RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Martin Prokop 10 let v rally (5. díl – 2005)
    Osobnosti

    Martin Prokop 10 let v rally (5. díl – 2005)

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý6.12.2011Updated:15.8.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Z českých luhů a hájů se Martin Prokop, nově s Petrem Grossem v roli navigátora, přesunul na nejtěžší soutěže světa. Slavná Rallye Monte Carlo jeho tažení v juniorském šampionátu odstartovala.

    Když se na konci sezony 2004 objevila v dílnách Jipocaru Racing dvoukolka Suzuki Ignis S1600 Martinovy pocity byly hodně smíšené.
    „První pocity v autě byly trochu nešťastné. Atmosférický motor, neklidný podvozek. Proti WRC jsem si připadal jako bychom se obrazně vrátili zpět na stromy. Přechod byl strašně těžký. Ale na druhou stranu to bylo opravdové závodění, což jsem si potvrdil už v prvním závodě. Tím byla rakouská Jänner rally. Jezdecky to byl boj, ale hodně mě to bavilo a svezení s dvoukolkou jsem přicházel na chuť."

    Po návratu z Jänneru neměl tým moc času na nějaké rozbory a za týden už odjížděl na úvodní díl juniorského šampionátu v Monte Carlu. Martin byl rázem v jiném světě…
    „Byl to zcela zásadní přechod, se kterým přišla i změna myšlení. Rázem jsem byl členem světového kolotoče, na který jsem se předtím velmi často díval pouze jako fanoušek.
    Vedle jsem měl mladíky, nyní už osobnosti rallysportu, jako Wilkse, Anderssona, Sorda, Aavu, Meekeho. Rychle jsem pochopil, že se tam nejezdí bavit, ale jejich přístup byl naprosto profesionální. Kdokoli z nich vám zpětně potvrdí, že to tehdy byly nejlepší roky JWRC."

    Petr Gross  Akropolis 2005

    Martin vstoupil do neznámého světa, kde se mu stal průvodcem velezkušený navigátor Petr Gross.
    „Petr byl v těchto fázích obrovská jistota. Jeho angažování bylo skvělé rozhodnutí. Věděl jsem, že mě všude dovede, že na závodech bude vše probíhat bez zásadních komplikací. Druhou jistotou se brzy stal speciál Suzuki Ignis S1600. Neměli jsme s ním zásadní problémy, byl to robustní vůz, který toho snesl opravdu hodně.
    Bohužel v Česku nebylo mnoho lidí, kteří měli s výkonnou dvoukolkou pořádné zkušenosti. Vyjma Škody Motorsport a třeba Romana Kresty, jenž si ve stejném roce odbýval debut v továrním týmu Ford. Nebylo kde brát, neměli jsme žádná data. První sezonou jsme se jako soukromníci opravdu prodírali."

    Světové tratě nabízely nejen krásné svezení, ale pro jezdce byly extrémně fyzicky náročné. To brzy poznal na vlastní kůži i Martin.
    „Tratě byly opravdu náročné, ze zatáčky do zatáčky. Jezdily se velmi dlouhé testy. Bylo to jedno s druhým. Na začátku sezony jsem byl na štíru s fyzičkou. V Monte Carlu jsem chvílemi nevěděl, která bije. Odcházely mi ruce, bylo těžké na dlouhých vložkách udržet po celou dobu koncentraci na potřebné úrovni. I přes tento fakt, na Monte nikdy nezapomenu. Stále mám vše před očima, byl jsem jako Alenka v říši divů."

    Martin Prokop s Petrem Grossem zakončili úvodní sezonu v juniorském šampionátu na devátém místě, nejlepším umístěním bylo páté místo ve Španělsku.
    „První získané body na šotolině na Sardinii (7. místo JWRC) byl neskutečný zážitek. Konkurence byla opravdu nabitá, nebylo to jako letos v SWRC. Nyní se kalkulovalo s nějakými čtyřmi soupeři, ale samozřejmě ty bylo obtížné porážet. Ale tehdy nás tam bylo deset. A nikdo nedal ani sekundu zadarmo. Vypadnutí se rovnalo ztrátě nadějí na titul.
    Paradoxně jsem brzy zjistil, že mě to baví na šotolině, a asfalt nemusí být, jak jsem si původně myslel, až takovou předností.
    Právě k asfaltovému Německu se vztahuje nejhorší vzpomínka sezony. Čekal jsem, že bych tam mohl uspět, ale ukázalo se, že neumím s dvoukolkou na asfaltu jezdit. Utavil jsem brzdy. Za celou soutěž jsem zničil takového materiálu, že nemělo smysl pokračovat dál a jelo se domů."

    Prokop - Gross  Finsko 2005

    Spojení Martina Prokopa a Suzuki však trvalo jedinou sezonu, na konci roku se v dílnách Jipocaru Racing objevil Citroën C2 S1600 z belgické stáje Kronos.

    Starší články

    Martin Prokop o debutu v roce 2001

    Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002

    Martin Prokop za volantem lanceru 2003

    Martin Prokop o sezoně v Octavii WRC 2004

    Martin Prokop
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

    Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.