Ostrov Sardinie bude místem oficiální premiéry týmu MINI WRC. Se dvěma vozy MINI John Cooper Works WRC se představí jezdci Dani Sordo a Kris Meeke.

Oficiální program MINI byl zahájen před necelým rokem. Za tu dobu stihl tým připravit a homologovat konkurence schopný vůz. Jezdci absolvovali tisíce ostrých kilometrů. Náročná cesta příprav vyvrcholí na startovní rampě Rally Sardinia, ke se postaví dvojice ze Severního Irska, Kris Meeke a Paul Nagle, startovní číslo 52 a Španělé Dani Sordo s Carlosem del Barriem, startovní číslo 37.

Komentáře klíčových postav týmu MINI WRC.

David Richards: "Návrat MINI naplnil sny mnoha lidí a především lidí v týmu. Na druhou stranu nás zavazuje k obrovské zodpovědnosti. Máme před sebou historický okamžik, jež je výsledkem tvrdé práce všech zúčastněných, proto také ta historická startovní čísla na dveřích našich vozů. Uvědomujeme si také zájem, který se na náš tým bude soustředit. Bez ohledu na výsledek bude pro MINI Sardinie historickým milníkem a pro řadu lidí velkou odměnou za odvedenou práci."

 

Dani Sordo: "Sardinie je náročná soutěž. Rychlé úseky mohou být velmi kluzké a zrádné. Tratě pokrývá vrstva šotoliny, ve které první vozy vytvoří stopu, které se zpravidla musíte držet. A nezapomínejme na velké kameny lemující v některých místech trať. To jsou důvody, proč jsem nervózní před startem. Na druhou stranu se velmi těším. Každý start něčeho nového přináší nezapomenutelné zážitky a obrovské vzrušení."

 

Kris Meeke: "Tratě na Sardinii znám z mého posledního startu v IRC a z Rally Costa Smeralda. Poskytuje mi to obrovskou výhodu při naší premiéře. Pochopitelně se musíme s novým vozem WRC hodně učit. Bude to těžká zkouška pro nás i pro celý tým. Čas bude tím nejspravedlivějším soudcem na konci dne."

Na závěr si připomeňme základní technické parametry nového MINI WRC.

MOTOR: MINI John Cooper Works WRC pohání přeplňovaný čtyřválec Di o objemu 1.6 litru, který je k dostání také v běžné produkci. Do sportovní kondice připravili jednotku, odpovídající specifikaci Super 2000, technici v BMW Motorsport.
PŘEVODOVKA: Xtrac, šestistupňová, sekvenční
Pro účely rally byl vůz vybaven ochranným rámem vyvinutým v PRODRIVE. Nejmodernější konstrukce rámu splňuje náročná kriteria FIA.

FOTOgalerie z posledního testu před Rally Sardinia

Další články o MINI

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře