Dvojice Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas své tažení za pátým zdoláním slavné Rallye Monte Carlo zakončila už v úvodní etapě. Osudnou se jim stala RZ5 Rosans – Ste Marie – La Charce.

Posádka Agrotec racing teamu přitom vstoupila do soutěže 39. časem v úvodním testu, umístění kolem čtyřicítky zopakovala i na „dvojce". Její chvíle už tradičně přišly v extrémních podmínkách třetího testu, který zavedl startovní pole do průsmyku Col de Perty (1302 m.n.m.). Druhá polovina této zkoušky, sjezd do cíle v Laborelu, byla kompletně pokryta sněhem. Martin Rada a Jardou Jugasem zde dosáhli 27. času, v těsném závěsu za Ogierem, Hirvonenem a dokonce před továrními piloty Volkswagenu Mikkelsenem a Latvalou! Úvodní sekci zakončili na 31. příčce průběžného pořadí a na sedmém místě ve třídě RC4.

„Ranní sekce byla docela složitá, už na jedničce jsme brzy přijeli na dlouhou část se sněhem a ledem. Nejméně uklouzaná byla naopak dvojka, která byla převážně mokrá, ale zato s výrazným množstvím vytahaného bláta. A na trojce vše vyvrcholilo. Stoupání do průsmyku bylo ještě mokré, ale sjezd do cíle byl kompletně na sněhu a šíleně to klouzalo,"
popsal stav rychlostních zkoušek hustopečský jezdec.

Martin Rada - Jaroslav Jugas  RMC 2014  Alfa Romeo 147„Rozhodování o volbě gum bylo obtížné. Nakonec jsme ze servisu odjeli na zimních gumách bez hrotu. Ale naštěstí jsme si vzali dvě pneumatiky s hrotem do rezervy, které jsme nakonec použili na třetí erzetě. Takže to nakonec byla dobrá volba. Na trojce jsme předjeli dvě auta, za volantem jsem se cítil dobře a dosáhli jsme tam nejlepšího času," doplnil Martin Rada.

„V první rundě bylo na tratích mnoho rozházených aut, často nás před nějakým stojícím vozem varovali diváci. Nebo jsme mnohdy viděli jen stopy z trati a závodní speciál nikoli. Bylo to opravdové Monte, jak ho známe," potvrdil spolujezdec Jaroslav Jugas.

Druhá sekce obsahovala opakované průjezdy trojice rychlostních zkoušek. V prvním testu druhé sekce se posádka vrátila na časy v závěru čtvrté desítky, bohužel 1,5 kilometru před cílem pátého testu havarovala.

„Tento test byl zrádný množstvím vytahaného bláta už v prvním průjezdu. Nyní jsme v širší pasáži jedno takové místo ´sežrali´. Alfa se dostala do smyku, otočila se a sklouzla do příkopu. Přitom jsme poškodili chladič a hlavně zadní nápravu. My jsme naštěstí v pořádku, i když zklamaní, protože jsme to měli pěkně rozjeté a do cíle vložky chyběl jen kousek. Bohužel jediná chyba v průběhu dnešního dne se nám stala osudnou," popsal havárii Martin Rada.

Pro hustopečský Agrotec racing team tak soutěž definitivně skončila. Rallye Monte Carlo je totiž jediným závodem v šampionátu, kde není vypsána superally (možnost návratu do závodu)…


Martin Rada: Monte zatím zcela bez sněhu

Dva dny seznamovacích jízd Rallye Monte Carlo 2014 má za sebou dvojice Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas. Během soboty a neděle si připravovala rozpis většiny rychlostních zkoušek první a druhé etapy.

Seznamovací jízdy začaly pro posádku hustopečského týmu na úsecích nejblíže nového letošního centru závodu – města Gap. Během dvou průjezdů se seznamovali se zcela novými testy, na závěr je čekal trénink shakedownu.

„Všechny tratě nejblíže Gapu jsou hodně technické a po většinou suché. Problém je pouze v místech, kam nemůže slunce, kde asfalt pořádně klouže. To platí i pro mostky a různá stinná zákoutí. Občas jsme narazili na ledové plotny, ale celkově jsou tratě zatím totálně bez sněhu.
Na RZ3 jsme dokonce vystoupali až na 1300 metrů nad mořem a ani tam nebylo po sněhu ani památky. Celkově je povrch těchto zkoušek uskákaný, ale hlavně ze zatáčky do zatáčky…

Předpověď pro Gap však nyní na závod hlásí déšť se sněhem," přibližuje aktuální stav hustopečský jezdec.

RMC 2014  RZ3

Pokračování tréninku znamenalo pro Martina Radu s Jaroslavem Jugasem postupný „sestup" blíže monackému knížectví. Na obhlídku měli jediný známý test z předchozích startů – téměř 37 km dlouhou zkoušku Sisteron – Thoard. A také absolutně nejdelší zkoušku letošního ročníku Vitrolles – Faye (49,03 km).

„Vitrolles bude hodně výživná a nesmírně náročná zkouška. Opravdu tam lze najít úplně všechno. První průjezd jsme psali přes hodinu, druhý už ve svižnějším tempu nám trval neskutečných 47 minut. Test celkově nemá takové převýšení, nabízí jak rychlejší pasáže, nebo třeba průjezd vesničky s neskutečně úzkými uličkami. Ale také motanici bez svodidel nad hroznou propastí, kde řada zatáček dost klouže. Určitě to bude test, který může do osudu závodu promluvit.
Na Sisteronu, kde se nacházela část vložky ve výjezdu loni pod sněhem, jsou nyní uklouzané asi čtyři zatáčky. Je to dost málo a zbytek vložky je určitě na měkký slick, ale mám obavu, zda tyto pasáže vůbec dokážeme s alfou, pouze na slicku, vyjet. Zda kvůli tomu nebudeme muset obout pneu s hrotem.

