Nobuhiro „Monster“ Tajima odjíždí na legendární Pikes Peak International Hill Climb s jasným cílem, prodloužit vítěznou šňůru ziskem šestého triumfu v řadě.

Tajima přezdívaný "Monster" kraluje v Colorado Mountains již od roku 2006. V letošním 89. ročníku světoznámého a tak trochu jiného závodu do vrchu ,bude usilovat o zisk již šestého triumfu v řadě. Postavit se na start bezmála 20 km dlouhé tratě s řadou zatáček a měnícím se povrchem, vyžaduje obrovský kus odvahy a balík peněz. Tajima ve svých 60 (!) letech neponechal nic náhodě. Na letošní Pikes Peak přiváží vyladěný speciál v barvách nového sponzora.

"Král hor", jak bývá také v Coloradu přezdíván, postavil pro tuto příležitost stroj nové koncepce s jediným cílem – být mnohem rychlejší, než soupeři. Posuďte sami.

Monster Sport - Pikes Peak 2011

2011 Monster Sport SX4 Hill Climb Special

Asi se shodneme, že ze sériové SX4ky moc nezbylo. Speciál vzniknul Monster Sport Iwata Factory v Shizuoce v Japonsku. Ve stejné továrně probíhal také vývoj a stavba rallyových speciálů Suzuki WRC. Ze všech faktorů sehrál při vývoji vozu pro Pikes Peak nejdůležitější roli aerodynamický tunel. Výsledkem pečlivé práce s aerodynamikou jsou agresivní přítlačné plochy, které doslova přilepí SX4 HCS v každé z celkem 156 zatáček měřeného úseku.

Agresivní Tajimova jízda, při které "katuje" zatáčky na hranici rizika, klade extrémní nároky na kola a pneumatiky. Pro speciáll SX4 HCS připravili v Falken Tire Corporation (dlouholetý partner týmu) speciální pneumatiku s označením Falken ZIEX S/TZ01, která vykazuje mimořádné vlastnosti především na zpevněných úsecích. Díky nižšímu profilu trpí také ráfky. V barvé sponzora Go-Pro dodal renomovaný výrobce litých kol HRE Wheels unikátní model s označením "P43S Tajima Special".

Skutečné peklo je však ukryto pod kapotou a nese název – 3.1l V6 Twin-Turbo Monster Sport. Jediný motor svého druhu poskytuje výkon necelých 890 koní! Zrychlení z nula na sto tým neuvádí…

"Na start letošního ročníku se bezpochyby postaví řada jezdců, kteří budou chtít pokořit můj loňský rekord. Ale každý z nás moc dobře ví, že ten nejtvrdší souboj se odehraje se samotnou matkou přírodou. Bude to počasí, které rozhodne o osudu platného rekordu. Vzrušuje mě představa, že by letos mohla padnou magická hranice 10 minut."

"Krom boje o celkové vítězství budu soutěžit také za celý japonský národ, který se zvedá z prachu po ničivém zemětřesení. Mí krajané potřebují jakoukoli motivaci k překonání těžkých časů. Chci ukázat světu naši typickou vlastnost – Japonci se dokáží vrátit a budou ještě silnější. " Nobuhiro "Monster Tajima

 

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply