Poslední dějstsví evropského šampionátu hostí švýcarské Martigny. Vítězem Rallye du Valais se stal Laurent Reuche, třetí místo vybojovali Tonda Tlusťák s Janem Škaloudem.
Aktuální výsledky RALLYE INTERNATIONAL DU VALAIS 2011
Konečné výsledky:
1. REUCHE – DERIAZ (CH – Peugeot 207 S2000) 3:09:04.2
2. O. BURRI – KLINGER (CH/F – Mitsubishi Lancer Evo X) + 2:04.6
3. TLUSŤÁK – ŠKALOUD (CZ – Škoda Fabia S2000) + 3:44.2
4. HUNZIKER – WAHL (CH/D – Subaru Impreza) + 3:46.4
5. ALTHAUS – LUGON (CH – Peugeot 207 S2000) + 4:57.0
6. A. GALLI – VOZZO (CH/I – Citroën DS3 R3T) + 9:28.0
7. ROUX – BOURGEOIS (CH – Peugeot 207 S2000) + 10:31.2
8. HIRSCHI – CHMELNITZKY (CH – Renault Clio S1600) + 11:03.4
9. COPPENS – ROUX (CH – Citroën DS3 R3T) + 11:32.4
10. GILLET – HELFER (CH – Renault Clio R3C) + 13:39.2
III. etapa
Laurent Reuche (Peugeot 207 S2000) zvítězil v 52. ročníku Rallye International du Valais, čímž si zajistil i švýcarský titul.
Reuche v poslední etapě s jistotou mířil za vítězstvím, v celém závodě zajel šest nejrychlejších časů a zvítězil o více než dvě minuty před Olivierem Burrim. Cíl v Martingy Reuche zároveň spatřil v roli nového švýcarského šampiona!
O třetím místě se rozhodlo v poslední erzeta, kde Tonda Tlusťák zdolal Hunzikera. V cíli obě dvojice dělilo 2.2 sekundy.
Vítězem dvoukolek se stal Antonio Galli (Citroën DS3).
II. etapa
Druhá etapa nejvýznamější švýcarské soutěže Rallye International du Valais výrazně zamíchala pořadím na čele. Zejména 37,65 km dlouhý test "Les Cols". Téměž nikdo ze špičky a 88členého startovního pole se nevyhnul nějakým problémům.
Favorit na zisk švýcarského titulu a lídr po první etapě Ivan Ballinari odstoupil po úvodním testu druhého dne s poruchou motoru. Nového lídra Luku Rossettiho zastavil o zkoušku později prasklý řemen alternátor. Do druhého dne nenastoupil Luca Betti. Poškozený závěs kola vyřadil ze scény i Bernarda Sousu a bez brzd odstavil svého citroëna Michael Burri.
Bez problémů ale nezůstali ani Laurent Reuche (Peugeot 207 S2000) a Nicolas Althaus (Peugeot 207 S2000). Oba doplatili na defekty, které je stály tři, resp. šest minut. Reuche dohnal úvodní ztrátu v osmém testu, kdy se ujal vedení, zatímco Althaus se protlačil až na pátou příčku za Hunzikera (Subaru Impreza) a Tondu Tlusťáka (Škoda Fabia S2000).
Ze svých zkušeností během dne profitoval osminásobný vátěz Olivier Burri (Mitsubishi Evolution X). Po sedmé zkoušce figuroval dokonce v čele soutěže, ale v závěru nestačil tempu Reucheho.
Smůlu měl "evropan" Maciej Oleksowicz (Ford Fiesta S2000). Polák se dokázal protáhnout až na třetí pozici, kterou však neudržel a po problémech s řízením se propadl zpět na konec desítky.