Celkově bych letošní tratě označil za mnohem techničtější, než tomu bylo v minulých ročnících," doplňuje Martin Rada

„A jednou z nejtěžších zkoušek letošního ročníku bude jistě i osmý test Selonnet – Bréziers (22 km)," připojuje navigátor Jaroslav Jugas.

Zítra čeká na posádky ještě trénink tří testů nejblíže Monte Carlu a večer slavnostní start před proslulým monackým kasinem.

„Přejímky jsou za námi, auto je odevzdáno do uzavřeného parkoviště před slavnostním startem. Takže i to signalizuje rychle se blížící start slavného závodu," uzavírá pilot Agrotec Racing teamu.

RMC 2014  UP Monte Carlo


Martin Rada popáté na Monte: Nová výzva

Po velmi úspěšné sezoně 2013, která pro Agrotec racing team odstartovala právě čtvrtou účastí na Rallye Monte Carlo a byla zakončena vítězstvím ve třídě 8 v šampionátu MMČR v rallye 2013 se ziskem titulu Mezinárodních mistrů automobilové rally ve třídě 8, Martin Rada s Jardou Jugasem podstoupí „Novou velkou výzvu", a to doslova.

Tou bude start s novým vozem, na nových rychlostních zkouškách, v novém konceptu RMC s centrem v Gapu a v nové třídě RC 4, kde je v tomto ročníku přihlášeno 18 vozidel. A také s faktem, že vozy bývalé třídy 8 jsou v této třídě nejvíce handicapovány.

Po úspěšné účasti v 77., 78., 80. a 81. ročníku Rallye Monte Carlo (v letech 2009 , 2010 , 2012 a 2013 ) je Agrotec racing team letos opět připraven na tento závod.

„Tento závod , který je součástí WRC, vždy přináší nádhernou a specifickou atmosféru, ale rovněž velmi složité a zrádné podmínky na trati. S nimi se chceme opět poprat a rádi bychom 19. ledna spatřili cíl před knížecím palácem v Monte Carlu," věří Martin Rada.

Rallye Monte Carlo letos opět otevře světový šampionát WRC 2014. Centrem úvodní části soutěže bude opět město Monte Carlo. Zde se uskuteční technické přejimky i slavnostní start před slavným monackým Casinem. V úterý 14. ledna se týmy přesunou do Gapu, aby zde ve středu 15. ledna absolvovaly shakedown a následně ve čtvtek ráno 16.1. 2014 odstartovaly posádky do první etapy závodu
v okolí Gapu. V pátek se posádky vydají na nejdelší etapu s přesunem do Monaca, aby v sobotu absolvovaly rychlostní zkoušky na tratích jižní Francie, v horách nad Monte Carlem s průjezdem přes slavné Col de Turini.

Rada - Jugas  Rally Monte Carlo 2013  Alfa Romeo

AGROTEC racing team se vydá na letošní ročník 10. ledna 2014. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas zamíří do Gapu, kde si vyzvedne potřebné dokumenty a itinerář závodu a následně ve dnech 11. – 13. ledna absolvuje seznamovací jízdy.

"Téměř všechny rychlostní zkoušky letošního ročníku jsou pro nás nové, ale patří ke kořenům historie tohoto závodu a v průběhu soutěže se některé pojedou pouze jednou.
V sobotu 11. ledna začneme s tréninkem zkoušek v oblasti Gapu a Sisteronu. V neděli budeme pokračovat v okolí Sisteronu, odpoledne nás čeká administrativní a technická přejímka v Monacu. V pondělí je na programu zbytek seznamovacích jízd a večer slavnostní start. Časově je to velmi náročný program, hned v úvodu nás čeká mnoho kilometrů v autě pro seznamovací jízdy,"
popisuje spolujezdec Jaroslav Jugas, jenž absolvuje monackou soutěž už pošesté.

AGROTEC racing team tradičně sází na osvědčený vůz Alfa Romeo 147 2.0 TS, tentokrát v novém faceliftovém provedení, který představil na závodech v roce 2013.
„Vůz prošel kompletní repasí, máme velmi dobrý motor, obnovili jsme nebo vyměnili i další komponenty. Věřím, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Za přípravu vozu chci poděkovat týmu mechaniků, hlavně Luboši Horáčkovi, jenž strávil přípravou Alfy poslední týdny minulého roku a první týden roku 2014,"
poznamenává Martin Rada.

„Poslední úpravy, podle panujících podmínek na tratích, provedeme v Gapu. Čeká nás doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu, a tak ho připravit na extrémně dlouhou soutěž," doplňuje hustopečský jezdec.

Červená Alfa Romeo, osazená startovním číslem 82, vyrazí na první kilometry 82 . ročníku Rallye Monte Carlo 2014 ve čtvrtek ráno 16. ledna 2014. Závěrečný ceremoniál bude tradičně organizován 19. ledna v 11:00 hodin před knížecím palácem nad Monte Carlem.

„Věříme, že se našemu týmu podaří zvládnout všechny nástrahy trati a celou soutěž úspěšně absolvujeme. Návrat Agrotec racing teamu je plánován na 21. ledna 2014 zpět do Hustopečí," uzavírá Martin Rada.

Share.
Leave A Reply