RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»MINI WRC bezpečnější díky PRODRIVE
    Mini Prodrive rám
    Soutěžáky

    MINI WRC bezpečnější díky PRODRIVE

    Roman FluxaBy Roman Fluxa5.7.2011Updated:29.12.2019Žádné komentáře3 Mins Read

    Zásahy společnosti Prodrive do konstrukce bezpečnostního rámu MINI John Cooper Works WRC učinily z horké novinky letošního roku nejbezpečnější vůz v seriálu WRC.

    Bezpečnost především

    Spojení inovace designu, hloubkových analýz a řady testů umožnilo společnosti Prodrive vyvinout zcela novou úroveň ochrany posádky proti bočnímu nárazu, kterou lze aplikovat jak na soutěžní speciály, tak u vozidel určených pro běžný provoz. Se zaváděním předpisů pro rok 2011 začal Prodrive hledat možnosti zlepšení bezpečnosti posádky. Podrobnými analýzami předchozích havárií došli inženýři k celé řadě poznatků, především v oblasti technologie svárů, materiálů a výrobních postupů.

    Mini Prodrive rám

    „Průlom přišel při revizi konstrukce chránící posádku proti bočnímu nárazu. Tuto jsme posunuli dál a lehce změnili tvarování klece,“ uvedl Paul Eastman, šéf inženýr Prodrive pro rally.

    Nové zakřivení trubek ochranného rámu umožňuje mnohem lepší absorpci nárazu a větší výdrž při extrémních silách, než je tomu u klasické konstrukce. Mimo to při nárazu dochází ke koncentraci přetížení do míst svárů, což opět snižuje riziko praskání rámu a nebezpečí poranění.

    Už samotný způsob, jakým bylo dosaženo popisovaných vylepšení, byl zajímavý. Ještě dříve, než MINI potvrdilo svůj WRC program, pracovali technici Prodrive na vývoji ideálního rally vozu. Toto si vyžádalo sestavení generického modelu, na kterém mělo dojít k ověření hlavních hypotéz. Především rozložení hmotnosti a tuhosti karoserie. Vytvořením modelu bylo možné získat okamžitě zpětnou vazbu při simulacích různých událostí. Jakmile BMW představilo model MINI Countryman, ukázalo se, že svou konstrukcí a proporcemi ideálně vyhovuje nasbíraným poznatkům. Tím Countryman získal zelenou pro zařazení do nového rally programu.

    Mini Prodrive interier

    Sestavený model „ideálního“ vozu zahrnoval také řešení ochraného rámu. Eastman pokračuje: „Potíže při vzniku skutečného vozu, bez toho aniž bychom museli přijímat kompromisní řešení ve srovnání s modelem, byly značné. Nicméně virtuální data nám poskytovala takovou jistotu, že jsme byli přesvědčeni o správnosti našeho postupu, aniž bychom ohrozili bezpečnostní či váhová kritéria.“

    Řada analýz a testů zahrnovala také nalezení způsobu ideálního vestavění klece do karoserie MINI. Například opěra pro nohy v přední části musela být přestavěna s ohledem na konstrukci rámu, což kladlo nemalé nároky především v oblasti pedálů na straně řidiče. Právě díky těmto složitým úkolům došlo k zachování optimálního rozvržení váhy a optimalizace těžiště vozu.

    Mini Prodrive generický model

    V neposlední řadě se v Prodrive podařilo ušetřit cenné místo uvnitř vozu. S ohledem na rostoucí tlak FIA na „zmenšování“ závodní techniky, hraje velikost vnitřního prostoru velmi důležitou roli. Řešením ochrané klece MINI John Cooper Works WRC dosáhl Prodrive nejen hodnocení nejbezpečnějšího rally speciálu v MS, ale také zároveň jednoho z nejprostornějších. Jak Estman dodává, získaná data a zkušenosti představují cenné poznatky pro aplikaci u dalších vozů, včetně těch sériových

    David Richards Mini Prodrive technika Velká Británie
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.