FIA definitivně schválila návrh, aby nové speciály Super 2000 (s 1,6 l motorem s turbem) pro regionální šampionáty byly osazeny restriktorem o průměru 30 mm… (Aktualizováno)
Na základě hlasování členů Světové rady bylo schváleno použítí 30 mm restriktoru u vozů 1,6 l turbo Super 2000.
Tyto vozy se budou moci účastnit závodů pod hlavičkou 2011 FIA Regional Rally Championship.
Šéfinženýr M-Sportu Christian Loriaux se k danému tématu vyjádřil ve Švédsku:
"Pozorně jsme se zabývali tím, jaký restriktor by měly nové speciály 1,6 Turbo Super 2000 mít a podle našich odhadů jsme došli k číslu 29,5 mm. Proto třicet milimetrů považujeme za rozumné řešení pro všechny. Můj názor vychází z teoretických studií i dynamických testů.
I když správnost ukáží až vlastní závody. Auta s turbem mají úplně jiné charkteristiky motoru ve srovnání s atmosférickými dvoulitry. Speciál s turbem bude ve výhodě na pomalých závodech, třeba na Kypru. FIA určitě bude situaci neustále sledovat a případně ji dále řešit."
Původní zpráva
S tímto návrhem půjde FIA do hlasování ve Světové radě. Ta původně chtěla modely S2000 na bázi speciálů WRC v regionálních podnicích zrušit (stejně to učinila v SWRC), ale nakonec své rozhodnutí pod nátlakem změnila. Teď už nemá na konečné rozhodnutí mnoho času, neboť nová pravidla musí být zveřejněna nejpozději 15. února.
Neustále oddalování rozhodnutí způsobilo stagnaci na trhu s vozy Super 2000. Zákazníci čekají, zda vsadit na osvědčený atmosférický dvoulitr nebo na novou verzi s 1,6litrovým turbomotorem. Také se zvažovalo, aby velikost restriktoru zásadně neovlivnila současné rozložení sil v regionálních podnicích.
Citroën a Ford neplánují stavbu vozu ve specifikaci Super 2000, o tuto oblast však projevila zájem značka Mini, která plánuje homologovat nový Mini Countryman k 1. březnu 2011.
Toto pravidlo ale zřejmě bude platit pouze pro regionální šampionáty. Ve světovém šampionátu budou moci vozy specifikace Super 2000 startovat s 33 mm restriktorem, jako současné speciály WRC.