Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Nezařazené»Petter Solberg zachraňoval pozice Fordu
    Nezařazené

    Petter Solberg zachraňoval pozice Fordu

    By Tomáš Plachý12.3.20124 Mins Read

    Petter Solberg a Chris Patterson s továrním vozem Ford Fiesta RS WRC skončili v Mexické rallye třetí. Norský pilot s britským navigátorem zároveň vyhrál závěrečnou „Power RZ“, a tak si připsal bonusové body do průběžného hodnocení světového šampionátu.

    Druhá posádka týmu Ford, Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila, odstoupila dvě rychlostní zkoušky před cílem, když se Latvala nechal vyvést z míry jiným havarovaným vozem, sám vyjel z trati a převrátil svůj vůz. Při nehodě byl poškozen ochranný rým a finská dvojice tak musela odstoupit z bezpečnostních důvodů.

    Pro třetí podnik letošního ročníku MS byly charakteristické štěrkové cesty v horách nad městem León, ležícím asi 400 km severovýchodně od Mexico City. Teploty dosahovaly až 30ºC. Kombinace horka a dlouhých měřených úseků představovala těžkou zkoušku pro motory, brzdy i převodovky vozů Fiesta RS WRC, stejně jako pro pneumatiky Michelin v šotolinové specifikaci.

    Zásadní roli hrála během čtyřdenní soutěže také nadmořská výška. Během 384,18 měřených kilometrů, rozložených do 22 rychlostních zkoušek, vystoupaly soutěžní vozy pohořím Sierra de Lobos do výšky 2700 m n.m., kde kvůli chybějícímu kyslíku klesá výkon motorů až o 20 procent.

    Solberg po krátkém čtvrtečním úvodu vedl, během první etapy ale dvakrát prorazil kolo a postupně se propadl pořadím až na třinácté místo. V závěru etapy byl nakonec pátý a v sobotu si ještě o jednu příčku polepšil, ačkoliv ho pronásledovaly drobné problémy s brzdami.

    Petter Solberg - defekt

    Po Latvalově nehodě se Solberg posunul na třetí místo a slibný výkon ve své první šotolinové rallye s Fiestou RS WRC zpečetil vítězstvím v bonusové Power RZ, kde na nejbližšího pronásledovatele najel 1,4 s.

    „Po celou soutěž jsem měl velmi slušnou rychlost a držel jsem se na horních příčkách pořadí," řekl. „Jsem zklamaný smůlou, která potkala Jari-Mattiho i mě, ale vůz jel celý víkend fantasticky. Tým udělal před soutěží řadu zlepšení a to mi umožnilo být rychlý od prvního kilometru."

    Latvala první den vedl, pak ale najel na kámen a poškodil levé přední zavěšení. Nabral 90 sekund ztráty a propadl se na osmé místo, ze kterého se díky třem vyhraným rychlostním zkouškám zase propracoval na čtvrtou příčku. V neděli zvítězil v další rychlostní zkoušce a polepšil si ještě o jednu pozici, jeho šance však zhatila extrémní rychlostní zkouška Guanajuatito o délce 54,30 km.

    J-M Latvala - poškozené zavěšení

    „Blížil jsem se k rychlé pravé, první ze série několika navazujících zatáček," vysvětloval šestadvacetiletý Latvala. „Z dálky jsem uviděl auto Jevgenije Novikova na střeše, vypadalo to, že je vedle silnice. Tvrdě jsem zabrzdil, auto sklouzlo ze svahu a převrátilo se zpátky na trať. Myslím, že jsme se otočili dvakrát. Náraz poškodil levou přední pneumatiku, která byla už vyměněná, a tak jsem mohl jen pomalu pokračovat do cíle. Přijel jsem k tankovacímu místu, kde si komisař FIA všiml poškození ochranného rámu na mojí straně. Na startu další rychlostní zkoušky nás tentýž komisař informoval, že nahlásil poškozený rám na vedení soutěže. Chtěl jsem pokračovat, ale komisaři prohlásili rám za nebezpečný a nařídili nám soutěž ukončit. Jsem extrémně zklamaný, ale musím to hodit za hlavu a těšit se na další kolo," dodal.

    Video Latvalovy havárie

     

    ⇥

    Malcolm Wilson, ředitel týmu Ford, měl dobrý pocit z Latvalovy i Solbergovy rychlosti. „Vyhráli jsme 11 rychlostních zkoušek z 22 a oba jezdci po část soutěže vedli, což ukazuje, že jsme po stránce výkonu ve vysokých nadmořských výškách udělali v posledních letech velké pokroky. Petter prokázal svoje zkušenosti, když se dostal na stupně vítězů i přes jisté problémy první den. Jari-Mattiho nehoda mě obrovsky zklamala, ale jsem si jistý, že můžeme naši zdejší rychlost zopakovat i na budoucích šotolinových soutěžích," řekl.

    Sportovní ředitel Ford Racing Gerard Quinn řekl: „Mám radost z toho, že Petter a Chris skončili na stupních vítězů a vyhráli Power RZ, výsledek byl však poznamenán zklamáním z Jari-Mattiho odstoupení. Zdá se, že jsme na šotolině udělali velký pokrok a to je vynikající zpráva vzhledem k tomu, že zbytek sezóny bude převážně šotolinový."

    Video "Ford WRT / Rally Mexico 2012"

     

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ19.5.2015

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Redakce RL.CZ17.3.2015

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Redakce RL.CZ24.11.2014

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.