RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022
    • Fotogalerie

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín 2023

      29.9.2023

      5. Rallye Kroměříž 2023

      27.9.2023

      Rally Vyškov 2023

      13.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023
    • Soutěžáky

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022

      Lada 2105 VFTS – lidové „béčko“ z východního bloku

      22.2.2022
    • Osobnosti

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      David Richards z PRODRIVE vrací Elenovi úder

      17.3.2021
    • Závody

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Prokop s Hrůzou vybojovali deváté místo
    Osobnosti

    Prokop s Hrůzou vybojovali deváté místo

    By Tomáš Plachý18.1.201210 Mins Read

    Rally Monte Carlo je pojmem pro každého sportovního fanouška. Podmínky měnící se od slunečných dvaceti stupňů v nablýskaném monackém přístavu až po led a sníh v horách nad Valence. Rychlostní zkoušky v chladných horských údolích, promrzlých lesích nebo na silničkách vtesaných do skal nad bezednými propastmi. Stovky obytných aut kempujících na každém volném místečku u kultovních rychlostních testů. To vše byly kulisy druhého startu českého pilota Martina Prokopa ve hvězdné rallyové kategorii – WRC.

    Cílem českého týmu bylo především získávání dalších zkušeností s vozem nejvyšší rallyové kategorie, čemuž byl podřízen i výkon ve středeční a čtvrteční etapě. „Letošní Monte mělo specifickou výjimku – nesmělo se využít pravidla superally a po případné chybě se vrátit zpět do závodu s inkasovanou penalizací," vysvětluje manažer Quirin Muller. „Tratě prvních testů navíc neodpovídaly těm, na kterých jsme doposud testovali – bylo tam podstatně více rychlých pasáží a brzdění z vysokých rychlostí. Posádka musela začít hodně „při zdi" a jen postupně zrychlovat."
    „Upřímně – i kdyby nebylo taktických pokynů o moc rychlejší bychom se Zdeňkem nebyli. Rychlé pasáže s WRC zažité nemám, na brzdách jsem se dlouho hledal. Do toho proslulé měnící se podmínky na trati, kdy je velmi náročné si jakkoli vybrušovat styl. Jakoby se chtěl začátečník zdokonalit v lyžování a v každém oblouku se mu střídal sklon a odklon svahu, v jednom by byl hluboký sníh ve druhém mokrý, ve třetím půlmetr prašanu, přírodní, technický, pak ledová plotna, mulda atd…. Asi by pak dole pod svahem měl hlavu zamotanou dost podobně jako my v prvních etapách letošního Monte!,"
    říká s dávkou respektu devětadvacetiletý český pilot.
    Po sklouznutí do příkopu v zasněženém úseku úvodní etapy tak nově vytvořená česká posádka zahajovala svou pouť až na 21. místě.

    ⇥

    „Vím, že někteří fanoušci už nad námi pomalu lámali hůl," usmíval se Martin Prokop. „Ale tohle si skutečně v prvních závodech letošní sezóny nemohu připouštět."

    Druhá etapa přinesla posun pořadím na 12. pozici a ve startovním poli začaly sílit spekulace o předpovědi počasí pro páteční testy, která slibovala velkou loterii. V ní český tým vsadil na správné pneumatiky a výsledkem byl šestý nejlepší čas na 12. RZ, kde se povrch měnil od suchého asfaltu až po čistý led.

    „Pochopitelně tento dílčí úspěch všechny nakopnul," říká nováček v kokpitu Fordu Fiesta WRC Zdeněk Hrůza. „Dobře jsme zvolili pneumatiky a navíc jsme před každou RZ upravovali rozpis na základě poznatků našich ledových špionů, kteří odváděli po celý závod výbornou práci."
    Po přesunu z Valence do lesku monackého knížectví tak česká dvojice poskočila těsně za bodované příčky a patřilo jí 11. místo, pouhých 1,8 sekundy za desátým Portugalcem Araujem na MINI WRC, dvojnásobným mistrem světa produkčních vozů.
    Čtyři sobotní testy se odehrály na kultovních úsecích na sever od Monte Carla. Obrovské davy fanoušků obsypaly skály nad silničkami šplhajícími například do slavného průsmyku Col de Turini. Noční testy měly neskutečnou atmosféru.

