Vidět na vlastní oči bývalého mistra světa je vždy zážitek. A to hlavně v případě, že Stig Blomqvist osedlá závodní speciál na jeho oblíbeném povrchu – sněhu. Věřím, že nás o svých kvalitách v okolí Freistadtu opět přesvědčí.
Krátce si představme osobnost bývalého továrního jezdce Saabu, Talbotu, Audi či Fordu Stiga Blomqvista (st. č. 20, navigátor Robert Jakobsson, vůz Mitsubishi Lancer Evo X).
„Normálně se budím už kolem šesté hodiny. Samozřejmě bez budíku. Věk vás postupem času naučí vstávat stále časněji. Snídaně zaleží na okolnostech. Někdy nepohrdnu cornflakesy nebo jinými cereáliemi, jindy si zase dám toast nebo něco podobného. Spát chodím většinou kolem jedenácté večer.“
„Mým oblíbeným jídlem je steak a červené víno. Osobně však nevařím, ale pokud není jiné zbytí, samozřejmě se nějak obsloužím.“
„Rád poslouchám hudbu a dívám se na filmy, ale pryč jsou doby kina. Spíš dávám přednost televizi, ale nemám skutečně nic oblíbeného.“
„Reálně nemám žádné koníčky, prostě u mě je to rallysport. Na nic ostatního nikdy nezbývalo mnoho času. Proto pro mě bylo relaxací i trávení času v rodinném kruhu společně s dvojicí mých synů Tomem a Paulem. O rallysport se nezajímají, spíše se jim líbí motorky.“
„Během roku přebývám na více místech. Mám dům v Örebru, moje rodina však tráví většinu času na Novém Zélandu, odkud pochází moje manželka Kim. Nový Zéland jsem měl vždy rád. Zdejší šotolinové cesty mi v mnohém připomínají rodné Švédsko, navíc se tam stále žije v poklidu, bez zbytečného shonu.“
Určitě stále rád vzpomínám na sezony u Audi, ale za nejlepší rok v kariéře nadále považuji 1971. Špatných vzpomínek naštěstí není mnoho, asi nejvíce se mě dotkla ztráta Henriho Toivonena. Hodně jsme vzájemně komunikovali.
A můj největší rival? Určitě je jedna osoba, s níž jsme si to vzájemně rozdávali, týmový kolega v Saabu Per Eklund.“
„Rallysport stále považuji za nejlepší disciplínu. Atmosféra v tomto sportu se nijak výrazně nezměnila. Jezdci jsou stále otevření a přátelští k sobě, což se o okruzích říci nedá. Všem je zde také jasné, že vyhraje jen ten nejrychlejší.“
„Nemyslím si, že probíhající změny v posledních letech šly pozitivní cestou. Zapomenuto je závodění v noci, ze soutěží se staly sprinty.“
„Ve Finsku či Švédsku se většinou závodí na tradičních zkouškách, řada soutěží však prošla výraznými změnami formátu. Dost to souvisí s požadavkem centrální servisní zóny. Rally se tak neodehrávají po celé zemi.“
Vizitka Stiga Blomqvista
Narozen: 29. července 1946, Örebrö (S)
Rodinný stav: ženatý, dvě děti (synové Tom a Paul)
Debut: 1964, Saab 96
Tituly:
1983
britský šampión (Audi Quattro A1)
1984
mistr světa (Audi Sport Quattro, Audi Quattro A2)
Vítězství v MS:
1973
Swedish Rally (Saab 96 V4)
1977
Swedish Rally (Saab 99 EMS)
1979
Swedish Rally (Saab 99 Turbo)
1982
Swedish Rally (Audi Quattro)
Rally Sanremo
1983
Lombard RAC Rally (Audi Quattro A2)
1984
Swedish Rally (Audi Quattro A2)
Acropolis Rally
Rally of New Zealand
Rally Argentina
Rallye Cote d’Ivoire (Audi Sport Quattro)