RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Technika Mini WRC v retrospektivě
    Soutěžáky

    Technika Mini WRC v retrospektivě

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý15.12.2011Updated:15.8.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Nový soutěžní speciál Mini John Cooper Works WRC má za sebou první úspěšnou sezonu.

    Dani Sordo dvakrát obsadil místa na stupních vítězů, ve Francii dokonce bojoval o vítězství. Náš spolupracovník Matrin Holmes požádal šéfkonstruktéra Davida Wilcocka, aby nám poodhalil pozadí letošní sezony a plány na rok 2012 z technického hlediska.

    Handicapy Mini WRC

    „Našim hlavním problémem bylo, že jsme neabsolvovali kompletní sezonu, nýbrž jen šest soutěží MS," nastínil Wilcock handicap nového týmu.

    „Zatímco konkurenční týmy Citroën a Ford mohly po polovině sezony na svých motorech homologovat dodatečné změny, my jsme museli použít stávající specifikaci pohonné jednotky po celý rok. Navíc jsme byli limitováni počtem použitých motorů. Druhou naši nevýhodou je použití sériového bloku a hlavy motoru, zatímco francouzský tým využívá možnost vyrábět speciální díly. Ačkoliv jsme motor 1,6 turbo s přímým vstřikováním paliva intenzivně testovali, objevilo se několik problémů s praskáním sériových odlitků. BMW už vyvinulo speciální díly a modifikovaný agregát nasadilo na okruzích v seriálu WTCC. Prodrive v současnosti řeší, zda tento motor upravíme a nasadíme do soutěžních vozů."

    Dani Sordo  Německo 2011

    Technické problémy sezony 2011

    „I náš tým má velké zkušenosti se stavbou soutěžních a závodních vozů, nevyhnuli jsme se dětským nemocem," přiznává Wilcock. Při premiéře v Portugalsku se objevil problém se špatným materiálem bloku motoru, který u BMW vyřešili změnou technologie výroby. Na Sardinii měl Kris Meeke potíže s akcelerátorem.

    „To nás nepříjemně překvapilo, protože při testech jsme se s podobným problémem nesetkali. Jednalo se o nešťastnou souhru okolností, kde hrál roli software, mechanika i Krisův jezdecký styl. Poslední dramatický okamžik na nás čekal ve Finsku, kde se do chladiče dostaly nečistoty a způsobily přehřívání motoru. Vyskytlo se to jen na jedné vložce, tak jsme pro druhý průjezd zvýšili světlou výšku vozu. Podcenili jsme však skutečnost, že trať absolvovali i účastníci národního šampionátu a povrch byl silně rozbitý. Soukromí jezdci Mini WRC, kteří startovali s vyšším nastavením podvozku, problémy neměli. V Německu nás postihla smůla, když u Krisova vozu praskla olověná objímka kontaktu akumulátoru."

    Technické novinky 2012

    Mini World Rally Team se v současnosti připravuje na úvodní soutěž MS 2012 Rallye Monte Carlo. Zatímco Španěl Dani Sordo nastoupí se zbrusu novým exemplářem (číslo karoserie 21, jeho start v Monte je definitivně potvrzen), jeho britský kolega Kris Meeke osedlá vůz používaný na konci letošní sezony (č. 10). Vozy vyrazí na trať v současné specifikaci. Jedinou větší změnou projde palivový systém, protože proslulá alpská soutěž obsahuje dlouhé spojovací úseky. O novou homologaci Mini WRC může Prodrive požádat FIA teprve k 1. březnu 2012.

    ⇥

    „Naše evoluční verze 01B bude mít nový přední integrovaný nárazník, upravený systém sání vzduchu do motoru a zřejmě i přepracované chlazení motoru včetně nového vodního čerpadla. Změny dozná také řídicí software. Můžu prozradit, že jsme doposud vyrobili 20 vozů, z nichž 15 je prodáno. Momentálně stavíme první exemplář s pravostranným řízením."

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.