V době rozchodu Martina Prokopa s Janem Tománkem se v dalším díle seriálu o kariéře jihlavského pilota vrátíme do doby, která jejich úspěšné tažení světovým šampionátem odstartovala. V sezoně 2006 startovali s vozem Citroën C2 S1600 a v celkové klasifikaci JWRC skončili desátí.
V juniorském šampionátu se v roce 2006 vystřídalo na současné poměry neuvěřitelných třicet jezdců. Martin Prokop před začátkem sezony vyměnil spolehlivého ignise za výkonný speciál Citroën C2 S1600.
„Suzuka byla dobrá na učení, ale za tehdejší situace už zaostával. Suzuki vyjelo s novým swiftem, mnohem dál byly i cé-dvojky. Podařilo se nám v Kronosu dohodnout koupi dvou vozů C2 S1600, a tak jsme šli do sezony naplno," vzpomíná Martin Prokop.
„Kronos nám ve všem vyšel vstříc, měli jsme kvalitní techniku i zázemí, rázem jsme poskočili o úroveň výše. Sice jsme technikou nebyli na úrovni Sorda (ten nakonec strávil sezonu s Xsarou WRC) nebo Meekeho, ale s ignisem se to nedalo srovnat. Cé-dvojka byla úžasná, pro celý tým to byla obrovská motivace. Citroën byl ryzí závodák. S Romanem Krestou jsme hodně testovali, pracovalo se na vývoji tlumičů, vše se ubíralo pozitivním směrem," dodává jihlavský jezdec.
„C2 byla mnohem obtížnější na řízení než ignis. Tím, že byla kratší, zejména na mokrém asfaltu byla nevyzpytatelná. Na šotolině to bylo lepší, i když jen do doby, kdy se záď jak se říká utrhla. Pak to často končilo hodinami. Naštěstí citroën byl opravdu malý a nějak to vždy dopadlo," přiznává člen Jipocaru Racing.
Jihlavský tým odstartoval sezonu ve Švédsku, druhým podnikem sezony byla asfaltová soutěž v Katalánsku. Martin s Jendou Tománkem tam vypálili konkurenci rybník a senzačně mezi juniory zvítězili.
„Od momentu, kdy jsem zjistil, že závod vedeme, to bylo strašně těžké. Byl jsem zvyklý jet za zády kluků, koukat na ně a najednou jsme figurovali před nimi. A oni šli nekompromisně po nás. Ten tlak byl obrovský. Navíc tu byla i určitá zodpovědnost… Meeke byl a stále je zarputilý jezdec, nechtěl nám nechat nic zadarmo. Byl jsem rád, že jsme závod bez zásadní chyby dokončili, bylo to opravdu první velké vítězství."
„Toto prvenství hodně věcí svým způsobem urychlilo. Zjistili jsme, že to jde, že můžeme být konkurenceschopní. Celý tým začal dělat ještě víc, ještě důkladněji. Za rok jsme se posunuli úplně jinam. By to obrovský skok, ale zase jsem zůstával nohama na zemi. Nebyli jsme stále v pozici, že bylo reálné závody pravidelně vyhrávat. Ale jezdilo se stabilně a mezi soupeři jsme se posunuli do užší špičky. Už se s námi muselo počítat."
Videä dokreslují atmosféru Katalánské rally 2006:
Martin Prokop s Janem Tománkem ale na katalánský triumf dále v sezoně nenavázali, druhý nejlepší výsledek v sezoně zajeli v Německu, kde skončili pátí.
Starší články
Martin Prokop o debutu v roce 2001
Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002
Martin Prokop za volantem lanceru 2003
Martin Prokop o sezoně v Octavii WRC 2004
Martin Prokop poprvé na startu Monte Carla 2005