Se všemi aerodynamickými prvky byl poprvé v Oxfordu představen vůz Mini John Cooper Works WRC. Jeho premiéra se uskuteční při Italské rally na Sardinii 6. – 8. května.
Právě aerodynamické prvky tvoří největší rozdíl mezi specifikací WRC a Super 2000 nové generace. Technický guru projektu David Lapworth vysvětloval, že tyto díly nemohly být vyvíjeny nezávisle, nýbrž jako ucelený systém:
⇥
„Na některé díly se navíc vztahují speciální požadavky FIA, které omezují rozměr otvorů v nárazníku a přední kapotě vozu kategorie WRC. U verze Super 2000 je naopak možné zhotovit stejné otvory jako u sériového vozu. Měli jsme možnost zvolit jiný tvar, abychom obě verze vizuálně odlišili, ale zůstali jsme u nejvhodnějšího řešení. Nové zadní křídlo je nápadnější a přispívá ke zlepšení aerodynamiky na zádi speciálu WRC. Spolu se změnami na přední části vozu zajišťuje stabilitu při vysokých rychlostech nad 120 km/h. Teprve v okamžiku, kdy je vyřešena otázka aerodynamiky, lze začít ladit nastavení podvozku."
Technický ředitel Prodrive David Wilcock dodává: „Design zadního křídla nemohl být navržen odděleně. Souvisí to i s prouděním vzduchu pod autem. Všechny úpravy spojené s aerodynamikou vozu přinesly zrychlení Mini S2000 v průměru o 0,5 s na kilometr v závislosti na charakteru rychlostní zkoušky."
V následujících dnech závěrečné přípravy na Italskou rally se tým BMW Mini zejména zaměří na doladění nastavení vozu ve shodě s pneumatikamiMichelin. Na konci dubna tým plánuje pětidennní test ve Španělsku.