Seriál mistrovství Evropy pokračoval třetím dílem na východní výspě Starého kontinentu. Bosphorus rally se jela na šotolinových tratích v okolí turecké metropole celé tři dny pod taktovkou jezdců na vozech Ford Fiesta S 2000.
Po první páteční sekci byl nejrychlejší překvapivě Polák Maciej Oleksowicz, později se před něj dostal zkušený dvojnásobný mistr Evropy Renato Travaglia. Populární „Renauto" musel přesedlat na fiestu, protože Fabia S2000 týmu DP Autosport byla po poruše motoru v Chorvatsku nepojízdná. Třetí příčku obsadil po krátké úvodní etapě úřadující domácí mistr Yagiz Avci, který na Travagliu ztrácel 11 sekund. Český reprezentant Antonín Tlusťák, který si v Turecku půjčil polotvární Fiat Punto Abarth S2000, byl klasifikován na deváté příčce. Vůz byl původně určen pro lídra ME Rossettiho, ten však dal přednost startu na italské Rally Targa Florio. Hned za devětadvacetiletým zádveřickým jezdcem následovala jeho dočasná týmová kolegyně Burcu Cetinkaya s druhým puntem.
V sobotu se do čela dostal sedmadvacetiletý istanbulský pilot Yazici. Travagliu se pokoušel s domácím šampionem držet krok, ale na RZ11 najel na velký kámen, poškodil ochranný kryt motoru a musel vzdát. Smůla postihla na předposlední vložce druhé etapy i Oleksowicze, který ztratil po defektu pneumatiky téměř minutu a klesl za Itala Luku Bettiho s Peugeotem 207 S2000. Tlusťák postoupil v celkovém pořadí na sedmou příčku.
V neděli se už nic zásadního neudálo. Yagiz Avci, který si na své konto připsal 6 nejrychlejších časů, se stal po 12 letech prvním tureckým vítězem domácí soutěže ME. V rámci evropského šampionátu zvítězil Luka Betti, který díky Rossettiho absenci převzal pozici lídra. Antonín Tlusťák bral body za čtvrtou příčku a v průběžné tabulce ME postoupil na 6. pozici.
Další soutěží seriálu je asfaltová Ypres rally, která se koná za necelé dva týdny v Belgii.
40. BOSPHORUS RALLY
1. Yagiz Avci – Bahadir Gücenmez (TR – Ford Fiesta S2000) 2:27:49.0
2. Luca Betti – Maurizio Barone (I – Peugeot 207 S2000 )+ 25.7
3. Maciej Oleksowicz – Andrzej Obrębowski (PL – Ford Fiesta S2000) + 1:00.6
4. Murat Bostanci – Onur Vatansever (TR – Ford Fiesta S2000) + 3:39.5
5. Szymon Ruta – Sebastian Rozwadowski (PL – Peugeot 207 S2000) + 5:07.3
6. Ercan Kazaz – Serdar Kurbanzade (TR – Mitsubishi Lancer Evo 10) + 5:29.8
7. Antonin Tlusťák – Jan Škaloud (CZ – Fiat Punto Abarth S2000) + 9:58.1
Mistrovství Evropy po 3. soutěži:
1. Betti 107, 2. Rossetti 85, 3. Oleksowicz 65 4. Travaglia 35, 5. Ruta 34, 6. Tlusťák 27