Nadcházející Rallye Český Krumlov 2013 je druhou soutěží MČR HA. Úvodní Historic Rallye Vltava dokázala, že úroveň seriálu výrazně stoupla především v nejsilnější třídě D/4. Podobně jako v Klatovech se diváci mohou těšit i na celou řadu zajímavých zahraničních posádek. Tentokrát historické soutěžní vozy vyrážejí na trať přesně hodinu po startu účastníků MMČR. Absolvují kompletní trať s výjimkou závěrečné rychlostní zkoušky.
MČR HA – Seznam přihlášených posádek
Subaru vs. Ford
Letošní špička startuje s vozy bývalé skupiny A z konce devadesátých let. Po výkonu v Klatovech je největším favoritem na vítězství čtyřiatřicetiletý Jiří Kalista s krásným Subaru Legacy RS (vyhrál 8 rychlostních zkoušek). Podle předpovědi počasí hrozí opět déšť, což je pro čtyřkolku jasná výhoda. Vůz jako by vypadl z fotografie továrního exempláře legendárního Colina McRae, který s tímto raným modelem kultovní japonské značky vyhrál Rally Nový Zéland 1993. Ani po technické stránce se „Kaldovo" legacy od originálu příliš neliší. Výkon motoru přes 300 koňských sil mluví za vše. Právě pohonná jednotka však byla příčinou Kalistova odstoupení na Šumavě. Doufejme, že nový motor bude fungovat jako hodinky.
Dvojici sesterských Fordů Sierra RS Cosworth z litvínovské stáje AP Motorsport bude bohužel zastupovat pouze Jiří Káňa. Vítěz Historic Rallye Vltava Jiří Navrátil se pořadatelům omluvil. Pro bývalého Navrátilova spolujezdce Káňu to bude teprve druhý start se silným vozem s pohonem zadní nápravy. Také on měl na Šumavě problémy s motorem, které ho odsunuly až na čtvrtou příčku.
Vedle Navrátila bohužel do Krumlova nepřijede ani plzeňský jezdec Jan Suda s avizovaným Audi 200 Quattro. Je to škoda, protože třiatřicetiletý jezdec má s vozy Audi dostatek zkušeností. V letech 2008 – 2010 závodil s Audi Coupé Quattro v rámci Rallye Cupu a patřil k největším atrakcím amatérského seriálu.
Lancia, BMW a Audi
Pořádně ostrým kořením třídy D/4 by měl být italský veterán Fabrizio Colombi, který přijede s Lancií Delta Integrale po Auriolovi. Jeho tým Colombi Racing si nedávno pořídil extovární Ford Focus WRC 01 po Colinovi McRaeovi. Fabrizio s tímto originálním vozem dojel před dvěma týdny čtvrtý na Ronde Gomitolo di Lana. Jeho syn Marco soutěž vyhrál se Škodou Fabia WRC (vůz číslo 9, premiéra Korsika 2003 s Gardemeisterem, Kopecký s tímto autem vybojoval titul MMČR 2004, od roku 2007 je majetkem týmu Colombi Racing). Fabrizio Colombi startuje pravidelně na italských legendách s Opelem Manta 400 skupiny B. Pro zajímavost, před 30 lety u nás posádka Fabrizio Colombi – Giovanni Mottanza startovala na Barum rally 1983. S vozem Opel Kadett dojela na 15. příčce celkového pořadí.
Další Ital Roberto Tordi s BMW M3 skupiny A v barvách Fina týmu Colombi Racing je v Krumlově pravidelným hostem. Tentokrát ovšem přestoupil z Legend do ostrého klání. Velkou neznámou je Němec Michael Hinderer s Audi Quattro.
Škoda vs. Suzuki
Tradičně nejobsazenější třídou jsou u nás třináctistovky D/1. Favorizované Škody 130 LR skupiny B však musí letos počítat s japonskou opozicí v podobě Suzuki Swift GTI. Zkušený soutěžák Jiří Hladík (foto) přestoupil do historiků ze soudobých vozů a při premiéře na Šumavě třídu vyhrál a navíc obsadil nečekanou čtvrtou příčku v celkovém pořadí. Se stejným vozem odstartuje i Pavel Steiner.
Mezi kvartetem přihlášených „eler" má největší šance na vítězství pochopitelně úřadující mistr Jan Krejča. V Českém Krumlově potřebuje získat co největší počet bodů, protože při úvodní soutěži musel odstoupit pro poruchu převodovky. Jiří Hloušek jezdí se Škodou 130 LR už šestým rokem, ale zpočátku ho trápila technika. Loni se blýskl druhou příčkou v Příbrami. Ještě větší zkušenosti za volantem tohoto vozu má Jiří Šubrt. Jeho loňský start na Rallye Český Krumlov ovšem skončil havárií.
Zmínku určitě zaslouží několikanásobný mistr republiky Jindřich Štolfa (foto), který se loni vrátil za volant vlastnoručně upravené Škody 130 L. Ačkoliv se výkonově nemůže s předchozími vozy měřit, dokáže chybějící koně pod kapotou nahradit jezdeckým uměním a zkušenostmi.
Petrášek a starší technické lahůdky
Jiří Petrášek v Klatovech znovu dokázal, že i v „partyzánských" podmínkách dokáže bojovat o nejvyšší příčky. Jeho Opel Ascona B už hodně pamatuje a rozhodně neoplývá výkonem motoru, ale i pro něj platí, že jezdecké nasazení dokáže nahradit i pár desítek chybějících koní.
Po technické stránce jsou ozdobou startovní listiny dva vozy BMW 2002 Ti. Rakušan Bernhard Jensch startoval v Krumlově už loni.
⇥
Jeho vůz se může pochlubit továrním původem. V roce 1972 s ním startoval na Rally Sanremo mistr světa Björn Waldegaard.
Němec Manfred Köhler přiveze silnější verzi s motorem Schnitzer s šestnáctiventilovou hlavou a vstřikováním paliva (výkon 230 koní). Jedná se o velmi vzácný kousek s hranatými rozšířenými blatníky, se kterým několikrát startoval Achim Warmbold. Mnichovská automobilka však v polovině sedmdesátých let své soutěžní aktivity ukončila a věnovala se výhradně okruhům.
Nejstarším vozem startovního pole je nádherně zrestaurovaný Austin Healey 3000 MkII Petera Hinderera. Vůz připravují čeští mechanici a pravidelně bývá ozdobou italských Legend nebo Eifel Rallye Festivalu. Jedná se o ortodoxní klasický dvousedadlový britský sportovní vůz z počátku šedesátých let, kterému tovární jezdci BMC přezdívali „divoké prase". Důvodem byl brutální zvuk třílitrového šestiválce a jízdní vlastnosti.