RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Monster míří opět na Pikes Peak
    Osobnosti

    Monster míří opět na Pikes Peak

    Roman FluxaBy Roman Fluxa23.6.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře2 Mins Read

    Nobuhiro „Monster“ Tajima odjíždí na legendární Pikes Peak International Hill Climb s jasným cílem, prodloužit vítěznou šňůru ziskem šestého triumfu v řadě.

    Tajima přezdívaný "Monster" kraluje v Colorado Mountains již od roku 2006. V letošním 89. ročníku světoznámého a tak trochu jiného závodu do vrchu ,bude usilovat o zisk již šestého triumfu v řadě. Postavit se na start bezmála 20 km dlouhé tratě s řadou zatáček a měnícím se povrchem, vyžaduje obrovský kus odvahy a balík peněz. Tajima ve svých 60 (!) letech neponechal nic náhodě. Na letošní Pikes Peak přiváží vyladěný speciál v barvách nového sponzora.

    "Král hor", jak bývá také v Coloradu přezdíván, postavil pro tuto příležitost stroj nové koncepce s jediným cílem – být mnohem rychlejší, než soupeři. Posuďte sami.

    Monster Sport - Pikes Peak 2011

    2011 Monster Sport SX4 Hill Climb Special

    Asi se shodneme, že ze sériové SX4ky moc nezbylo. Speciál vzniknul Monster Sport Iwata Factory v Shizuoce v Japonsku. Ve stejné továrně probíhal také vývoj a stavba rallyových speciálů Suzuki WRC. Ze všech faktorů sehrál při vývoji vozu pro Pikes Peak nejdůležitější roli aerodynamický tunel. Výsledkem pečlivé práce s aerodynamikou jsou agresivní přítlačné plochy, které doslova přilepí SX4 HCS v každé z celkem 156 zatáček měřeného úseku.

    Agresivní Tajimova jízda, při které "katuje" zatáčky na hranici rizika, klade extrémní nároky na kola a pneumatiky. Pro speciáll SX4 HCS připravili v Falken Tire Corporation (dlouholetý partner týmu) speciální pneumatiku s označením Falken ZIEX S/TZ01, která vykazuje mimořádné vlastnosti především na zpevněných úsecích. Díky nižšímu profilu trpí také ráfky. V barvé sponzora Go-Pro dodal renomovaný výrobce litých kol HRE Wheels unikátní model s označením "P43S Tajima Special".

    Skutečné peklo je však ukryto pod kapotou a nese název – 3.1l V6 Twin-Turbo Monster Sport. Jediný motor svého druhu poskytuje výkon necelých 890 koní! Zrychlení z nula na sto tým neuvádí…

    ⇥

    "Na start letošního ročníku se bezpochyby postaví řada jezdců, kteří budou chtít pokořit můj loňský rekord. Ale každý z nás moc dobře ví, že ten nejtvrdší souboj se odehraje se samotnou matkou přírodou. Bude to počasí, které rozhodne o osudu platného rekordu. Vzrušuje mě představa, že by letos mohla padnou magická hranice 10 minut."

    ⇥

    "Krom boje o celkové vítězství budu soutěžit také za celý japonský národ, který se zvedá z prachu po ničivém zemětřesení. Mí krajané potřebují jakoukoli motivaci k překonání těžkých časů. Chci ukázat světu naši typickou vlastnost – Japonci se dokáží vrátit a budou ještě silnější. " Nobuhiro "Monster Tajima

     

    Pikes Peak Hill Climb
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Star Rally Historic 2022 opět třídenní

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.