RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»M. Prokop 10 let v rally (2002 – 2. díl)
    Osobnosti

    M. Prokop 10 let v rally (2002 – 2. díl)

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý21.5.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    V seriálu na RALLYLIFE.cz jsme připomenuli 10 let aktivní kariéry Martina Prokopa v automobilových soutěží. Po vzpomínce na debut v Okříškách 2001 přišla na řadu nešťastná Rallye Šumava Klatovy 2002…

    Rallye Šumava 2002

    „Ještě v průběhu roku 2001 jsme ve spolupráci s týmem Václava Arazima přešli na mitsubishi. Na sedadlo spolujezdce na začátku nové sezony usedl Jirka Hradil. Začali jsme v Blovicích. Většina soupeřů tam před Šumavou zkoušela speciály WRC, přesto jsme s lancerem v jednu chvíli figurovali na pátém místě. Bylo znát obrovské zlepšení, rychlost. Bohužel ne vše bylo úplně ideální, jak to možná někdo viděl. Ale sám jsem nevnímal a bohužel mi to nikdo neřekl," vzpomíná na začátek sezony jihlavský pilot.

    Start na Šumavě měl být pokusem proniknout mezi nejužší domácí špičku produkčních vozů, tak se ale nestalo. Přišla těžká havárie, která na dlouhou dobu přerušila Martinovu kariéru.

    ⇥

    „Asi přišlo to, co mělo přijít. Venca Arazim mi potom řekl, že něco takového očekával, bohužel ne s takovými následky. Na Šumavě přišel velký trest. Prostě jsem měl z lanceru jen minimální respekt. Neuvědomoval jsem si, jak rychle doopravdy jede, že sebemenší zaváhání může být fatální.
    Nehoda měla jen blízko k tragickým následkům. Ať už v případě mě, spolujezdce nebo diváků. Stáli v únikové zóně a auto v nich mohlo skončit,"
    popisuje.

    Nehoda skončila těžkým zraněním Martina. Půl roku po nehodě nechodil, proto bylo otázkou, zda se vůbec na závodní tratě vrátí.
    „Bylo to hodně vážné, bolestivé. Jsem vlastně rád, že mám v pořádku nohu. Chvíle, které jsem zažil, opravdu nebyly příjemné. Dodnes nechápu, co mě přimělo sednout zpátky do auta. Ale táta ani na vteřinu o konci závodění neuvažoval. Už když mě vezl z nemocnice, mluvili jsem o dalších závodech, přidržel mě u rally, za což jsem dnes samozřejmě moc rád,"
    přiznává.

    „Byl to nejhorší okamžik mé kariéry. Zkrat, zásadní vyučení, dodnes z něj čerpá. Jsou prostě věci, které nezajedu, někam bezhlavě nepřiletím, protože vím, co to může znamenat. Poznal jsem, že rychlost může bolet. Jezdec musí přemýšlet, jak auto jede rychle, připravit si ho z velkých rychlostí dlouho dopředu a vnímat, co přijde."

    Martinovu sezonu 2002 tato havárie jednoznačně ovlivnila. „Potom jsme sedli ještě s Jirkou Hradilem do auta, ale já cítil, že potřebuji zpátky Juldu Gála, se kterým jsem odjel tři závody na konci roku 2001. Potřeboval jsem se vrátit na zem, potřeboval jsem někoho, kdo mi v autě dá za uši, řekne, co mám dělat. Na to byl Julda skvělý. Byl to můj učitel a hlídač, předal mi moc zkušeností. Společně přišly hezké výsledky a vracelo se sebevědomí. Julda Gál mě vrátil do hry. V těchto fázích byla pomoc Václava Arazima a Juldy Gála nesmírně důležitá," uzavřel další část vzpomínek Martin Prokop.

    jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.