RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Martin Prokop 10 let v rally (6. díl – 2006)
    Osobnosti

    Martin Prokop 10 let v rally (6. díl – 2006)

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý6.12.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    V době rozchodu Martina Prokopa s Janem Tománkem se v dalším díle seriálu o kariéře jihlavského pilota vrátíme do doby, která jejich úspěšné tažení světovým šampionátem odstartovala. V sezoně 2006 startovali s vozem Citroën C2 S1600 a v celkové klasifikaci JWRC skončili desátí.

    V juniorském šampionátu se v roce 2006 vystřídalo na současné poměry neuvěřitelných třicet jezdců. Martin Prokop před začátkem sezony vyměnil spolehlivého ignise za výkonný speciál Citroën C2 S1600.
    „Suzuka byla dobrá na učení, ale za tehdejší situace už zaostával. Suzuki vyjelo s novým swiftem, mnohem dál byly i cé-dvojky. Podařilo se nám v Kronosu dohodnout koupi dvou vozů C2 S1600, a tak jsme šli do sezony naplno,"
    vzpomíná Martin Prokop.

    „Kronos nám ve všem vyšel vstříc, měli jsme kvalitní techniku i zázemí, rázem jsme poskočili o úroveň výše. Sice jsme technikou nebyli na úrovni Sorda (ten nakonec strávil sezonu s Xsarou WRC) nebo Meekeho, ale s ignisem se to nedalo srovnat. Cé-dvojka byla úžasná, pro celý tým to byla obrovská motivace. Citroën byl ryzí závodák. S Romanem Krestou jsme hodně testovali, pracovalo se na vývoji tlumičů, vše se ubíralo pozitivním směrem,"
    dodává jihlavský jezdec.

    „C2 byla mnohem obtížnější na řízení než ignis. Tím, že byla kratší, zejména na mokrém asfaltu byla nevyzpytatelná. Na šotolině to bylo lepší, i když jen do doby, kdy se záď jak se říká utrhla. Pak to často končilo hodinami. Naštěstí citroën byl opravdu malý a nějak to vždy dopadlo," přiznává člen Jipocaru Racing.

    Jihlavský tým odstartoval sezonu ve Švédsku, druhým podnikem sezony byla asfaltová soutěž v Katalánsku. Martin s Jendou Tománkem tam vypálili konkurenci rybník a senzačně mezi juniory zvítězili.
    „Od momentu, kdy jsem zjistil, že závod vedeme, to bylo strašně těžké. Byl jsem zvyklý jet za zády kluků, koukat na ně a najednou jsme figurovali před nimi. A oni šli nekompromisně po nás. Ten tlak byl obrovský. Navíc tu byla i určitá zodpovědnost… Meeke byl a stále je zarputilý jezdec, nechtěl nám nechat nic zadarmo. Byl jsem rád, že jsme závod bez zásadní chyby dokončili, bylo to opravdu první velké vítězství."

    Martin Prokop Kris Meeke  Catalunya 2006

    „Toto prvenství hodně věcí svým způsobem urychlilo. Zjistili jsme, že to jde, že můžeme být konkurenceschopní. Celý tým začal dělat ještě víc, ještě důkladněji. Za rok jsme se posunuli úplně jinam. By to obrovský skok, ale zase jsem zůstával nohama na zemi. Nebyli jsme stále v pozici, že bylo reálné závody pravidelně vyhrávat. Ale jezdilo se stabilně a mezi soupeři jsme se posunuli do užší špičky. Už se s námi muselo počítat."

    Videä dokreslují atmosféru Katalánské rally 2006:

    Martin Prokop s Janem Tománkem ale na katalánský triumf dále v sezoně nenavázali, druhý nejlepší výsledek v sezoně zajeli v Německu, kde skončili pátí.

    Starší články

    Martin Prokop o debutu v roce 2001

    Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002

    Martin Prokop za volantem lanceru 2003

    Martin Prokop o sezoně v Octavii WRC 2004

    Martin Prokop poprvé na startu Monte Carla 2005

    jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.