RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Martin Semerád stříbrný v Krkonoších
    Závody

    Martin Semerád stříbrný v Krkonoších

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ22.6.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře5 Mins Read

    Martin Semerád s Michalem Ernstem se po dlouhé době představili na asfaltové rally v ČR. Bylo to úspěšné představení.

    Semerád Rally team si po soutěžích v mistrovství světa produkčních vozů odskočil testovat na jeden z rallysprintů v České republice. Tím vybraným závodem byla Rally Krkonoše, která se uskutečnila uplynulý víkend v okolí Trutnova. Martin Semerád se spolujezdcem Michalem Ernstem jeli do Krkonoš s jasným cílem, a to otestovat své Mitsubishi Lancer EVO IX na asfaltu a připravit se tak na další starty, které je čekají v mistrovství světa produkčních vozů, v němž jsou momentálně na prvním místě průběžného pořadí.

    Z tohoto důvodu do Krkonoš vybavili své soutěžní vozidlo jen lehce ojetými pneumatikami, které měly nasimulovat menší přilnavost pneumatik, které se používají v mistrovství světa. „V soutěžích MS musí být vozy vybaveny pneumatikami s evropskou homologací, takzvaným ?E?. Tyto pneumatiky jsou sice závodní, ale mají menší přilnavost než ty, na které jsme zvyklí doma. Stejně tak se v MS nemůže použít libovolný speciální-závodní benzín, ale jezdí se jednotný, který svýmy vlastnostmi připomíná běžný sto oktanový benzín, který se dá koupit u pumpy. Nechtěli jsme, aby si Martin zvykal na něco, co v MS nebude moci použít, ale aby si na asfaltu vyzkoušel auto s nižším výkonem a hlavně kroutícím momentem, tak, jak to bude na soutěžích v MS," doplňuje informaci o použití ojetých pneumatik a sériového benzínu, která vyšla před samotným startem, šéf týmu Josef Semerád.

    V pátek, den před startem soutěže, se Martin Semerád s Michalem Ernstem pořádně rozehřáli v přátelském fotbalovém zápase, který zorganizovali pro soutěžní jezdce.

    ⇥

    „Sešlo se nás nakonec o trochu míň, než jsem měl přihlášeno, ale byly trochu organizační zmatky, kde se nakonec zápas odehraje. I tak se nám ale podařilo postavit proti sobě mužstva jezdců a spolujezdců, pěkně jsme si zahráli a byla dobrá nálada," popisuje netradiční soustředění před závodem Martin Semerád.

    V noci před startem Rally Krkonoše se nad okolím Trutnova přehnal déšť, který poznamenal rychlostní zkoušky. Trať byla hodně kluzká a ke slovu se přihlásila volba pneumatik. „Stejně jako loni i letos jsem pro první sekci rychlostních zkoušek zvolil pneumatiky intermedia. O nic nám nešlo a byla to volba na jistotu. Navíc mám radši, když auto víc klouže a já ho můžu lépe řídit. Když jsme dokončili první rychlostní zkoušku v naprosto poklidném tempu, nevěřil jsem svým očím, že jsme v ní zajeli absolutně nejrychlejší čas. Spíš jsem čekal, že dostaneme od našich soupeřů pořádný obklad. I v další rychlostní zkoušce jsme zajeli nejrychlejší čas a v první sekci se nám celkově hodně dařilo. Bylo to o tom, že jsme měli dobře obuto, nedělali zbytečné chyby a snažili se jet klidně pořád dopředu," říká k úvodu soutěže Martin Semerád.

    V polovině soutěže byli Martin Semerád s Michalem Ernstem na celkovém druhém místě se ztrátou 3,1 vteřiny za loňským mistrem republiky Pavlem Valouškem, který ale do Krkonoš přivezl Škodu Fabia WRC. „S Pavlem Valouškem a Zdeňkem Hrůzou jsme rozhodně neměli v úmyslu soupeřit. Do Krkonoš jsme přijeli připomenout si nívyky na asfalt před Rally Bohemia, kde taky chceme startovat. Měli jsme dost velký náskok nad Mírou Tarabusem, a tak jsem dál pokračoval ve zkoušení a zvolil opět jiné pneumatiky. Tentokrát jsme vzali slicky, ale měli jsme k dispozici jen tvrdší směs. Pneumatiky jsem nedokázal tolik prohřát a dost nám to občas klouzalo. Naprosto to ale splnilo účel, protože právě to jsme si na našem testu chtěli vyzkoušet. Z celkového druhého místa jsem samozřejmě hodně šťastný a moc mě to těší, ale bylo to jaksi nad plán," dodává Martin Semerád ke skvělému druhému místu absolutně a prvnímu mezi produkčními vozy.

    V další soutěži, kde Semerád s Ernstem v České republice odstartují, bude nadcházející asfaltová soutěž – Rally Bohemia. Tady už by se měli představit na světových pneumatikách Dmack, které pojedou na asfaltových soutěžích v MS. „Věříme, že se Dmacku podaří pneumatiky před Bohemkou včas dodat, a i tady pojedeme jen na sériový benzín. Naším cílem bude opět hlavně testovat v ostrém závodě, ale budeme se snažit jet, jak nejlépe umíme," uzavírá Martin Semerád, který se ještě před startem Rally Krkonoše zúčastnil českého setkání sportovců, kteří jsou podporovaní společností DC. Na motokrosové trati řádil se svým Mitsubishi Lancer EVO IX společně s dalšími „DCčkáři", z čehož vzniklo několik pěkných fotografií, které nyní můžete shlédnout.

    Semerád s Ernstem ale nebyli jedinou posádkou startující pod hlavičkou Semerád Rally teamu. Dalšími byli opět Vláďa Mandík jun. s maminkou Michaelou Mandíkovou. Ti startovali v rámci programu Junior Sport Talent a opět velmi dobře prezentovali program pro podporu mladých talentů. Se Škodou Fabia RS Vláďa zajížděl pravidelně časy ve třetí desítce celkového pořadí a nakonec s přehledem zvítězil ve třídě 11, kam dieselové závodní vozy patří. Na celkovém 33. místě skončila další posádka Semerád Rally teamu, kterými byli Jiří Petrášek s Jirkou Káňou a jejich Opelem Ascona. Jejich celkové umístění v Krkonoších znamenalo, že v cíli byli nejrychlejší posádkou s historickým vozem a mohli se tak radovat ze zasloužených pohárů a věnců pro vítěze.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.