Pátý start dvojice Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas na slavné Rallye Monte Carlo určitě neskončil tak, jak všichni členové týmu doufali. Červenobílá Alfa Romeo 147 sklouzla v závěru RZ5 Rosans – Ste Marie – La Charce z trati.
Martin Rada startoval na Monte poprvé v roce 2009 a v cíli obsadil 21. místo. Loni, při čtvrtém dokončeném ročníku, z toho byla 24. příčka v absolutní klasifikaci WRC a vítězství mezi „dvoukolkami" ve skupině N (třída 8). A k podobnému výsledku určitě měla hustopečská alfa nakročena i v letošním ročníku, který provázelo nevlídné počasí. Vždyť z 68 dvojic na startu jich na cílovou rampu před knížecím palácem v Monaku vyjelo jen 40.
Jezdec Agrotec racing teamu při předstartovních debatách naznačoval, že by páté úspěšné zdolání Rallye Monte Carlo zřejmě definitivně uzavřelo jednu etapu jeho závodění. A v Monte Carlu, ač přiznává, že se jedná o nejnáročnější závod ve světovém šampionátu, by už více nestartoval.
„Pro každého, kdo jezdí rally, je Monte Carlo velkým pojmem. Neznám nikoho, kdo by si ho nechtěl zkusit. I proto jsme s týmem zahájili sezonu 2009 právě na tomto kultovním závodě," vzpomíná Martin Rada.
„Každý ročník je na Monte jiný. Každý je nějakým způsobem obtížný. V minulosti třeba množstvím sněhu, letos zase velkým množstvím vody a spoustou vytahaného bláta. I proto start byl vždy novou výzvou, byl neopakovatelný, nevyzpytatelný," dodává hustopečský jezdec.
V letošním ročníku Martin Rada s Jaroslavem Jugasem cíl závodu, jehož první ročník se jel před více než sto lety, nespatřili. Důvodem byla havárie v RZ5.
„Nejvíce to odnesl levý zadní bok. Jinak to zase tak velká rána nebyla. Ochranný rám a další věci jsou v pořádku. Když jsme auto dostali z příkopu na silnici, nastartovali jsme a dojeli alespoň za nedaleký letmý cíl vlastní silou," popsal monacké „ztráty" Martin Rada.
A právě tento incident notně pozměnil původní plány hustopečské stáje. A proto se zdá, že to pro Martina Radu nebyl poslední start na slavném závodě.
⇥
„Byl jsem po výpadku hodně zklamaný. Navíc z toho, že jsme skončili tak brzy. Přece jen bych se chtěl s Monte rozloučit na cílové rampě u monackého paláce. Takže vše zůstává otevřené a udělám maximum pro to, abych další sezonu zahájil opět na startu Rallye Monte Carlo 2015," doufá Martin Rada.