RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Crosscountry»Nasser Al-Attiyah – „Usain Bolt pouště“
    300.AL-ATTIYAH NASSER SALEH (QAT)..300.CRUZ LUCAS (ESP)...HUMMER H3..
    Crosscountry

    Nasser Al-Attiyah – „Usain Bolt pouště“

    Roman FluxaBy Roman Fluxa8.1.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Dnes mají posádky na Dakaru volno. Malé zastavení v mezičase – loňský vítěz Dakar rally Nasser Al-Attiyah z Kataru, letos soutěžící v barvách Team SPEED Robbyho Gordona a vozem Hummer.

    Když loni Nasser Al-Attiyah přijížděl na cílovou rampu, těžko mohl jen pomyslet na to, jaké pokračování dakarského dobroužství na něj čeká. Před rokem jako první Arab dobyl nejvyšší metu na Dakaru (článek "Začíná párty bez konce" ZDE). Letos je zpět s bestií jménem Hummer.

    Jedenáct měsíců po triumfálním úspěchu s týmem VW oznámil Katařan světu, že spojuje své jméno a schopnosti s americkým bouřlivákem a showmanem za volantem Robby Gordonem. V barvách Team SPEED a se speciálem Hummer H3 poslední evoluce, odcestoval Nasser do Jižní Ameriky obhajovat loňské vítězství. Pokud by se mu to podařilo, stal by se v historii závodu teprve druhým jezdcem, který to dokázal (Ari Vatanen je zatím jediným, když zvítězil v letech 1990 a 1991).

    "Jsem zavázaný své zemi Qataru, která můj start a zároveň pokus obhájit loňský triumf podpořila. Samozřejmě je pro mě obrovská čest závodit s Robby Gordonem a jeho lidmi," prohlásil Al-Attiyah před odjezdem.

    Na sedadlo spolujezdce usedl Lucas Cruz, který není žádným nováčkem. V roce 2010 navigoval na Dakar Rally Carlose Sainze.

    Hummer H3 - "Qatar"

    Jak Nasser k Hummeru přišel

    "Myšlenka, že nebudu moci startovat na Dakaru byla strašná. Prožíval jsem velkou frustraci poté, co Volkswagen oznámil svůj záměr, stáhnout se z tohoto závodu. Možnost obhajoby mého vítězství zmizela jak pára nad hrncem. Začal jsem hledat způsob, jak se na start Dakaru postavit i v roce 2012. Jedno bylo jasné, pokud změna, tak se vším. Hledal jsem novou výzvu, jinou koncepci vozu, než s jakým jsme zvítězili v roce 2011. Nejlepší volbou se mi zdála dvoukolka z Team Gordon Hummer. Prohlédl jsem si letošní trať a uznal, že toto auto vyhovuje i po této stránce. Jakmile mi zavolal Etienne Lavigne (ředitel závodu) a řekl, že se mnou počítá a startovní číslo 300 má pro mě připraveno (číslo pro vítěze předchozího ročníku v kategorii), bylo vymalováno. Strategii, kterou jsem léta budoval v týmu VW, spojím s duchem týmu Robby Gordona," popsal Nasser Al-Attiyah podrobně své rozhodování o letošní účasti na Dakaru.

    Jak již zaznělo, Hummer H3 je zcela jiná káva než VW Touareg. Na první pohled neohrabaná krabice s jednou hnanou nápravou však přesně odpovídala záměru Katařana. Zkušeností s toutu koncepcí však bylo pramálo. "Co se vozu týká, začínám od nuly. Ještě jsem jej nikdy neřídil, ale den nebo dva testů a dostanu se do toho. Dvoukolka bude navíc docela zábava. A obrovskou jistotu mi dává Lucas. Nedávno jsme společně zvítězili na Baja of Qatar a jsem nesmírně rád, že bude sedět se mnou ve voze," dodal Nasser.

    Dakar 2012

    Rally odstartovala, žel pro Nasser Al-Attiyaha s trpkou příchutí. 2 kilometry před cílem první etapy zastavil Hummer s číslem 300 vinou ztráty tlaku oleje. Takový začátek si jistě loňský vítěz nepředstavoval. Jestliže týmový duch byl jedním z důvodů, proč se Katařan rozhodl pro spolupráci s Robby Gordonem, pak nejlepší důkaz předložil bos týmu osobně. Bez ohledu na svůj čas zavěsil Gordon vůz s nápisem Qatar za lano a dovlekl do servisu…

    Nasser Al-Attiyah and Robby Gordon

    Zadostiučiněním byla sedmá, zatím poslední, etapa. Vozy Hummer stáje Team SPEED se umístily na prvních dvou místech v pořadí Al-Attiyah – Gordon.

    Umístění posádky Nasser Al-Attiyah – Lucas Cruz (I. – VII. etapa):

    I. etapa – v etapě / celkově: 38. místo (ztráta 9.45 minut na vítěze díky technickým potížím)
    II. etapa
    – v etapě: 1. místo / celkově: 6. místo
    III. etapa
    – v etapě: 3. místo / celkově: 6. místo
    IV. etapa
    – v etapě: 16. místo / celkově: 7. místo (propad – ztráta 13 minut následekm uvíznutí v bahně)
    V. etapa
    – v etapě: 11. místo / celkově: 8. místo
    VI. etapa
    – ZRUŠENA
    VII. atapa
    – v etapě: 1. místo / celkově: 6. místo (ztráta 42:54 min na 1. příčku)

     

    Nasser Al-Attiyah – Největší úspěchy :

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    1990 1. místo Qatar National Rally Championship
    1991 1. místo Desert Fox by Marlboro
    1992 1. místo Qatar National Rally Championship
    2003 1. místo FIA Middle East Rally Championship
    2006 1. místo FIA Production Car World Rally Championship
    2007 1. místo FIA Middle East Rally Championship
    2008 1. místo
    1. místo
    FIA Cross Country Rally Worldcup
    FIA Cross Country Rally Worldcup for Bajas
    2009 2. místo
    1. místo
    Rally dos Sertões, Silk Way Rally
    FIA Middle East Rally Championship
    2010 2. místo
    2. místo
    Dakar Rally
    Silk Way Rally
    2011 1. místo Dakar Rally

     

    300.AL-ATTIYAH NASSER SALEH (QAT)..300.CRUZ LUCAS (ESP)…HUMMER H3..
    MOTORSPORT – DAKAR ARGENTINA CHILE PERU 2012 – SCRUTINEERING – MAR DEL PLATA (ARG) – 29 TO 31/11/2011- PHOTO : FRANCOIS FLAMAND / DPPI.
    MOTORSPORT – DAKAR ARGENTINA CHILE PERU 2012 – STAGE 3 – SAN RAFAEL (ARG) TO SAN JUAN (ARG) – 03/01/2012 – PHOTO: FREDERIC LE FLOCH / DPPI..300 AL-ATTIYAH NASSER SALEH (QAT) / CRUZ LUCAS (ESP) HUMMER H3 ACTION
    MOTORSPORT – DAKAR ARGENTINA CHILE PERU 2012 – STAGE 1 START / DEPART – MAR DEL PLATA (ARG) TO SANTA ROSA DE LA PAMPA (ARG) – 01/01/2012 – PHOTO: FREDERIC LE FLOCH / DPPI.
    Crosscountry
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Loprais Buggyra Dakar Forces

    Peterhansel nebude chybět na Dakaru 2013

    Představujeme X-raid: I. díl – Team

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.