RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Martin Prokop 10 let v rally (7. díl – 2007)
    Osobnosti

    Martin Prokop 10 let v rally (7. díl – 2007)

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý6.12.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Martin Prokop se začal postupem času v juniorském šampionátu stále více osmělovat a sezona 2007 mohla být rokem, kdy se popere o titul. Úvodní závod v Norsku český pilot vynechal, sezonu odstartoval v Portugalsku.

    Spektakulární havárie v Portugalsku

    „Mezi juniory se tehdy opravdu jezdilo na hraně. Kdo chtěl vyhrávat, musel počítat s tím, že přijdou havárie. Tenkrát to bylo skoro na denním pořádku, na každém závodě. Řezali s tím i mnohem zkušenější kluci. A mnohokrát. Asi to bylo tehdy dané konkurencí, opravdu se jelo o angažmá v továrních týmech, přeneseně o živobytí. V té době byly postupy do velkého světa reálné. Kdo se tam chtěl dostat, musel být nejrychlejší. A osobně už jsem se cítil na to, abych zkusil jet s nimi.
    Třeba Kris Meeke měl našlápnuto do Citroënu, ale právě kvůli nehodám se tam nedostal a francouzská stáj sáhla po Sordovi.
    Co si zpětně pamatuji, v následujících sezonách už se tak nebouralo…",
    vzpomíná Martin Prokop.
    „Byla to jedna z posledních sezon, kdy to byl opravdu juniorský šampionát. Kde jsme se učili a poznávali světové tratě. Prostě jsme se toho nebáli."

    Martin Prokop  Portugalsko 2007

    Video Martinovy havárie z Portugalska rychle obletělo celý svět. Jeho C2 S1600 skončila po několika přemetech těsně před letmým cílem jedné z vložek úvodního dne. Do té doby byl jediným, kdo dokázal konkurovat suzukám Anderssona a Aavy.
    „Byl to spektakulární zážitek, ze kterého můžeme těžit celou kariéru. Dnes už to jsou jen hezké obrázky. Ale podstatné bylo, že se nám s Jendou Tománkem nic nestalo. Auto bylo výrazně poničené, ale naštěstí kosmeticky. Rám a drahé komponenty nebyly poškozené. Na to, jak se auto koulelo a v jaké to bylo rychlosti, to dopadlo skvěle. Rychle jsem byl venku z nemocnice a dnes už na to vzpomínáme trochu jako na švandu. Vždyť třeba Jenda při té havárii držel nohama hevér, neboť jsme v začátku testu dělali defekt. To mohlo dopadnout mnohem hůře,"
    přiznává jihlavský pilot.

    „Pro sezonu to byl zásadní incident. Na druhou stranu jsme si potvrdili zásadní zrychlení auta, které jsme provedli na testech. Regulérně jsme bojovali o čelo, což bylo super. Havárie, když si z ní něco vezmeš a odejdeš po svých, je vždy přínosná. Ukáže ti, že už to bylo na limitu, nebo žes někde udělal chybu," uzavírá Martin Prokop, jenž strávil část sezony nově i za volantem produkčního Mitsubishi.

    Martin Prokop  Korsika 2007

    „Chtěl jsem zároveň získávat zkušenosti se čtyřkolkou. Nebyl problém pár závodů s lancerem navíc odjet a dnes to určitě vnímám jako ten nejlepší krok, který jsme tehdy udělali. Najednou jsem sebe vnímal jako komplexnějšího jezdce, pozitivní byl i počet závodu, který jsme během roku odjeli," popsal člen Jipocaru Racing.

    Martin Prokop s Janem Tománkem obsadili v sezoně 2007 v juniorském šampionátu 3. místo za továrními jezdci Suzuki PG. Anderssonem a Urmem Aavou. Společně zvítězili v Německu a na Korsice.

    Starší články o Martinovi

    Martin Prokop o debutu v roce 2001

    Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002

    Martin Prokop za volantem lanceru 2003

    Martin Prokop o sezoně v Octavii WRC 2004

    Martin Prokop poprvé na startu Monte Carla 2005

    Martin Prokop s Janem Tománkem s citroënem 2006

    jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.