Ve Walesu vypršela dosavadní tříletá smlouva s výhradním dodavatelem pneumatik, italskou značkou Pirelli. V sezoně 2011 FIA otevírá brány i dalších distributorům.

Proti očekávání se však u FIA registrovaly pouze společnosti Michelin (v posledních letech reprezentován značkou BF Goodrich) a DMACK.

Kdo je DMACK?

Francouzského dodavatele pneumatik asi není třeba dlouze představovat, naopak velkou neznámou jsou aktivity čínské společnosti. V jejím pozadí stojí britský pneumatikový expert Dick Cormack, jenž mnoho let působit na britské scéně ve spojení se značkou Pirelli.
Už v nedávné minulosti vyvinul levnější pneumatiku „Grippa“, která je často využívána při britských klubových závodech. Na jejím vývoji se podílel i Mark Higgins.
Společnost DMACK bude vyrábět pneumatiky pod hlavičkou Shandong Yongtai Chemical Group v městě Dongying, které se nachází asi 300 km jižně od Pekingu. Cílem společnosti je oslovit zejména soukromníky a registrované účastníky šampionátů při WRC.
Dick Cormack, sportovní ředitel DMACK, představil šotolinovou pneumatiku (na snímku). Ta si odbude premiéru začátkem března v Mexiku. Bude vyráběna ve dvou směsích, tvrdší DMG2 a měkčí DMG4. Pro chladnější a vlhké podmínky bude moci být použita ultraměkká verze DMG6. V posledních dnech byla vyrobena guma pro sněhový povrch. Ta bude mít označení DMG-ICE. Na vývoji asfaltové pneumatiky se neustále pracuje.
„Na vývoji pneumatik pracujeme asi dva roky. Vše jsme odstartovali mnohem dříve, než bylo vůbec známé, že se budeme moci v MS prezentovat. Při testech jsme jezdili s bývalými speciály WRC, stejně jako s produkčními vozy,“ uvedl Cormack. „Ceny našich pneumatik budou asi o polovinu levnější než konkurenčního michelinu. Navíc chceme jezdcům na našich pneumatikách nabídnout zajímavé podmínky, pokud se jim podaří zvítězit v závodech SWRC nebo PCWRC.“

Sdílet

O autorovi

Komentáře