RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Petter Solberg zachraňoval pozice Fordu
    Nezařazené

    Petter Solberg zachraňoval pozice Fordu

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý12.3.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Petter Solberg a Chris Patterson s továrním vozem Ford Fiesta RS WRC skončili v Mexické rallye třetí. Norský pilot s britským navigátorem zároveň vyhrál závěrečnou „Power RZ“, a tak si připsal bonusové body do průběžného hodnocení světového šampionátu.

    Druhá posádka týmu Ford, Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila, odstoupila dvě rychlostní zkoušky před cílem, když se Latvala nechal vyvést z míry jiným havarovaným vozem, sám vyjel z trati a převrátil svůj vůz. Při nehodě byl poškozen ochranný rým a finská dvojice tak musela odstoupit z bezpečnostních důvodů.

    Pro třetí podnik letošního ročníku MS byly charakteristické štěrkové cesty v horách nad městem León, ležícím asi 400 km severovýchodně od Mexico City. Teploty dosahovaly až 30ºC. Kombinace horka a dlouhých měřených úseků představovala těžkou zkoušku pro motory, brzdy i převodovky vozů Fiesta RS WRC, stejně jako pro pneumatiky Michelin v šotolinové specifikaci.

    Zásadní roli hrála během čtyřdenní soutěže také nadmořská výška. Během 384,18 měřených kilometrů, rozložených do 22 rychlostních zkoušek, vystoupaly soutěžní vozy pohořím Sierra de Lobos do výšky 2700 m n.m., kde kvůli chybějícímu kyslíku klesá výkon motorů až o 20 procent.

    Solberg po krátkém čtvrtečním úvodu vedl, během první etapy ale dvakrát prorazil kolo a postupně se propadl pořadím až na třinácté místo. V závěru etapy byl nakonec pátý a v sobotu si ještě o jednu příčku polepšil, ačkoliv ho pronásledovaly drobné problémy s brzdami.

    Petter Solberg - defekt

    Po Latvalově nehodě se Solberg posunul na třetí místo a slibný výkon ve své první šotolinové rallye s Fiestou RS WRC zpečetil vítězstvím v bonusové Power RZ, kde na nejbližšího pronásledovatele najel 1,4 s.

    „Po celou soutěž jsem měl velmi slušnou rychlost a držel jsem se na horních příčkách pořadí," řekl. „Jsem zklamaný smůlou, která potkala Jari-Mattiho i mě, ale vůz jel celý víkend fantasticky. Tým udělal před soutěží řadu zlepšení a to mi umožnilo být rychlý od prvního kilometru."

    Latvala první den vedl, pak ale najel na kámen a poškodil levé přední zavěšení. Nabral 90 sekund ztráty a propadl se na osmé místo, ze kterého se díky třem vyhraným rychlostním zkouškám zase propracoval na čtvrtou příčku. V neděli zvítězil v další rychlostní zkoušce a polepšil si ještě o jednu pozici, jeho šance však zhatila extrémní rychlostní zkouška Guanajuatito o délce 54,30 km.

    J-M Latvala - poškozené zavěšení

    „Blížil jsem se k rychlé pravé, první ze série několika navazujících zatáček," vysvětloval šestadvacetiletý Latvala. „Z dálky jsem uviděl auto Jevgenije Novikova na střeše, vypadalo to, že je vedle silnice. Tvrdě jsem zabrzdil, auto sklouzlo ze svahu a převrátilo se zpátky na trať. Myslím, že jsme se otočili dvakrát. Náraz poškodil levou přední pneumatiku, která byla už vyměněná, a tak jsem mohl jen pomalu pokračovat do cíle. Přijel jsem k tankovacímu místu, kde si komisař FIA všiml poškození ochranného rámu na mojí straně. Na startu další rychlostní zkoušky nás tentýž komisař informoval, že nahlásil poškozený rám na vedení soutěže. Chtěl jsem pokračovat, ale komisaři prohlásili rám za nebezpečný a nařídili nám soutěž ukončit. Jsem extrémně zklamaný, ale musím to hodit za hlavu a těšit se na další kolo," dodal.

    Video Latvalovy havárie

     

    ⇥

    Malcolm Wilson, ředitel týmu Ford, měl dobrý pocit z Latvalovy i Solbergovy rychlosti. „Vyhráli jsme 11 rychlostních zkoušek z 22 a oba jezdci po část soutěže vedli, což ukazuje, že jsme po stránce výkonu ve vysokých nadmořských výškách udělali v posledních letech velké pokroky. Petter prokázal svoje zkušenosti, když se dostal na stupně vítězů i přes jisté problémy první den. Jari-Mattiho nehoda mě obrovsky zklamala, ale jsem si jistý, že můžeme naši zdejší rychlost zopakovat i na budoucích šotolinových soutěžích," řekl.

    Sportovní ředitel Ford Racing Gerard Quinn řekl: „Mám radost z toho, že Petter a Chris skončili na stupních vítězů a vyhráli Power RZ, výsledek byl však poznamenán zklamáním z Jari-Mattiho odstoupení. Zdá se, že jsme na šotolině udělali velký pokrok a to je vynikající zpráva vzhledem k tomu, že zbytek sezóny bude převážně šotolinový."

    Video "Ford WRT / Rally Mexico 2012"

     

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.