Citroën Racing chce navázat na své předchozí úspěšné starty v Mexiku. A o tom, že se mu to podaří je přesvědčen i šéfinženýr Xavier Mestelan-Pinon.
Jak se srovnáváte s faktem, že ve Švédsku nebyl ani jeden Citroën DS3 WRC na stupních vítězů?
„Výsledky z této rally bych nepřeceňoval. I když podmínky byly stejné pro všechny posádky, naše auta byla stejně rychlá jako naši rivalové. Číselně vzato naše auta zajela deset nejrychlejších časů z 22 možných. Navíc to byla jediná soutěž za celý rok, která se jela na sněhu a s pneumatikami s hroty. Měli jsme po soutěži poměrně obsáhlý rozbor, a myslím si, že pro budoucnost jsme našli spoustu zajímavých momentů."
Je Citroën DS3 WRC lépe vyladěný na šotolinu?
„Mistrovství světa WRC bylo vždy víc o šotolině. I když nelze zcela vypustit podniky na sněhu a asfaltu, ale vždy je důležité mít auto co nejvíce konkurenceschopné právě na nezpevněném povrchu. Mexiko zahajuje sérii sedmi rally na tomto povrchu v řadě. V testování jsme se zaměřili na nejrůznější druhy šotoliny, od hrubé až po hladký povrch v rychlejších sekcích. Stále pracujeme na tom, abychom zvládli přechod na nové pneumatiky Michelin."
Jedním z charakteristických rysů Rally Mexiko je vysoká nadmořská výška přes 2000 metrů. Jak jste připravovali auta na „kyslíkový dluh"?
„Z Mexika máme dost zkušeností, vyhrávali jsme tu s Xsarou a C4. Když chcete být rychlý na tomto povrchu, musíte mít dobré zavěšení a brzdy, které vydrží. A co se nadmořské výšky týká, musíte si pohrát s nastavením rychlostních stupňů a s výkonovou charakteristikou motoru. Je to jen o testování, jinak se motor příliš neodlišuje od toho, který jsme měli ve Švédsku."