Technický ředitel Prodrivu David Lapworth na adresu přestavby WRC a S2000 říká … (Aktualizováno)
David Lapworth (na snímku se šéfinženýrem Davem Wilcockem)
„První krok je jednoduchý. 33 milimetrový restriktor se přešroubuje za menší o průměru 30 mm a do řídicí jednotky se nahrají jiné mapy motoru. Vliv restriktoru je však tak výrazný, že by to chtělo změnit i odstupňování převodů. Tak velký je pokles výkonu. Mohli jsme však homologovat jen dvě sady převodů. Navíc musíme mít na paměti, že příští rok FIA velikost restriktorů pro verzi Super 2000 pro regionální šampionáty možná změní. Podle mého názoru to byl zbytečně velký a neadekvátní zásah do předpisů."
Navíc je potvrzeno, že premiéra továrního vozu Mini John Cooper Works S2000 se uskuteční zároveň v Portugalsku a jeden vůz stáje Grifone se objeví na startu Ciocco Rally. Bude ho pilotovat Andrea Perego. Kdo tedy bude na trati dříve?
V Portugalsku soutěž odstartuje ve čtvrtek 24. března diváckým testem na stadionu Algarve v 16:30 středoevropského času, ale posádky se na trať dostanou v opačném pořadí. V Itálii je slavnostní start soutěže naplánován na stejný den v 18 hodin.
Prodrive má navíc v Itálii dalšího klienta, stáj Twister Corse. Vůz pro Piera Longhiho má být na apeninský polostrov dodán v průběhu dubna.
Předchozí novinky MINI
Světová premiéra Mini se zase přiblížila
Činovníci FIA ukončili dvoudenní inspekci v dílnách Prodrivu v Banbury. Na jejím základě dali další posvěcení aktivitám Prodrivu a ještě více přiblížili světovou premiéru speciálu Mini John Cooper Works S2000 při Portugalské rally.
Podle vyjádření zástupců Prodrivu inspekce proběhla bez zásadních problémů, i když homologace bude formálně ukončena až vydáním homologačního listu. Ten by měl britský tým mít být k dispozici během několika následujících dní, čímž by se start Arminda Arauja a Daniela Oliveiru na nadcházejícím závodě MS definitivně stal realitou.
Činovníci FIA se do Prodrivu vrátí ještě v průběhu dubna, kdy budou mít možnost zkontrolovat kit, díky kterému bude možné specifikaci Super 2000 konvertovat do verze Mini John Cooper Works WRC.
Tovární Mini definitivně bez značkových bodů
FIA definitivně rozlouskla oříšek s názvem "Mini". Tovární vozy letos nezasáhnou do značkové klasifikace šampionátu WRC.
Na FIA existují dvě možné registrace továrních týmů – "Manufacturers Teams" (všechny závody), "WRC Teams" (nejméně sedm startů, dva mimo Evropu). Ani jednu z těchto podmínek BMW Mini team nesplňuje. Proklamuje šest startů na evropském kontinentu. Paradoxně tím mohlo dojít k problémům s homologací specifikace WRC.
Pravidlo o homologaci nového speciálu WRC praví, že se tak může stát až na základě registrace značky v MS. Tento článek bude nakonec "pořešen" aktivitami Brazil WRT s Danielem Oliveirou, který pojede s "miníkem" v jedenácti podnicích MS. V Portugalsku začně Oliveira s modelem S2000, následně po homologaci WRC přeskočí do kokpitu nového speciálu. To FIA akceptovala…
Premiéra Mini v Portugalsku
Dvojnásobný produkční šampión Armindo Araujo obstará světovou premiéru speciálu Mini Countryman S2000. V barvách stáje Motor Sport Italia se objeví v Portugalsku (25. – 27.března) a dále v osmi podnicích WRC.
Portugalský jezdec nastoupí na start domácího závodu s plnou podporou společnosti Prodrive, který pracuje na vývoji Mini. V průběhu roku se ale Araujo už objeví za volantem plnohodnotného WRC.
Motor Sport Italia je novou stájí se sídlem v Inverigu, nedaleko Coma.
Araujo si poprvé vyzkouší Mini Countryman WRC společně s továrními jezdci Krisem Meekem a Danim Sordem tento víkend na šotolině v jižní Francii.
⇥
„Byli jsme s Armindem v kontaktu a nyní máme radost, že můžeme potvrdit jeho program ve světovém šamionátu s Mini," řekl manažer Prodrivu Graham Prew.
Druhý vůz Mini Countryman S2000 bude v Portugalsku pilotovat Brazilec Daniel Oliveira, jenž pojede pod hlavičkou Prodrivu.
O stejném víkendu by se měl vůz Mini této specifikace objevit i v Itálii. V barvách stáje Grifone sjede ze startovní rampy Rally Ciocco. V týmovém plánu jsou i starty na vybraných podnicích evropského šampionátu (Corrado Fontana) a v seriálu Asphalt Trophy Italian, v němž italská federace CSAI schválila starty speciálů S2000 s turbem. Příležitost startovat s tímto vozem by měl dostat rovněž Luca Tabaton (syn Fabrizia Tabatona).
Mini S2000 bude homologováno k 1. březnu 2011, specifikace WRC bude představena při světové premiéře továrního týmu při Rally d’Italia na Sardinii začátkem května.