Pořadí po II. etapě (10 RZ)
1. REUCHE – DERIAZ (CH – Peugeot 207 S2000) 2:07:04.3
2. O. BURRI – KLINGER (CH/F – Mitsubishi Lancer Evo X) + 51.7
3. HUNZIKER – WAHL (CH/D – Subaru Impreza) + 2:16.7
4. TLUSŤÁK – ŠKALOUD (CZ – Škoda Fabia S2000) + 3:04.6
5. ALTHAUS – LUGON (CH – Peugeot 207 S2000) + 4:02.3
6. A. GALLI – VOZZO (CH/I – Citroën DS3 R3T) + 5:30.2
7. ROUX – BOURGEOIS (CH – Peugeot 207 S2000) + 6:22.4
8. HIRSCHI – CHMELNITZKY (CH – Renault Clio S1600) + 6:37.7
9. COPPENS – ROUX (CH – Citroën DS3 R3T) + 6:50.1
10. OLEKSOWICZ – OBREBOWSKI (PL – Ford Fiesta S2000) + 7:11.8
Luca Rossetti potřetí evropským šampionem
Luca Rossetti a Matteo Chiarcossi s vozem Abarth Grande Punto S2000 si už po rvní etapě Rallye du Valais zajistili jistotu evropského titulu. Už třetího v historii. To se doposud od roku 1953, kdy se evropský šampionát koná, nikomu nepodařilo!
⇥
Luca Rossetti: "Vítězství věnuji šéfovi Abarthu Westerovi a všem lidem z Abarthu. Jsem hrdý na to, že se mi podařilo získat titul s italským autem. Po celou sezonu mu všichni věřili a jsem rád, že jsme jejich důvěru nezklamal. Speciální dík patří společnostem Michelin a managementu United Business, kteří se podíleli na zajištění naší sezony."
I. etapa
Švýcar Ivan Ballinari vévodí po úvodních třech rychlostních zkouškách klasifikaci Rallye Int. du Valais. V těsném závěsu je už jistý mistr Evropy a obhájce loňského prvenství Luca Rossetti. K titulu mu pomohly bonusové body získané po prvním dnu švýcarské soutěže.
Za vedoucí dvojicí se seřadili domácí jezdci Laurent Reuche (Peugeot 207 S2000) a Nicolas Althaus (Peugeot 207 S2000), těžící zejména ze znalosti místních podmínek.
Za nimi figurují další zahraniční účastníci závodu Portugalec Bernardo Sousa, Ital Luca Betti a český zástupce Antonín Tlusťák. Osminásobný vítěz soutěže Olivier Burri zatím figuruje na osmém místě a vévodí třídě 3. V jeho závěsu je však syn a lídr dvoukolek Michael Burri (Citroën DS3 R3T).
Už v prvním testu havaroval bývalý švýcarský šampion Florian Gonon (Subaru Impreza WRX STi). Zkouška byla zastavena a oba členové posádky byli transportováni na pozorování do nemocnice. Gonon už nemocnici opustil, spolujezdkyně Sandra Arlettaz se bude zotavovat kvůli zlomeninám déle.
Pořadí po I. etapě (3 RZ):
1. BALLINARI – PIANCA (CH – Peugeot 207 S2000) 22:37.0
2. ROSSETTI – CHIARCOSSI (I – Abarth Grande Punto S2000) + 2.9
3. REUCHE – DERIAZ (CH – Peugeot 207 S2000) + 3.8
4. ALTHAUS – LUGON (CH – Peugeot 207 S2000) + 11.4
5. SOUSA – BABO (P – Peugeot 207 S2000) + 18.4
6. BETTI – BARONE (I – Peugeot 207 S2000) + 23.4
7. TLUSŤÁK – ŠKALOUD (CZ – Škoda Fabia S2000) + 35.5
8. O. BURRI – KLINGER (CH/F – Mitsubishi Lancer Evo X) + 46.4
9. M. BURRI – REY (CH – Citroën DS3 R3T) + 55.2
10. OLEKSOWICZ – OBREBOWSKI (PL – Ford Fiesta S2000) + 56.1