových serverů vzájemnými urážkami… A taky by to měl být někdo, kdo je pro svůj věk zárukou serióznosti a vážnosti…“

    Náš los padl na Pepu Krále… Ne že by patřil k nejrychlejším, ale svými vyjádřeními nás už několikrát přesvědčil, že je v obraze, ať se ho zeptáme na cokoliv…

    Posuďte sami:

    „Vy jste s Marcelem přijeli do „stopky“ RZ 4 pár minut za Valdou. Citili jste se nějak ohroženi jeho Peugeotem, když pak před Vámi jel po třech kolech do servisu?“

    „Valdovo uražené kolo vnímám jednoznačně jako záležitost pro českou rally prospěšnější než tři dny v Rally škole. Jeho „zastavené“ levé zadní kolo nakreslilo na širokém asfaltu nad Kurdějovem pro další posádky ideální linii průjezdu, takže jezdci mohli na chvíli „ulevit“ svým uším a kašlat na to, co si to tam ten spolujezdec „kváká“ za nesmysly… Stačilo jen levým kolem kopírovat černou čáru, rychlejší linie neexistovala… Horší však bylo, když se pak na šotolině stopa ztratila…“

    „Neuhýbej a řekni nám, jaký je tvůj vlastní názor na přidělenou penalizaci…“

    „Po ukončených závodech v Hustopečích jsem se (jako každý z nás) začal pídit po objektivních informacích. Zatímco delegovaní sportovní komisaři si už dávno hověli v letadlech, ukrývajíce pod zadkem plné měšce, nezbylo mi než se spolehnout na stejně hodnotná vyjádření stínového sboru sportovních komisařů, který se během každé soutěže živelně vytváří (obvykle z diváků vyhnaných pořadatelem z nebezpečných míst…). Vyzpovídal jsem je hned za cílem, když v podivné shodě dopíjeli vítězné šampaňské po Honzovi Kopeckém… Pro svou právní jistotu je cituji tak, jak jsem nakoupil:“
    „Do časové kontroly ať si přijedou třeba na odtahovce, ale jejich auto musí mít homologační hmotnost. Tím, že na dlouhém přejezdu ubrousili skoro půlku ráfku, klesla váha jejich auta pod hmotnostní limit. Za první „rallyové republiky“ bychom je za to navždy vyloučili ze všech závodů na území Rakouska-Uherska. Ostatně, že se jim v Čechách závodit nechce, víme u nás na FASu už dávno… Valda do WRC!!!“,
    provolával na náměstí v Hustopečích V.T., nezávislý Krestovec.

    „Skutečný důvod Valdovy penalizace je závist. Oba dva se Zdeňkem jsou tak krásně hubení, že na ně máme my techničtí komisaři všichni vztek… Při tajné návštěvě testování jejich týmu v Jižní Africe jsme změřili, že jen rozdíl proti váze konkurenčních posádek mu dává minimálně pětiminutovou výhodu na startu každého závodu. Podívejte se, kolik kilo navíc musí vézt už tak dost těžké Mitsubishi. Dlouho jsme na vhodnou záminku čekali, a teď jsme konečně mohli udeřit. Spravedlnost musíme zajistit, i kdyby to bylo nespravedlivé… Ostatně, Roman Kresta má štěstí, že Petr Gross je celkem „urostlý“. Na závodech do vrchu bychom nemilosrdně sejmuli i jeho.“
    nechal se slyšet M.D., umírněný Pechovec.

    „Byla to průhledná intrika a sabotáž občanů, kteří si na území svých obcí rally nepřejí! Ano, jsou to ti samí, kteří nejatraktivnější místa rychlostních zkoušek masově navštěvují v přestrojení za prázdné svahy nebo pošlapané vinice, podplácejí špičkové fotografy, aby pořízené fotografie zbavili v Photoskopu i posledních skutečných diváků, a pak na zastupitelstvu tvrdí, že rally nikoho nezajímá… Lokální záplavy v Kurdějově a Valdovi do stopy nastrčený obrubník mají beztak na svědomí taky oni…“,
    rozohnil se R.D., osmý místopředseda Valda Ultras.