    „Když jsme před nimi kontrolovali rozpis, probíhal kolem trati a občas i na ní hotový rallyový karneval," říká Štěpán Vojtěch, který projížděl rychlostní zkoušky v roli „špiona". „Celkově byla trať celé rally nesmírně náročná a v některých úsecích jsem byl rád, že už jsem v „důchodu" a místo závodění můžeme jen radit, hecovat, kibicovat a mít ve všem jasno….," usmíval se bývalý špičkový liberecký pilot se zkušenostmi z Mistrovství světa. Hecování a kibicování spolu s perfektním výkonem techniků a přibývající jistotou však přineslo své ovoce – všechny časy v první desítce, posun před závěrečnou nedělní Power Stage na 9.místo, byť jen o pouhých 2,9 sekundy před Araujem.
    Nedělní pětikilometrový test, na kterém se přidělovaly bonusové body, nebyl zdaleka pouhou formalitou. A nejen kvůli těsnému souboji s Portugalcem. „Úzká trať vůbec nedávala prostor na chybičku. Svým charakterem možná jeden z nejtěžších úseků rally," komentuje Zdeněk Hrůza. Česká posádka nejen, že chybičku neudělala, naopak překonala své maximum pátým celkovým časem. Bonusový bodík za třetí příčku byl vzdálen jen 1,8 sekundy….

    „To nás vůbec nemrzí," usmíval se na prosluněném náměstí před monackým knížecím palácem již spokojenější Martin Prokop. „Auto fungovalo skvěle, tým si s přechodem na náročnou techniku poradil na jedničku. Špiónská posádka Vojtěch – Jůrka nás dokázala zásobovat množstvím užitečných poznatků a doplnila náš rozpis o pár výstižných, ale nepublikovatelných zpřesňujících poznámek. Spolupráce se Zdeňkem Hrůzou, pro kterého to byl velmi těžký závod, se stále zdokonalovala a máme z toho velmi dobrý pocit. Oba víme, kde se můžeme dál zlepšovat, data ze závodu mají pro nás velkou cenu. Čeká nás ještě dlouhá cesta, ale na „ručník" to určitě není," dodává Martin Prokop, aktuálně devátý muž celkové klasifikace MS v rally.
    O náročnosti Rally Monte Carlo 2012 svědčí několik čísel. 433,36 kilometrů rychlostních zkoušek popsala posádka Prokop/Hrůza na 241 stránkách rozpisu, obsahujícím tisíce údajů o trati. Není divu, bylo na ní totiž 4857 zatáček!
    Další soutěží MS je Švédská Rally 9. – 12. února.


    Martin Prokop 1.8 sekundy od desítky

    Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou s vozem Ford Fiesta RS WRC jsou v Monte Carlu. Před poslední částí soutěže jim patří jedenáctá příčka.

    Třetí etapa byla pro českou posádku další tvrdou zkouškou. Čekaly je náročné podmínky na tratích plných vody, ledu, břečky a na mnoha kilometrech se potýkala i s nepříjemnou mlhou.

    Přesto právě v těchto fázích závodu zajela doposud nejlepší, parádní 6. čas absolutně v RZ12.

    „Tento test byl opravdu nesmírně těžký. Na letošním Monte to určitě zatím byla nejtěžší erzeta, kterou jsme tady absolvovali. Hodně pršelo, padaly kroupy, závěr byl kompletně na ledu. Byl jsem rád, že jsme v těchto podmínkách zajeli tak vysoko," komentoval Martin Prokop.

    „Poslední test třetího dne se zase odjel na suchu. Pokračovali jsme v solidním tempu, neboť nás hnala dopředu vidina Monte Carla," doplnil Martin Prokop.

