Onboardová kamera, velmi úzce spolupracující s umělou inteligencí, prošla úspěšným ostrým testováním v rámci prvního podniku ERC ve Španělsku. Užití tohoto moderního systému představuje významný krok v oblasti bezpečnosti automobilových soutěží.
Bezpečnost především
Rally je jedna z nejnáročnějších motoristických disciplín. Tratě rychlostních zkoušek často vedou členitým terénem, skrze odlehlé lokality. Není proto v lidských silách ohlídat každé zákoutí erzety. Kamera AISC byla proto vyvinuta tak, aby nabídla organizátorům jednotlivých soutěží přehled o rozmístění diváků po celé délce rychlostní zkoušky a to v reálném čase.

Nejde o omezení, jde o bezpečnost
Systém, namontovaný v soutěžním voze, využívá detekci osob poháněnou umělou inteligencí. Dokáže rozpoznat také fanoušky, kteří vstupují do zakázaných a tím potenciálně nebezpečných zón. Když závodní auta projíždí erzetou, systém zaznamenává polohu diváků. Data okamžitě zpracovává a přenáší upozornění pořadatelům. Díky tomu mohou být téměř okamžitě přijata preventivní bezpečností opatření.
Moderní zařízení se brzy stane klíčovou součástí sady nástrojů FIA pro bezpečnost v rally.
Bezpečností šéf FIA Nuno Costa k tomu mimo jiné uvedl: “Tato technologie není o omezování fanoušků, je o jejich ochraně. Umožní organizátorům rychle reagovat na vzniklé situace a předcházet možným kolizím závodních vozů s nesprávně stojícími diváky”.
"Zářná budoucnost" je za dveřmi
Já opravdu nechci rozporovat snahu o zajištění co největší míry bezpečnosti. Myslím ale, že současnou rally trápí zcela jiné a velmi akutní problémy, než že si někdo dovolí stoupnout metr před nataženou pásku. Nevím, jak to cítíte v této chvíli vy, ale mě začíná být ze stavu sportu, kterým žiji už téměř tři desítky let, poměrně úzko. Světlo na konci tunelu asi někdo vědomě zhasnul.