Jen necelý měsíc zbývá do startu úvodního podniku sezony WRC 2012 Rallye Monte Carlo. V přípravě si Czech Ford National Team odskočil do Rakouska.
Martine, Rakousko se stává pro Czech Ford National Teamu zemí zaslíbenou pro nejrůznější testy. Jak došlo k této spolupráci?
„Odpověď je jednoduchá. Místní pořadatelé Waldviertel rally si nás oblíbili a udělají pro nás téměř vše, co nám na očích vidí. Sice jsme se jim loni za jejich vstřícnost neodměnili plánovaným startem na jejich závodě, ale opravdu to nebylo možné. V regionu dokáží zorganizovat test na šotolině, stejně jako na asfaltu. A hlavně jsou zde k dispozici tratě, odpovídající našim potřebám.
Třeba zmíněná asfaltová trať, kde jsme nyní testovali pro Monte, byla parádní. Začínala rychlejším úsekem, nechyběly ani vracáky. Navíc se díky podmínkám střídal led se sněhem, mokrým asfaltem. Na sžívání se s autem na asfaltu to nebylo úplně ideální, obrazně to bylo takové nehezké svezení, ale přesně to, co můžeme očekávat při Monte.
Zaměřili jsme se na trakci, hledali jsme určité kompromisy nastavení při použití slicků i pneumatik s hroty.“
Pro tebe to byl druhý test na asfaltu. Jak jsi spokojen s chování auta, existuje velký rozdíl proti dvoutisícovce?
„V podstatě vnímám stejný rozdíl jako na šotolině ve Walesu. Proti S2000 je znát obrovská změna výkonu. Fiesta WRC reaguje agresivně na výjezdech ze zatáček, člověk už do nich přijíždí rychleji. Ale i v rychlé zatáčce se dá udělat dlouhý smyk, který je na rozdíl od dvoutisícovky více řízený. Auto lze stále dobře kontrolovat. Ale jde o zásadně jiný jezdecký styl, se kterým se stále snažím sžít.
Ale v podstatě se učí celý tým. Kluci si tady vyzkoušeli výměnu věcí, které ještě nedělali, odstartovali jsme tady novou spolupráci se šéfinženýrem Ivanem Matouškem. Učíme se mezi sebou vzájemnou řeč, jak popisujeme určité situace. Vše je nový impuls, což mě moc baví.“
Video: PatrickButschell
Od Walesu neuběhlo mnoho času, start Monte se blíží. Co se týmu v tomto čase podařilo a co vás ještě čeká?
„O víkendu jsme se vrátili z Anglie, kde jsme připravovali nové auto v asfaltové specifikaci. Druhé šotolinové je už přichystáno na Švédsko. V Anglii proběhl pouze funkční test nového speciálu, nyní jsme s ním absolvovali první kilometry. Výsledek testu musíme hodně rychle vyhodnotit.
Hned po svátcích nás čeká dvoudenní test ve Slovinsku. Máme připraveny tratě v různých nadmořských výškách. Také tam máme výborné vztahy a podmínky. Slovinská příprava plynule přejde v trénink a následný závod v Monte Carlu.
Součástí přípravy bude i trénink na autě. V Monte Carlu není vypsán formát superally, proto bude na vložkách potřeba vést maximum náhradních dílů. Musíme se dostat na takovou úroveň, abychom byli s Jendou Tománkem schopni v případě problémů závadu odstranit.“