    „Dobře, a zaslechl jsi tam i nějaký nezaujatý názor?“

    „Ale jistě, v této vinařské oblasti se s vámi (zejména později odpoledne), dá do řeči každý…“
    „Doufám, že tento incident vymaže Rally Hustopeče z našeho regionu na věčné časy. Máme už tak dost velkou úmrtnost místních vinařů, když se napití ze svých sklepů vrací v noci na neosvětlených bicyklech, natož když se jim na rychlostní zkoušce pletou do cesty ještě nějaká prášící auta…“ šeptal mi po půlnoci U Radů M.O., stínový náměstek ministra zemědělství pro záležitosti škůdců. „Ať si k nám přijedou zajezdit na podzim, to by nám aspoň pomohli plašit špačky… A ty jejich výmluvy, že nemůžou pít, když řídí… Takové hosty ať si Evropská unie nechá!“,
    vykřikoval vztekle a třískal přitom holí do všech oken v ulici, když zjistil, že jeho kolo před sklípkem už nestojí…“

    „A co bys na Valdově místě dělal ty?“

    „Já (a farář Otík) jsme se vždycky rádi poučili na příkladech svatých, na příkladech slavných, a hlavně (vzhledem k riziku soudních žalob) bezpečně mrtvých klasiků adrenalinových sportů… Já neříkám tak ani tak, ale na jejich slova vždycky dojde…“

    „Jak to myslíš?“

    „No já myslím, že každý z nás by se zachoval stejně jako Valda, i když ty naše kilometry jsou několikanásobně levnější. No tak třeba Miroslav Horníček měl vždycky jasno, když se ho ptali, co si myslí o tom, kam naše předky Praotec Čech dovedl: („Mělo se táhnout dál…“) Nebo Dean Moriarty v beatnické klasice Jacka Kerouaca… („Musíme jet pořád dál, pořád, dokud tam nedojedem…“ „No jo, ale kam chceš jet, Deane?“ „Nevím, ale jet se musí…“)

    A ostatně, mnozí pamětníci si ještě vybaví, že některé posádky v dávné (i nedávné) minulosti dokázaly na jedné soutěži havarovat i víckrát, a to i bez „Super rally“. Nevadí, že chyběla všechna skla, dokud se aspoň některá kola točila… „A to jsme pak ještě v tom rozbitým autě museli dojet po vlastní ose domů…“

    „A co by na tuto situaci řekl tvůj věčný rádce a učitel, generalissimus Jára Cimrman?“

    „Čím víc se nám situace v české rally zamotává, tím více zjišťujeme, jak velkým vizionářem české rally byl. Cimrman totiž už v roce 1911 zakládá AVJ (pozn.red.: Asociaci vzpurných jezdců), která jako svou hlavní náplň měla činnost směřující k rozbití Rakousko-Uherského FASu. A protože se tou dobou ještě rally nejezdily, stáhla se na sto let do ilegality (po tuto dobu vystupovala pod krycím názvem Jednota Sokolská).

    „Takže si nemyslíš, že si za penalizaci může samo vedení Valdova týmu díky svému nevhodnému způsobu jednání se sportovními komisaři?“

    „Kdybyste nečetli jen bulvár, nemuseli jste se mě na nic ptát. V české mutaci novin Wall Street Rally Journal jsem si hned v úterý přečetl tuto tiskovou zprávu:
    „Pro naši firmu Relimax byla námi samotnými záměrně inicializovaná Valouškova penalizace nakonec podle předpokladů obchodně i finančně velmi úspěšná (v marketingových učebnicích to najdete pod pojmem Mystery rallying). Jednak jsme včasným odstoupením ušetřili za nenajeté kilometry, a hlavně, hned v pondělí jsme do zemí, odkud pocházeli sportovní komisaři na Hustopečích, vyvezli několik kamionů našich produktů s prošlou lhůtou spotřeby. Uvažujeme, že název salátu „Valdova pomsta“ si jako ochrannou známku zaregistrujeme i v zemích, kde se rally vůbec nejezdí…“ prohlásil V.C., tiskový mluvčí největšího salátového impéria ve střední Evropě…“

    Pavel Valoušek jr. Peugeot Rally Hustopeče story zábava
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák7.6.2025

    Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

    Ivo Nowi Novák23.4.2025

    Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

    Ivo Nowi Novák26.9.2024

    Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.