Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Martin Prokop 10 let v rally (7. díl – 2007)
    Osobnosti

    Martin Prokop 10 let v rally (7. díl – 2007)

    By Tomáš Plachý6.12.20113 Mins Read

    Martin Prokop se začal postupem času v juniorském šampionátu stále více osmělovat a sezona 2007 mohla být rokem, kdy se popere o titul. Úvodní závod v Norsku český pilot vynechal, sezonu odstartoval v Portugalsku.

    Spektakulární havárie v Portugalsku

    „Mezi juniory se tehdy opravdu jezdilo na hraně. Kdo chtěl vyhrávat, musel počítat s tím, že přijdou havárie. Tenkrát to bylo skoro na denním pořádku, na každém závodě. Řezali s tím i mnohem zkušenější kluci. A mnohokrát. Asi to bylo tehdy dané konkurencí, opravdu se jelo o angažmá v továrních týmech, přeneseně o živobytí. V té době byly postupy do velkého světa reálné. Kdo se tam chtěl dostat, musel být nejrychlejší. A osobně už jsem se cítil na to, abych zkusil jet s nimi.
    Třeba Kris Meeke měl našlápnuto do Citroënu, ale právě kvůli nehodám se tam nedostal a francouzská stáj sáhla po Sordovi.
    Co si zpětně pamatuji, v následujících sezonách už se tak nebouralo…",
    vzpomíná Martin Prokop.
    „Byla to jedna z posledních sezon, kdy to byl opravdu juniorský šampionát. Kde jsme se učili a poznávali světové tratě. Prostě jsme se toho nebáli."

    Martin Prokop  Portugalsko 2007

    Video Martinovy havárie z Portugalska rychle obletělo celý svět. Jeho C2 S1600 skončila po několika přemetech těsně před letmým cílem jedné z vložek úvodního dne. Do té doby byl jediným, kdo dokázal konkurovat suzukám Anderssona a Aavy.
    „Byl to spektakulární zážitek, ze kterého můžeme těžit celou kariéru. Dnes už to jsou jen hezké obrázky. Ale podstatné bylo, že se nám s Jendou Tománkem nic nestalo. Auto bylo výrazně poničené, ale naštěstí kosmeticky. Rám a drahé komponenty nebyly poškozené. Na to, jak se auto koulelo a v jaké to bylo rychlosti, to dopadlo skvěle. Rychle jsem byl venku z nemocnice a dnes už na to vzpomínáme trochu jako na švandu. Vždyť třeba Jenda při té havárii držel nohama hevér, neboť jsme v začátku testu dělali defekt. To mohlo dopadnout mnohem hůře,"
    přiznává jihlavský pilot.

    „Pro sezonu to byl zásadní incident. Na druhou stranu jsme si potvrdili zásadní zrychlení auta, které jsme provedli na testech. Regulérně jsme bojovali o čelo, což bylo super. Havárie, když si z ní něco vezmeš a odejdeš po svých, je vždy přínosná. Ukáže ti, že už to bylo na limitu, nebo žes někde udělal chybu," uzavírá Martin Prokop, jenž strávil část sezony nově i za volantem produkčního Mitsubishi.

    Martin Prokop  Korsika 2007

    „Chtěl jsem zároveň získávat zkušenosti se čtyřkolkou. Nebyl problém pár závodů s lancerem navíc odjet a dnes to určitě vnímám jako ten nejlepší krok, který jsme tehdy udělali. Najednou jsem sebe vnímal jako komplexnějšího jezdce, pozitivní byl i počet závodu, který jsme během roku odjeli," popsal člen Jipocaru Racing.

    Martin Prokop s Janem Tománkem obsadili v sezoně 2007 v juniorském šampionátu 3. místo za továrními jezdci Suzuki PG. Anderssonem a Urmem Aavou. Společně zvítězili v Německu a na Korsice.

    Starší články o Martinovi

    Martin Prokop o debutu v roce 2001

    Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002

    Martin Prokop za volantem lanceru 2003

    Martin Prokop o sezoně v Octavii WRC 2004

    Martin Prokop poprvé na startu Monte Carla 2005

    Martin Prokop s Janem Tománkem s citroënem 2006

    jezdci
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák31.7.2025

    VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

    Ivo Nowi Novák13.7.2025

    Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

    Ivo Nowi Novák29.12.2024

    Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.