RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»S2000 s turbem: Velký zásah do předpisů
    Soutěžáky

    S2000 s turbem: Velký zásah do předpisů

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý16.2.2011Updated:15.8.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Technický ředitel Prodrivu David Lapworth na adresu přestavby WRC a S2000 říká … (Aktualizováno)

    David Lapworth (na snímku se šéfinženýrem Davem Wilcockem)

    „První krok je jednoduchý. 33 milimetrový restriktor se přešroubuje za menší o průměru 30 mm a do řídicí jednotky se nahrají jiné mapy motoru. Vliv restriktoru je však tak výrazný, že by to chtělo změnit i odstupňování převodů. Tak velký je pokles výkonu. Mohli jsme však homologovat jen dvě sady převodů. Navíc musíme mít na paměti, že příští rok FIA velikost restriktorů pro verzi Super 2000 pro regionální šampionáty možná změní. Podle mého názoru to byl zbytečně velký a neadekvátní zásah do předpisů."

    Navíc je potvrzeno, že premiéra továrního vozu Mini John Cooper Works S2000 se uskuteční zároveň v Portugalsku a jeden vůz stáje Grifone se objeví na startu Ciocco Rally. Bude ho pilotovat Andrea Perego. Kdo tedy bude na trati dříve?

    V Portugalsku soutěž odstartuje ve čtvrtek 24. března diváckým testem na stadionu Algarve v 16:30 středoevropského času, ale posádky se na trať dostanou v opačném pořadí. V Itálii je slavnostní start soutěže naplánován na stejný den v 18 hodin.

    Prodrive má navíc v Itálii dalšího klienta, stáj Twister Corse. Vůz pro Piera Longhiho má být na apeninský polostrov dodán v průběhu dubna.

     

    Předchozí novinky MINI

    Světová premiéra Mini se zase přiblížila

    Činovníci FIA ukončili dvoudenní inspekci v dílnách Prodrivu v Banbury. Na jejím základě dali další posvěcení aktivitám Prodrivu a ještě více přiblížili světovou premiéru speciálu Mini John Cooper Works S2000 při Portugalské rally.

    Podle vyjádření zástupců Prodrivu inspekce proběhla bez zásadních problémů, i když homologace bude formálně ukončena až vydáním homologačního listu. Ten by měl britský tým mít být k dispozici během několika následujících dní, čímž by se start Arminda Arauja a Daniela Oliveiru na nadcházejícím závodě MS definitivně stal realitou.

    Činovníci FIA se do Prodrivu vrátí ještě v průběhu dubna, kdy budou mít možnost zkontrolovat kit, díky kterému bude možné specifikaci Super 2000 konvertovat do verze Mini John Cooper Works WRC.

    Tovární Mini definitivně bez značkových bodů

    FIA definitivně rozlouskla oříšek s názvem "Mini". Tovární vozy letos nezasáhnou do značkové klasifikace šampionátu WRC.

    Na FIA existují dvě možné registrace továrních týmů – "Manufacturers Teams" (všechny závody), "WRC Teams" (nejméně sedm startů, dva mimo Evropu). Ani jednu z těchto podmínek BMW Mini team nesplňuje. Proklamuje šest startů na evropském kontinentu. Paradoxně tím mohlo dojít k problémům s homologací specifikace WRC.

    Pravidlo o homologaci nového speciálu WRC praví, že se tak může stát až na základě registrace značky v MS. Tento článek bude nakonec "pořešen" aktivitami Brazil WRT s Danielem Oliveirou, který pojede s "miníkem" v jedenácti podnicích MS. V Portugalsku začně Oliveira s modelem S2000, následně po homologaci WRC přeskočí do kokpitu nového speciálu. To FIA akceptovala…

    Premiéra Mini v Portugalsku

    Dvojnásobný produkční šampión Armindo Araujo obstará světovou premiéru speciálu Mini Countryman S2000. V barvách stáje Motor Sport Italia se objeví v Portugalsku (25. – 27.března) a dále v osmi podnicích WRC.

    Portugalský jezdec nastoupí na start domácího závodu s plnou podporou společnosti Prodrive, který pracuje na vývoji Mini. V průběhu roku se ale Araujo už objeví za volantem plnohodnotného WRC.

    Motor Sport Italia je novou stájí se sídlem v Inverigu, nedaleko Coma.

    Araujo si poprvé vyzkouší Mini Countryman WRC společně s továrními jezdci Krisem Meekem a Danim Sordem tento víkend na šotolině v jižní Francii.

    ⇥

    „Byli jsme s Armindem v kontaktu a nyní máme radost, že můžeme potvrdit jeho program ve světovém šamionátu s Mini," řekl manažer Prodrivu Graham Prew.

    Druhý vůz Mini Countryman S2000 bude v Portugalsku pilotovat Brazilec Daniel Oliveira, jenž pojede pod hlavičkou Prodrivu.

    O stejném víkendu by se měl vůz Mini této specifikace objevit i v Itálii. V barvách stáje Grifone sjede ze startovní rampy Rally Ciocco. V týmovém plánu jsou i starty na vybraných podnicích evropského šampionátu (Corrado Fontana) a v seriálu Asphalt Trophy Italian, v němž italská federace CSAI schválila starty speciálů S2000 s turbem. Příležitost startovat s tímto vozem by měl dostat rovněž Luca Tabaton (syn Fabrizia Tabatona).

    Mini S2000 bude homologováno k 1. březnu 2011, specifikace WRC bude představena při světové premiéře továrního týmu při Rally d’Italia na Sardinii začátkem května.

    Prodrive Mini
    Prodrive Mini
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.