    Na dvojici Czech Ford National Teamu nyní čekají poslední čtyři rychlostní zkoušky a nedělní Power Stage.


    Martin Prokop: Musím se s tím vnitřně poprat

    Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou s vozem Ford Fiesta RS WRC jsou zdárně v cíli druhého dne Rallye Monte Carlo 2012. V polovině soutěže jim patří dvanáctá příčka absolutní klasifikace.

    Dvojice Czech Ford National Teamu pokračovala na tratích severozápadně od Valence nadále s větší mírou jistoty, s cílem vyhnout se zásadním komplikacím. Každý kilometr je pro Martina Prokopa cennou zkušeností, s novým vozem se sžívá i spolujezdec Zdeněk Hrůza. Jejich výsledky se v dopolední sekci pohybovaly na přelomu první patnáctky, odpoledne zajeli dva dvanácté časy.

    „Dnešní podmínky pro nás paradoxně nebyly až tak příznivé. Včera byla ztráta na soupeře menší než dnes. Tři testy druhé etapy byly extrémně rychlé. Dopoledne se navíc neustále měnily podmínky. Proto byly první průjezdy trápením. Hodně to klouzalo, od špionů jsme měli mnoho poznámek na zrádná místa. Bylo potřeba si stále dávat pozor," popsal Martin Prokop. „Odpoledne jsme zrychlili, zkusil jsem držet rychlejší tempo, ale k lepším časům nám chybí plynulost. Méně brzdit do některých zatáček, ale na to si zatím nevěřím. Časy odpovídají naší jízdě. Ale celkově nejsou zklamáním. I když se s průběhem vnitřně peru. Ale jen díky kilometrům poznávám fiestu více a více. Určitě by nebylo žádným problémem auto někde rozvěsit. Tak ale nechci dopadnout…"

    Za panujících podmínek byla druhá etapa velmi rychlá, což potvrdil i pilot Czech Ford National Teamu: „Popravdě jsem se na ni moc netěšil už po seznamovacích jízdách. Ale zvládli jsme ji bez problémů, s každým kilometrem je lepší i spolupráce se Zdeňkem. Dnes měl mezi zatáčkami více času, čímž se lépe sžíval s fiestou. Spolupráce se vyvíjí směrem, jak jsem si představoval."

    Česká posádka odjela všechny vložky dne na měkkém slicku. „Po včerejší negativní zkušenosti se super měkkou volbou jsme ji možná ráno mohli zkusit. Loeb ji obul a jel hodně rychle. S naší volbou jsem ale byl spokojen, jen jsem v úvodu dopoledních průjezdů musel chvíli čekat, až se guma zahřála," naznačil jihlavský jezdec.

    Podle obou členů posádky klasické Monte začne zase zítra a vyvrcholí kultovními vložkami nad Monakem. Cílem Martina a Zdeňka je, aby na Col de Turini a Luceramu nechyběli.
    „Čekají nás ještě dva plnohodnotné dny. Přeji si dojet až dolů, kde jsou vložky více technické. Chci tomu přizpůsobit i zítřejší přejezdovou etapu. Vložky třetího dne mají své záludnosti, podle informací bude zítra zase více sněhu a ledu. Dojet do Monte nebude nic jednoduchého,"
    přiznává Martin Prokop.


    M. Prokop: Výlet z trati znamenal citelnou ztrátu

    Jezdec Czech Ford National Teamu Martin Prokop debutuje při Rallye Monte Carlo 2012 za volantem speciálu Ford Fiesta RS v nejprestižnější kategorii WRC. Zatím mu společně s novým spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou patří 13. místo.

    Česká posádka zaznamenala citelnou ztrátu hned v úvodu soutěže – RZ2 Burzet. V polovině zkoušky vyletěla jejich fiesta z trati a výsledkem byl 36. čas se ztrátou více než 4,5 minuty.

