80. Rally Monte Carlo má staronové vítěze – pošesté v historii se při návratu tohoto klasického podniku do mistrovství světa radovali osminásobní světoví šampioni Sébastien Loeb a Daniel Elena. Kromě bodového zisku za prvenství si připsali i tři prémiové body za vítězství v Power Stage.
Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, druhá posádka Citroën Racing, celkově čtvrtí, brali dva body navíc za svůj výkon ve finálové části programu. Tento výsledek znamená, že Citroën Total WRT se ujal vedení v Poháru konstruktérů mistrovství světa.
Loeb: Monte pro mě moc znamená!
Po čtyřech dlouhých soutěžních dnech byl finálový program Rallye Monte – Carlo v neděli bezpochyby nejkratší vůbec, jaký kdy historie mistrovství světa pamatuje. 5,16 km osmnácté rychlostní zkoušky, Power Stage, mezi Ste Agnés a Col de la Madone, zabralo nejrychlejším jezdcům kolem tři a půl minuty. V cíli byli Sébastien Loeb a Daniel Elena potěšení, když viděli, že právě oni zaznamenali nejrychlejší čas a rozšířili své bodové konto o tři dodatečné body pro mistrovství světa pilotů.
„Nakonec jsem se rozhodl jet naplno, protože právě tyto tři body mohou na konci rozhodovat o tom, kdo vyhraje titul mistra světa," vysvětlil Sébastien Loeb. „Nehledě na body, jsem šťastný, že jsem tady vyhrál. Opravdu moc to pro mě znamená. Měl jsem tady podél trati hodně fanoušků a já chtěl vyhrát i pro ně. I když jsem měl náskok mnoha sekund, nebylo to rozhodně snadné vítězství. Museli jsme se vypořádat se všemi druhy podmínek a moje vedení bylo velkou měrou dílem lepší volby pneumatik, což bylo hlavně díky dobré práci technického týmu Citroën Racing a našich partnerů u Michelinu. Poprvé za dlouhou dobu ve WRC jsme byli schopni si vybrat z pěti druhů pneumatik pokaždé ty správné. Citroën DS3 WRC šlapal jako ve snu. Cítil jsem se skvěle hned od startu a chytil jsem dobrý rytmus. Je to zajisté ten nejlepší start do sezony."
Hirvonen: Spokojenost s novým autem
Druzí na Power Stage, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, zakončili svou první rally v barvách Citroën Total World Rally Team na čtvrtém místě celkově.
„Nebylo to nejlehčí na první start s novým autem, ale jsem s výsledkem spokojený," uvedl Fin. „Dva dny jsme měli sníh, což bylo hodně obtížné. Na asfaltu jsem se cítil lépe a také jsem zajel nějaké nejrychlejší časy. Nechtěl jsem se příliš znervózňovat, musel jsem se vyvarovat chyb a zaměřit se na to, abych dojel do cíle a zabodoval. To bylo přesně to, co jsme udělali. Už se nemohu dočkat, až pojedeme nyní ve Švédsku, těším se na tu soutěž."
Matton: Inženýři odhadli vše přesně
První start v nové roli čekal na Rally Monte Carlo také Yvese Mattona, který vede tým. Pochválil výkon celého kolektivu: „Je důležité začít sezonu v pozitivním duchu a vítězstvím v tak legendární soutěži, jakou je Monte Carlo. Jedním z klíčových faktorů pro úspěch byla volba pneumatik. Naši inženýři odvedli velký kus práce při analýzách před začátkem soutěže. Dokázali odhadnout snad všechny možné varianty průběhu, což nám pomohlo právě pro správnou volbu pneumatik. Sébastien byl impozantní ve svém závodním managementu. Byl velice trpělivý, když to šlo, zvolnil, aby potom jel naplno, pokud podmínky dovolily. Mikko odvedl to, co jsme chtěli: dojet do cíle na dobré pozici. Postupoval krůček po krůčku, ale jeho tři nejrychlejší časy ukázaly, že i on se s autem sžil. Stihl to v krátkém čase a dokázal, jaký je profesionál."
„Je to skvělý výsledek. Byl jsem doslova vtažen do týmu. Je to velké uspokojení, když vidíte, jak všichni v týmu pracují uvolněně. Také jsem rád, že jsem viděl, jak se Mikko a Jarmo dobře začlenili do Citroën Racing. Červená armáda je zase tady!" pochválil tým Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu.