Pro Martina Semeráda s Bohuslavem Ceplechou dopadla Saturnus Rally dobrým výsledkem, který však mohl být ještě lepší.
Ve Slovinské Lublani se od pátku do neděle bojovalo o body do Evropského poháru Central v rally a v rámci reprezentace se na start této rally poprvé postavila i česká posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Ti vyrazili se svým osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX, které mechanici během pár dnů před startem soutěže uvedli po havárii v Lužických Horách do bezvadného stavu. „Děkuji všem našim mechanikům, kteří si po našem kotrmelci v Lužických Horách pořádně mákli, abychom mohli ve Slovinsku startovat," začíná pochvalou svého týmu Martin Semerád. Sestava Semerád Rally Teamu byla tedy zcela tradiční a doplnila další české výpravy, jenž do Slovinska vyrazily v rámci reprezentace. Martin Semerád byl před startem slovinské Saturnus Rally opatrný v odhadech své rychlosti oproti zkušenějším kolegům, kteří na mezinárodní rally startovali už několikrát. Trať Saturnus Rally je známá hodně zrádnými úseky, které hodně kloužou i za sucha natož za deště, který se na silnice nad Lublaní začal v sobotu snášet. Posádka začala na úvodní divácké rychlostní zkoušce šestým časem absolutně, a to jen potvrdilo Martinovo předsevzetí, začít opatrněji a postupně zrychlovat. Seznamovací jízdy úvodní rychlostní zkoušky Saturnus Rally sice neprobíhaly podle obvyklých zvyklostí, protože posádky si test mohly projít jen pěšky, ale to Martina s Bohoušem příliš nerozhodilo. Dobře věděli, že skutečná Saturnus Rally na ně čeká v sobotu a v neděli.
Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Semerád Rally Teamu se v první etapě postupně probojovalo na čtvrtou příčku absolutního pořadí a svádělo vyrovnaný souboj s další českou posádkou Běhálek – Černohorský až do sedmé rychlostní zkoušky. „V průběhu rychlostní zkoušky jsme dostali defekt a já se rozhodl kolo raději vyměnit, protože jsem nechtěl riskovat jízdou po defektu havárii nebo poškození vozu od odlétající gumy. Trochu jsem ale výměnu uspěchal, možná se do cíle RZ dalo na defektu dojet. Vybral jsem si navíc špatné místo pro výměnu kola. Auto stálo trochu v kopci, a tak se nám jednou sesunulo z heveru. Hodně jsme výměnou kola ztratili a klesli až na jedenácté místo absolutně," líčí nezáviděníhodný moment na samém konci první etapy Martin Semerád.
Ve druhé etapě měli Martin s Bohoušem před sebou jediný cíl. Posunout se ve výsledcích, co jen to půjde. Začali už mnohem více „tlačit na pilu", což dokazuje pět třetích časů absolutně na šesti měřených úsecích nedělní etapy. „Druhý den jsem již jel mnohem svižněji. Už jsem více důvěřoval i rozpisu a s dosahovanými časy jsem byl spokojený. I v neděli, stejně jako vlastně celou soutěž, to byla pneumatiková loterie. Podmínky se hodně měnily, a my jsme v závěru rally vsadili na kombinaci slicku a pneumatiky media. Několikrát během dne jsme je s Bohoušem mezi rychlostními zkouškami přezouvali a zkoušeli různé kombinace. Nakonec se nám podařilo v závěru rally předstihnout italského soupeře, ale víc než na návrat na čtvrté místo to už bohužel nestačilo," dodává Martin Semerád, kterého defekt připravil o možnost boje o stupně vítězů.
Semerád Rally Team veze ze Slovinska body za čtvrté místo absolutně a poháry za druhé místo v kategorii produkčních vozů. Martin s Bohoušem byli také třetí nejúspěšnější posádkou z české republiky ve Slovinsku a nejrychlejšími juniory na rally. Reprezentace České republiky tedy pro Martina Semeráda dopadla velmi dobře, a s nepoškozeným vozem se vrací do české republiky, kde jej už za dva týdny čeká start na jihočeské Rallye Český Krumlov.
Martin Semerád ve Slovinsku
Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou vyrazili do Slovinska na Saturnus Rally, kde budou spolu s dalšími českými posádkami reprezentovat Českou republiku.
Semerád Rally Team v předchozích letech brázdil Evropu při přesunech na soutěže mistrovství světa, kde Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou a později s Michalem Ernstem poznávali světové tratě a závodění na nejvyšší úrovni. V tomto roce se ale Martin Semerád vrátil zpět do českého šampionátu, kde chce obsadit co nejvíce soutěží jak v mezinárodním mistrovství České republiky v rally, tak v jednodenních sprintrally. Až na výpadek na předchozí Rally Lužické Hory se Martinu Semerádovi s Bohuslavem Ceplechou velmi dařilo v obou šampionátech, kde mezinárodní mistrovství v kategorii produkčních vozů aktuálně vede a v jednodenních soutěžích je momentálně na třetím místě.
Teď se ale Semerád Rally team rozhodl, že opět vyrazí za hranice republiky, a vybral si k tomu Slovinskou Saturnus Rally, která je každoročně častým cílem mnoha českých posádek. Ty zde startují v rámci reprezentace České republiky v Evropském poháru Central. Letos je poprvé mezi nimi i posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha, která sem vyrazila, jak jinak než s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX v klasických modrobílých barvách týmu.
⇥
„Máme za sebou s Bohoušem seznamovací jízdy a jsem rád, že na tak pěkné soutěži můžeme spolu startovat. Trať je hodně technická a většinou na pěkných asfaltech, které se ale dost často liší charakterem a některé hodně kloužou. Před startem jsem se radil s několika závodníky, kteří tady už jeli, a všichni mi potvrdili, že právě tyhle kluzké asfalty jsou největším úskalím soutěže, a že je hodně těžké poznat je už při seznamovačkách. Nejsem si úplně jistý, jestli se nám podařilo si všechna kluzká místa dobře poznačit do rozpisu. Při rychlosti v seznamovacích jízdách je hodně těžké poznat, kde má asfalt jakou adhezi. Situaci by také mohl asi zkomplikovat déšť, který se sem na nás podle předpovědi žene." Martin Semerád.
Slovinská soutěž je kromě velmi náročných rychlostních zkoušek, jenž jsou namotány ve zdejších kopcích, známá také poměrně častými šotolinovými úseky. „Já mám šotolinu samozřejmě velmi rád, a na tyhle úseky se hodně těším. Není jich tu prý ale tolik, kolik jich tu bývalo v minulosti," komentuje Martin Semerád v Čechách ne tolik častou šotolinu, s níž se musí na Rally Saturnus počítat. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ale nejsou jedinými Čechy, kteří na Saturnus Rally startují. Mezi přihlášenými se například objevila jména jako Valoušek, Orsák, Kopáček, či Běhálek.
Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou vyrazí do soutěže se startovním číslem šest na jejich Mitsubishi Lancer EVO IX, které má nově lehce pozměněný design. Rally Saturnus startuje ze Slovinského hlavního města Lublaně v pátek 11. května krátkou, večerní rychlostní zkouškou. Během soboty čeká na účastníky celkem šest rychlostních zkoušek stejně jako ve druhé, nedělní etapě. Cíl rally je naplánován na neděli krátce před půl čtvrtou odpoledne. Sledujte počínání českých posádek na Rally Saturnus na internetu.