Nový soutěžní speciál Mini John Cooper Works WRC má za sebou první úspěšnou sezonu.

Dani Sordo dvakrát obsadil místa na stupních vítězů, ve Francii dokonce bojoval o vítězství. Náš spolupracovník Matrin Holmes požádal šéfkonstruktéra Davida Wilcocka, aby nám poodhalil pozadí letošní sezony a plány na rok 2012 z technického hlediska.

Handicapy Mini WRC

„Našim hlavním problémem bylo, že jsme neabsolvovali kompletní sezonu, nýbrž jen šest soutěží MS," nastínil Wilcock handicap nového týmu.

„Zatímco konkurenční týmy Citroën a Ford mohly po polovině sezony na svých motorech homologovat dodatečné změny, my jsme museli použít stávající specifikaci pohonné jednotky po celý rok. Navíc jsme byli limitováni počtem použitých motorů. Druhou naši nevýhodou je použití sériového bloku a hlavy motoru, zatímco francouzský tým využívá možnost vyrábět speciální díly. Ačkoliv jsme motor 1,6 turbo s přímým vstřikováním paliva intenzivně testovali, objevilo se několik problémů s praskáním sériových odlitků. BMW už vyvinulo speciální díly a modifikovaný agregát nasadilo na okruzích v seriálu WTCC. Prodrive v současnosti řeší, zda tento motor upravíme a nasadíme do soutěžních vozů."

Dani Sordo  Německo 2011

Technické problémy sezony 2011

„I náš tým má velké zkušenosti se stavbou soutěžních a závodních vozů, nevyhnuli jsme se dětským nemocem," přiznává Wilcock. Při premiéře v Portugalsku se objevil problém se špatným materiálem bloku motoru, který u BMW vyřešili změnou technologie výroby. Na Sardinii měl Kris Meeke potíže s akcelerátorem.

„To nás nepříjemně překvapilo, protože při testech jsme se s podobným problémem nesetkali. Jednalo se o nešťastnou souhru okolností, kde hrál roli software, mechanika i Krisův jezdecký styl. Poslední dramatický okamžik na nás čekal ve Finsku, kde se do chladiče dostaly nečistoty a způsobily přehřívání motoru. Vyskytlo se to jen na jedné vložce, tak jsme pro druhý průjezd zvýšili světlou výšku vozu. Podcenili jsme však skutečnost, že trať absolvovali i účastníci národního šampionátu a povrch byl silně rozbitý. Soukromí jezdci Mini WRC, kteří startovali s vyšším nastavením podvozku, problémy neměli. V Německu nás postihla smůla, když u Krisova vozu praskla olověná objímka kontaktu akumulátoru."

Technické novinky 2012

Mini World Rally Team se v současnosti připravuje na úvodní soutěž MS 2012 Rallye Monte Carlo. Zatímco Španěl Dani Sordo nastoupí se zbrusu novým exemplářem (číslo karoserie 21, jeho start v Monte je definitivně potvrzen), jeho britský kolega Kris Meeke osedlá vůz používaný na konci letošní sezony (č. 10). Vozy vyrazí na trať v současné specifikaci. Jedinou větší změnou projde palivový systém, protože proslulá alpská soutěž obsahuje dlouhé spojovací úseky. O novou homologaci Mini WRC může Prodrive požádat FIA teprve k 1. březnu 2012.

„Naše evoluční verze 01B bude mít nový přední integrovaný nárazník, upravený systém sání vzduchu do motoru a zřejmě i přepracované chlazení motoru včetně nového vodního čerpadla. Změny dozná také řídicí software. Můžu prozradit, že jsme doposud vyrobili 20 vozů, z nichž 15 je prodáno. Momentálně stavíme první exemplář s pravostranným řízením."

Sdílet

O autorovi

Komentáře