Martin Prokop se začal postupem času v juniorském šampionátu stále více osmělovat a sezona 2007 mohla být rokem, kdy se popere o titul. Úvodní závod v Norsku český pilot vynechal, sezonu odstartoval v Portugalsku.

Spektakulární havárie v Portugalsku

„Mezi juniory se tehdy opravdu jezdilo na hraně. Kdo chtěl vyhrávat, musel počítat s tím, že přijdou havárie. Tenkrát to bylo skoro na denním pořádku, na každém závodě. Řezali s tím i mnohem zkušenější kluci. A mnohokrát. Asi to bylo tehdy dané konkurencí, opravdu se jelo o angažmá v továrních týmech, přeneseně o živobytí. V té době byly postupy do velkého světa reálné. Kdo se tam chtěl dostat, musel být nejrychlejší. A osobně už jsem se cítil na to, abych zkusil jet s nimi.
Třeba Kris Meeke měl našlápnuto do Citroënu, ale právě kvůli nehodám se tam nedostal a francouzská stáj sáhla po Sordovi.
Co si zpětně pamatuji, v následujících sezonách už se tak nebouralo…",
vzpomíná Martin Prokop.
„Byla to jedna z posledních sezon, kdy to byl opravdu juniorský šampionát. Kde jsme se učili a poznávali světové tratě. Prostě jsme se toho nebáli."

Martin Prokop  Portugalsko 2007

Video Martinovy havárie z Portugalska rychle obletělo celý svět. Jeho C2 S1600 skončila po několika přemetech těsně před letmým cílem jedné z vložek úvodního dne. Do té doby byl jediným, kdo dokázal konkurovat suzukám Anderssona a Aavy.
„Byl to spektakulární zážitek, ze kterého můžeme těžit celou kariéru. Dnes už to jsou jen hezké obrázky. Ale podstatné bylo, že se nám s Jendou Tománkem nic nestalo. Auto bylo výrazně poničené, ale naštěstí kosmeticky. Rám a drahé komponenty nebyly poškozené. Na to, jak se auto koulelo a v jaké to bylo rychlosti, to dopadlo skvěle. Rychle jsem byl venku z nemocnice a dnes už na to vzpomínáme trochu jako na švandu. Vždyť třeba Jenda při té havárii držel nohama hevér, neboť jsme v začátku testu dělali defekt. To mohlo dopadnout mnohem hůře,"
přiznává jihlavský pilot.

„Pro sezonu to byl zásadní incident. Na druhou stranu jsme si potvrdili zásadní zrychlení auta, které jsme provedli na testech. Regulérně jsme bojovali o čelo, což bylo super. Havárie, když si z ní něco vezmeš a odejdeš po svých, je vždy přínosná. Ukáže ti, že už to bylo na limitu, nebo žes někde udělal chybu," uzavírá Martin Prokop, jenž strávil část sezony nově i za volantem produkčního Mitsubishi.

Martin Prokop  Korsika 2007

„Chtěl jsem zároveň získávat zkušenosti se čtyřkolkou. Nebyl problém pár závodů s lancerem navíc odjet a dnes to určitě vnímám jako ten nejlepší krok, který jsme tehdy udělali. Najednou jsem sebe vnímal jako komplexnějšího jezdce, pozitivní byl i počet závodu, který jsme během roku odjeli," popsal člen Jipocaru Racing.

Martin Prokop s Janem Tománkem obsadili v sezoně 2007 v juniorském šampionátu 3. místo za továrními jezdci Suzuki PG. Anderssonem a Urmem Aavou. Společně zvítězili v Německu a na Korsice.

Starší články o Martinovi

Martin Prokop o debutu v roce 2001

Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002

Martin Prokop za volantem lanceru 2003

Martin Prokop o sezoně v Octavii WRC 2004

Martin Prokop poprvé na startu Monte Carla 2005

Martin Prokop s Janem Tománkem s citroënem 2006

Share.
Leave A Reply