Na testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem se včera odehrála česká premiéra vozu MINI SP S2000 s motorem 1,6 turbo. Za premiérou rallyového speciálu MINI stojí společnost Invelt a plzeňský jezdec Václav Pech jun.
Jak už dnes proběhlo v médiích, Václav Pech netradičním způsobem zahájil přípravu na další podnik MMČR, Agrotec Mogul rally Hustopeče. Za volantem MINI S2000 absolvoval populární "Ášín" předepsanou porci testovacích kilometrů. Mimo jiné svezl svého soutěžáckého kolegu, Karla Trojana.
Audio komentáře z testu (MP3)
Václav Pech | Václav o svých pocitech a obavách |
Karel Trojan | bezprostřední pocity Karla Trojana po svezení s Vaškem Pechem |
Společnost Invelt, jako největší prodejce vozů MINI na českém trhu, udělala další krok v naplnění svého cíle přivést špičkový speciál MINI na tratě českých rally. Do České republiky poprvé přivezla vůz S2000 s novým motorem 1,6 turbo, který plně odpovídá novým předpisům mezinárodní automobilové federace FIA pro regionální šampionáty. Test proběhl ve spolupráci s několikanásobným českým mistrem v rally Václavem Pechem jun., který zavodí s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX ve třídě R4. Za podpory jeho generálního sponzora společnosti EuroOil využil příležitosti k porovnání obou vozů při srovnávacím testu.
„Test plně prokázal technologický náskok současné generace WRC vozů oproti kategoriím Super 2000 a nově homologovaným verzím R4. A to i přes handicap malého restriktoru. Pokud tady byly jakékoliv pochybnosti, jsou definitivně pryč," komentuje výsledek Ing. Jiří Jirovec.
Vývoj vozu Mini S2000 má na svědomí britský tým Prodrive Davida Richardse, který se rozhodl znovu vzkřísit legendu značky Mini, jenž v šedesátých letech dobývala svět rally s vozem Mini Cooper. O významu testu svědčí osobní účast zástupců společnosti Prodrive na testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem, kde MINI jasně prokázalo své kvality.
„Od prvních kusých informací, že BMW připravuje WRC speciál MINI jsme v kontaktu s firmou Prodrive, která má na starosti vývoj vozů MINI pro světové mistrovství. Bylo nám jasné, že obrovské zkušenosti společnosti Prodrive s WRC vozy a nezpochybnitelný technologický náskok BMW v oblasti motorů je kombinace, které lze věřit. Vůz jsme prvně s Václavem testovali v lednu v Anglii, ale měl šotolinový podvozek a motor první generace. To byl také důvod, proč jsme se dohodli s vedením Prodrive na tomto druhém testu. S jeho výsledkem jsme velmi spokojeni a nyní už mohu říci, že naše společnost využila opci na výrobní kvótu a vůz by se měl objevit v našich dílnách v průběhu října, " doplnil Jirovec.
Je pravděpodobné, že se vůz MINI SP S2000 s motorem 1,6 turbo představí už na některém volném podniku koncem sezony. Plné nasazení je díky pravidlům možné v roce 2012.
⇥
Sestřih testu Václava Pecha jun. s vozem Mini S2000 1.6T bude vysílat ČT4 ve čtvrtek 9. 6. 2011 v 16:15 hod.