    „Průběh úvodní etapy byl náročnější než jsem si představoval v nejhorších snech. Už úvodní vložka znamenala hodně těžký vstup do závodu. Ve volbě pneumatik jsme vsadili na jistotu a zvolili super měkký slick. Michelin nám však nedal před startem vůbec žádnou gumu na test, a tak se brzy ukázalo, že naše volba nebyla optimální. Pneumatika nefungovala při teplotách kolem nuly optimálně, auto se těžko řídilo, na suchu klouzalo ještě víc než na mokru. Něco jsme ztratili, ale byli jsme rádi, že jsme byli v cíli extrémního testu,"
    řekl Martin Prokop.

    „Přestup do WRC byl strašně těžký. Trénink jsme absolvovali na suchu, nyní byla část dopolední sekce pod sněhem. Podmínky nebyly vůbec konstantní. Jedna zatáčka byla suchá, další třeba na sněhu a zase se to opakovalo. První erzeta byla vůbec těžká i na čtení, musel jsem se vyrovnávat nejen s rychlostí WRC, ale také novým rozpisem," doplnil Zdeněk Hrůza.

    „Do druhé vložky jsme vyrazili s hroty na přední nápravě. Když jsme přijeli na první sníh, cítil jsem se za volantem dobře, a tak nějak zkusil závodit. Ale v jedné zatáčce jsem byl delší a hrozil náraz do mostku přední částí fiesty. Proto jsem tomu pořádně naložil, abych se nárazu vyhnul, což se povedlo. Bohužel energie byla tak velká, že fiesta šla do hodin, a v úzkém místě jsme spadli v protisměru do příkopu. Auto bylo hodně hluboko a už mě napadaly černé myšlenky. Naštěstí tam bylo hodně lidí a během tří minut nám pomohli dostat auto zpět. Burzet byl opravdu šílený. S tak rychlým autem a jen s jednou správně obutou nápravou to byla obrovská zkušenost," popsal smolný incident jihlavský jezdec.

    Martin Prokop  RMC 2012

    Ani tato ztráta s posádkou Czech Ford National Teamu nezatřásla, ve druhé sekci opakovaných průjezdů zajela dva dvanácté časy.
    „Podmínky byly odpoledne přece jen trochu snazší, navíc jsme měli po celý den skvělé informace od našich špionů Štěpána Vojtěcha a Zdeňka Jurky. Jeli jsme tvrdší gumy i nastavení, vyplatila se nám i volba hrotů do kříže v RZ4. Celkově jsme se pěkně svezli a z jízdy jsem měl mnohem lepší pocit než by se mohlo zdát z dosahovaných časů. Stále hledám limit auta, kde jak mohu jet. To bude chvíli trvat než si návyky zcela osvojím. Prostě pravá čtyřka naplno ve dvoutisícovce už nelze jet obdobně s WRC…,"
    naznačil Martin Prokop.

    „Monte je hodně zrádné. Samozřejmě koukáme na časy, ale důležitější je najet co nejvíce kilometrů a nejlépe dojet až do cíle. Nechtěl jsem dnes nic vyvést třeba jako Jari-Matti Latvala nebo Thierry Neuville. To by pro nás byl konec, člověk to musí mít na paměti. Nemůžeme jít cestou hop nebo trop, proto i dále chceme jet na jistotu. Ale to jsme si říkali i dnes a stejně jsme byli venku. Prostě na Monte člověk nikdy neví," uzavřel jezdec Czech Ford National Teamu.

    jezdci WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák5.5.2023

    Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

    By Jakub Skýpala1.5.2023

    WRC Croatia rally 2023

    By Roman Fluxa9.4.2023

    Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Říjen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      12/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    13
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      13/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    14
    • XIX. RENTOR – PARTR RALLY VSETÍN

      Celý den
      14/10/2023
      AUTOKLUB Vsetín – město v AČR

      Štěpánská 383, 755 01 Vsetín, Česko

      Štěpánská 383, 755 01 Vsetín, Česko
      http://www.vsetinrally.cz/

      XIX. RENTOR – PARTR RALLY VSETÍN 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový …[Read more]

    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      14/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    15
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      15/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) testování (33) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.